Projektanci postawili na niezwykle rozbudowaną konstrukcję sceniczną dostarczoną przez firmę Quattro.

 Telewizja TVN zdecydowała się po raz kolejny zorganizować swoją produkcję sylwestrową we współpracy ze stolicą Małopolski. Wśród zaproszonych do Krakowa artystów znaleźli się Agnieszka Chylińska, Kayah, Maciej Maleńczuk, Zakopower, IRA, Wilki czy Feel, a także uczestnicy programów znajdujących się w ofercie stacji – „X Factor” oraz „Mam talent”. Aby stanąć w szranki z innymi stacjami telewizyjnymi oraz miastami organizującymi największe imprezy sylwestrowe, organizatorzy krakowskiej produkcji zaprosili sprawdzonych projektantów i ekipy rentalowe, dzięki którym krakowski rynek zmienił się w niezwykle widowiskową arenę koncertową.  Mimo że podczas krakowskiej imprezy sylwestrowej zrezygnowano z pokazu fajerwerków na rzeczy pirotechniki scenicznej, to zgromadzone środki techniczne w postaci systemu nagłośnienia, światła i multimediów nie pozwoliły, aby ktokolwiek z widzów był zawiedziony. Przygotowaniem projektu oświetlenia na potrzeby krakowskiego sylwestra zajęła się firma Green Beam Design, a realizacją światła kierował Jacek „Jaca” Chojczak.Projektanci postawili na niezwykle rozbudowaną konstrukcję sceniczną dostarczoną przez firmę Quattro, na potrzeby której scenografię przygotował Giorgos Stylianou. Trzeba przyznać, że wyglądała ona niezwykle widowisko zarówno w telewizyjnym obrazku, jak również na żywo na krakowskim Rynku.Aby wyeksponować listki tworzące elementy scenografii, zainstalowano zestaw trzystu PixelPAR-ów 90 marki Thomas. Scenografię oświetlano też za pomocą naświetlaczy SGM P-5 (76 szt.), kilku ruchomych głów Vari-Lite VL3000 Spot, washy ledowych Robe Robin 800 LEDWash oraz osiemdziesięciu blinderów Molefay 4DWE. Na najwyżej wysuniętych punktach konstrukcyjnych scenografii zainstalowano czterdzieści urządzeń Clay Paky Sharpy.  Bardzo istotnym elementem koncepcji sceny były rozlokowane symetrycznie dwa wybiegi, na których pojawiali się artyści oraz prowadzący zapowiadający kolejne występy. Na krawędzi wybiegów stały oprawy JB Lighting Vary LED A7 Zoom, Clay Paky Sharpy oraz Sunstrip Active pełniące funkcję footlightów. Wybiegi były obrysowane taśmy LED o długości ponad 300 mb. Przy froncie podestu scenicznego w centralnej części zainstalowano dwanaście opraw Vari-Lite VL500D, które pełniły funkcję dekoracyjną oraz świeciły na publiczność stojącą najbliżej sceny. Wszystkie głowice ruchome znajdujące się poza krawędzią dachu zostały wyposażone w specjalne obudowy wykonane z przezroczystej, grubej folii, aby nie zagrażały in warunki atmosferyczne w postaci śniegu czy deszczu.Ekspozycja artystów na scenie była realizowana za pomocą sześciu followspotów Robert Juliat Cyrano 2500 HMI, na publiczność świecono z czterdziestu Vari-Lite VL3500 Wash. Nowoczesnych i mocnych punktów świetlnych nie brakowało również w oknie scenicznym. Znalazły się tam takie oprawy, jak Vari-Lite VL3000 Spot, Clay Paky SuperSharpy (46 szt.) oraz Clay Paky A.leda B-EYE K20 (42 szt.), które miały za zadanie dawać kolor oraz świecić efektowo dzięki charakterystycznym soczewkom. W tylnej części sceny, przed centralnie zlokalizowanym ekranem, stało dwadzieścia głów ruchomych Vari-Lite VL3000Spot. Za ekranem zainstalowano pięćdziesiąt Jaragów 5 PAR 30 oraz pięćdziesiąt stroboskopów wyładunkowych Martin Atomic 3000 ze zmieniaczami kolorów.Listę sprzętu uzupełniają naświetlacze architektoniczne Griven Kolorado 2500 oraz SGM P-5, które oświetlały otaczające rynek kamienice, Wieżę Ratuszową czy Sukiennice, oraz pracujące na scenie wytwornice MDG Atmosphere.Całe show zostało zrealizowane za pomocą trzech konsolet MA Lighting grandMA 2 full size. Jedna z nich odpowiadała za obsługę głównej sceny, kolejna za jej boki, a ostatnia za multimedia. Dostawą sprzętu zajęła się firma Transcolor.  W warstwie wizualnej oprawy oświetleniowe wsparły system multimedialny złożony z ekranów LED, system projektorów oraz elementy ledowe dostarczone przez firmę VES. Główny ekran o powierzchni 130 m2 został skonfigurowany z transparentnej kurtyny diodowej o rozdzielczości 18 mm SMD. Paski LED znajdujące się nad głowami artystów oraz ekrany boczne o łącznej powierzchni 145 m2 to z kolei ekran diodowy o rozdzielczości 8 mm SMD. Wizualizacje przygotowane przez Piotra Maruszaka z firmy RED Square były wyświetlane przez dwa media serwery Catalyst Pro HD V4. Ekrany boczne były natomiast spięte z wozem telewizyjnym oraz systemem realizacji wizji Christie Vista Spyder i mikserem Roland V-1600HD. Jak przyznała ekipa VES, o wyborze tego konkretnego systemu zdecydowała potrzeba pracy z dużymi rozdzielczościami oraz mnogość różnych technologii zastosowanych w ramach jednego systemu. Wszystkie sygnały transmitowane były za pomocą światłowodów.Bardzo istotnym elementem oprawy wizualnej był potężny element otaczający okno sceniczne, przypominający ramę barokowego lustra. Zrealizowany został na nim mapping 3D na podstawie maski pobranej z bryły scenograficznej. Do jego zrealizowania użyto dziesięciu projektorów Christie Roadster HD 14K-M blendowanych i stackowanych.Ze względu na warunki atmosferyczne firma Quattro, odpowiedzialna za konstrukcje, zapewniła wieże layherowe osłonięte z każdej strony plandekami, na których z uwagi na spadki temperatury pracowały dodatkowo nagrzewnice dostarczone przez Unigreg.Projektem systemu nagłośnieniowego obsługującego potężną przestrzeń, na której bawili się uczestnicy krakowskiego sylwestra, oraz realizacją dźwięku zajęła się firma Audio-Tech. Ze względu na przewidywaną liczbę widzów organizatorzy wymagali, aby nagłośnienie pokrywało obszar o wymiarach 130 × 80 m. Z uwagi na dużą powierzchnię i bardzo rozbudowaną scenografię konieczne było skonfigurowanie systemu składającego się z kilku niezależnych sekcji. Lewe grono main grające wzdłuż Sukiennic było złożone z dwunastu elementów Coda Audio LA2225N zawieszonych na dwunastometrowej wieży, prawe grono grające na 60 m było złożone z ośmiu elementów Coda Audio LA2225N. Scenografia została zaprojektowana w taki sposób, aby można było zainstalować grona mające ograć przestrzeń od frontu sceny do FOH-a. Były to dwa grona złożone z ośmiu elementów dV-DOSC każde, napędzane końcówkami LA8. System delay umiejscowiony na wieży za stanowiskiem FOH składał się z ośmiu Coda Audio LA2225N.Do reprodukcji najniższych częstotliwości wykorzystano dwadzieścia cztery subbasy L-Acoustics SB218 ustawione w konfiguracji LR, wsparte dodatkowo kolejnymi sześcioma sztukami ustawionymi przed frontem sceny. Pod gronami delay zainstalowano osiem takich samych subbasów. Wszystkie subbasy były zasilane za pomocą końcówek mocy LA8, a cały system za pomocą dwóch procesorów Dolby Lake LP4D12 oraz processingu w końcówkach LA8.  Podczas realizacji na froncie pracowały dwa modele konsolet: Avid Profile dla zespołów grających na żywo oraz Yamaha PM5D-RH na potrzeby prowadzących, publicystyki i wypuszczanych materiałów. Na stanowisku monitorowym pracowały dwie konsolety Yamaha M7CL. System monitorowy przygotowany na potrzeby występujących artystów składał się z piętnastu monitorów L-Acoustics 115XT HiQ, zasilanych sześcioma końcówkami LA8 umieszczonymi w tunelu maskującym. Sidefill pracujący na scenie był złożony z trzech elementów L-Acousitcs dV-DOSC oraz trzech subbasów dV-SUB na stronę. Na potrzeby odsłuchu w każdym miejscu sceny zainstalowano dwie dodatkowe linie sidefill złożone z czterech kolumn szerokopasmowych. Dla zaproszonych artystów przygotowano dwanaście nadajników systemu Sennheiser ew350 (trzydzieści dwa odbiorniki G3) oraz cztery nadajniki Shure PSM900 z dziewięcioma odbiornikami. Oprócz wyżej wymienionych torów fonii zwrotnej użyto sześciu nadajników Sennheiser zapewniających komunikację z prowadzącymi. System mikrofonów bezprzewodowych składał się z dwudziestu ośmiu torów SHURE UR, szesnastu torów ULX-D, jednego sennheisera em3732 oraz sześciu sennheiserów ew300G2 dla ekip ENG. Cały system został zestrojony do pracy z dwoma nadajnikami TELEX BTR-800 oraz dwunastoma nadajnikami osobistymi BTR-800 belt pack.Audio-Tech www.audio-tech.com.plTranscolor www.transcolor.plGreen Beam Design www.facebook.com/greenbeamdesignVES www.ves.pl