Na przygotowanych przez produkcję wieżach Layhera postawionych poza scenografią zainstalowano po dziewięć głośników L-Acoustics dV-DOSC.

 Gala Muzyczna MTV Europe Music Awards jest imprezą o ugruntowanej pozycji, cieszącą się olbrzymią popularnością i zainteresowaniem całej branży. Z pewnością na taki stan rzeczy wpływa fakt, że wydarzenie jest jedną z szans do spotkania w jednym miejscu wszystkich wykonawców ze światowej czołówki, a także ranga i znaczenie samej nagrody. W listopadzie 2014 już po raz drugi również i my mieliśmy okazję uczestniczyć w tym międzynarodowym wydarzeniu. W Soho Factory zorganizowana została polska gala MTV EMA Pre-Party, będąca nie tylko świetną rozgrzewką przed główną galą w Glasgow, ale także imprezą, na której przyznane zostały wyróżnienie dla najlepszego polskiego artysty 2014.  MTV EMA Pre-Party 2014 było imprezą przygotowaną w dużej mierze pod kątem realizacji kamerowej i późniejszej retransmisji, dlatego też poszczególne elementy całej produkcji musiałby być podporządkowane właśnie obrazkowi. Nie inaczej miała się rzecz w zakresie nagłośnienia. Dostarczeniem systemu nagłośnieniowego, jego konfiguracją oraz późniejszą realizacją dźwięku na potrzeby widowni zgromadzonej w Soho Factory zajęła się ekipa firmy Audio-Tech Wojciecha Lipczyńskiego. Choć konfiguracja musiała był podporządkowana rejestracji telewizyjnej, przygotowany system pozwolił na uderzenie z odpowiednią mocą. Na przygotowanych przez produkcję wieżach Layhera postawionych poza scenografią zainstalowano po dziewięć głośników L-Acoustics dV-DOSC. Na tych wieżach, za gronami głównymi powieszono również po trzy subbasy dV-SUB. Za transmisję najniższych częstotliwości odpowiedzialny był zestaw subbasów L-Acoustics SB218. W sumie ustawiono szesnaście sztuk w konfiguracji LR po trzy sztuki na stronę oraz pięć zestawów po dwie sztuki, zlokalizowanych przed sceną. Na słupkach SB218 znalazło się również miejsce dla frontfilla złożonego z dwóch punktów po dwie sztuki dV-DOSC. Ze względu na długość hali, konieczne okazało się również zainstalowanie linii delay skonfigurowanej przy pomocy czterech kolumn L-Acoustics ARCS. Cały system był zasilany z pomocą wzmacniaczy L-Acoustics LA8, a poszczególne jego elementy były opóźnione w odpowiedni sposób z pomocą LA Managera. Do processingu całego systemu wykorzystano procesor Dolby Lake LP4D12 oraz wzmacniacze LA8.  W zakresie miksu zadania zostały rozłożone na dwie konsolety: Yamahę PM5D-RH, która pracowała na potrzeby zespołów, oraz Yamahę LS9 obsługującą publicystykę, materiały video i wszystkie inne zdarzenia dźwiękowe. Z konsolet wychodził sygnał LR oraz sub w postaci sygnałów AES/EBU, niektórzy realizatorzy korzystali tylko z wysyłki całego sygnału w formie LR. Sumowanie sygnału z obu konsolet frontowych odbywało się w procesorze i tam też sygnał był dzielony na potrzeby poszczególnych elementów pracujących w systemie.Na stanowisku monitorowym pracowała konsoleta Yamaha M7CL. W systemie monitorowym wykorzystano także dziesięć Martin Audio LE1500, cztery L-Acoustics 115XT HiQ, dwa monitory Audio-Tech Custom (przezroczyste monitory z pleksi). Drumfill skonfigurowano z pomocą dwóch subbasów SB218 oraz dwóch monitorów L-Acoustics 115XT HiQ, natomiast jako sidefille po każdej ze stron stały subbasy SB218 oraz dwa głośniki L-Acoustics ARCS. Dodatkowo użyto oczywiście również systemów bezprzewodowych – dziewięciu zestawów marki Sennheiser dostarczonych przez firmę Audio-Tech oraz czterech zestawów, które przyjechały wraz z gwiazdami. Jeżeli chodzi o systemy bezprzewodowe, użyto dwudziestu czterech sztuk cyfrowego systemu bezprzewodowego RF Shure ULX-D.  Gali MTV EMA Pre-Party 2014 towarzyszył również niezwykły anturaż, jeżeli chodzi o stronę wizualną całego przedsięwzięcia przygotowaną przez firmę VES. Scenografia zaprojektowana została przez Annę Brodnicką i opierała się głównie na rozwiązania zbudowanych w oparciu o urządzenia LED. Ekrany LED zostały wkomponowane w elementy scenograficzne przypominające swoim wyglądem bębenek rewolweru. W centralnej części sceny zainstalowano diodę MorisLed HD 3 mm SMD, natomiast ekrany boczne zrealizowano z pomocą kurtyny diodowej HiLed 18 mm SMD. Na te ekrany trafiał sygnał z kamer (cztery linie równocześnie) oraz materiały graficzne przygotowane przez organizatorów. Całość była spięta z pomocą Christie Vista Spyder X20-1608, materiały graficzne były wypuszczane z media serwera Catalyst Pro HD V4. Elementami scenograficznymi, które zrealizowano z użyciem rozwiązań diodowych, były wybiegi obrysowane taśmą LED marki Coemar.Projektem i realizacją oświetlenia pracującego przy omawianej imprezie zajął się Robert „Ivan” Iwański. W przygotowanym przez siebie projekcie wykorzystał między innymi oprawy High End Systems ShowGun, Martin MAC 700 Profile, Martin MAC Aura, Robe Robin Pointe, listwy Lead Light Stage, stroboskopy Martin Atomic 3000 DMX, Molefay 2 i 4 Light DWE, Thomas JTE PixelLine 1044. Front realizowano z pomocą opraw Vari-Lite VL1000AS oraz followspotów Robert Juliat Cyrano 2500 HMI. W przestrzeni hali użyte zostały oprawy Martin MAC Aura oraz Led PAR Hi Power.Jako wytwornice dymu pracujące przy tej produkcji realizator zdecydował się wykorzystać maszyny MDG Haze Generator Atmosphere APS. Całe światło zrealizowano z pomocą dwóch konsolet MA Lighting grandMA 2 Full Size. Programming przeprowadzono na podstawie przekazanej listy utworów w nocy poprzedzającej próby. Wszystkie główne konstrukcje na potrzeby imprezy zostały dostarczone przez firmę Quattro, natomiast firma VES przywiozła do Soho Factory elementy do zamontowania światła. Foto VES Audio-Tech www.audio-tech.pl VES www.ves.pl Quattro www.quattro-lsc.eu