Każdego roku rozwiązania marki Adamson grają na największych trasach koncertowych, festiwalach, są także wybierane do instalacji stałych. Systemy kanadyjskiego pracowały w ostatnim czasie dla realizatorów FOH takich artystów jak Lady Gaga, Rihanna, Pharell Williams, Imagine Dragons, David Guetta czy AC/DC. Od chwili, gdy dystrybucja marki Adamson została powierzona wrocławskiej firmie ProAUDIO-AVT, również polskie firmy decydują się na zakup rozwiązań tego producenta. Kolejny system serii S pojawił się niedawno w firmie ZPHU Magtex, która zdecydowała się zakupić właśnie to rozwiązanie specjalnie na potrzeby produkowanej i obsługiwanej już po raz kolejny letniej trasy „Lato na MAXXXa”. Najnowszy system miał premierę w trakcie pierwszego koncertu trasy, jaki odbył się 5 maja w Gorlicach.

Od lewej: właściciel firmy ZPHU Magtex Wojciech Mucha oraz Tomasz Kwiecień – prezes firmy ProAUDIOAVT, będącej wyłącznym dystrybutorem rozwiązań marki Adamson w Polsce. Każdego roku rozwiązania marki Adamson grają na największych trasach koncertowych, festiwalach, są także wybierane do instalacji stałych. Systemy kanadyjskiego pracowały w ostatnim czasie dla realizatorów FOH takich artystów jak Lady Gaga, Rihanna, Pharell Williams, Imagine Dragons, David Guetta czy AC/DC. Od chwili, gdy dystrybucja marki Adamson została powierzona wrocławskiej firmie ProAUDIO-AVT, również polskie firmy decydują się na zakup rozwiązań tego producenta. Kolejny system serii S pojawił się niedawno w firmie ZPHU Magtex, która zdecydowała się zakupić właśnie to rozwiązanie specjalnie na potrzeby produkowanej i obsługiwanej już po raz kolejny letniej trasy „Lato na MAXXXa”. Najnowszy system miał premierę w trakcie pierwszego koncertu trasy, jaki odbył się 5 maja w Gorlicach. Każdego roku firma ZPHU Magtex z Płużnicy w województwie kujawsko-pomorskim zajmuje się realizacją bardzo wielu bardzo zróżnicowanych imprez – od konferencji, przez eventy firmowe, imprezy zamknięte, aż po duże koncerty plenerowe. W 2017 roku została zaproszona do współpracy przy około dwudziestu koncertach kolejnej odsłony projektu „Lato na MAXXXa”. W ramach tego projektu płużnicka firma zajęła się nie tylko produkcją, ale także dostawą kompletnego zaplecza w postaci sceny, światła i dźwięku oraz obsługą wszystkich koncertów. Gdy tylko w tym roku firma otrzymała potwierdzenie, że po raz kolejny będzie odpowiadała za kompletną produkcję trasy, zapadła decyzja o dozbrojeniu się w zupełnie nowy system nagłośnieniowy. Grona skonfigurowane na premierowy koncert trasy „Lato na MAXXXa” były skonfigurowane w oparciu o dwanaście modułów S10 na stronę. Poszukiwania optymalnego rozwiązania Wybór nowego systemu, który miał rozpocząć pracę w firmie ZPHU Magtex, poprzedziły długie i wnikliwe poszukiwania optymalnego rozwiązania. Jak powiedział nam szef i właściciel firmy, Wojciech Mucha: „Przez wiele lat naszym głównym systemem był klasyczny system z górkami stawianymi na subwooferach. W pewnym momencie podjęliśmy jednak decyzję o tym, aby rozwinąć nasze zaplecze sprzętowe. Od początku było wiadomo, że zdecydujemy się na system line array. Zależało nam na wyborze rozwiązania, które będzie odznaczało się odpowiednimi parametrami technicznymi i równocześnie wpisywało się w wymagania riderowe wielu artystów. W związku z tym analizę rynku i ofert poprzedziliśmy wnikliwym prześledzeniem ogromnej liczby riderów technicznych artystów, z którymi współpracowaliśmy w przeszłości”. Pierwotnie, ze względu na format i wielkość koncertów z cyklu „Lato na MAXXXa”, płużnicka firma celowała w system skonstruowany w oparciu o głośniki dwunastocalowe i składający się minimum z dwunastu modułów na stronę. Tak postawione wymaganiaograniczyły nieco możliwości wyboru, zawężając grono potencjalnych modeli. Podjęto więc decyzję, że pod uwagę będą brane również rozwiązania wykorzystujące głośniki o średnicy 10 cali. Po tej decyzji rozpoczęto poszukiwania i testy znajdujących się na rynku rozwiązań, Doszło do spotkania z polskim dystrybutorem rozwiązań marki Adamson i szczegółowej analizy detali technicznych stojących za tymi systemami. Niedługo po tym przystąpiono do testów odsłuchowych. Subwoofery S119 i frontfill skonfigurowany w oparciu o niewielkie, ale bardzo skuteczne kolumny Point 8. Płużnicka firma poprosiła dystrybutora o organizację prezentacji systemu w warunkach bojowych. Zwrócono się uwagę, aby miejscem prezentacji nie była hala (jak ma to często miejsce), lecz plener, a więc naturalne dla tego systemu środowisko. Zainstalowano więc system, na którym od dłuższego już czasu gra jedna z polskich firm, zgromadzono realizatorów i osoby z branży i przystąpiono do słuchania bardzo różnego materiału od dobrze znanych nagrań poprzez ślady, sygnały z mikrofonów itp. Wojciech Mucha przyznaje: „Wszyscy, którzy byli na pokazie, byli pod ogromnym wrażeniem, że z paczki o tak małych gabarytach da się wydobyć tak dużą skuteczność. Nawet na dziewięćdziesiątym, setnym metrze wciąż wokal był na twarzy, a przekazowi towarzyszyła solidna podstawa basowa. Oczywiście im dalej, tym ten spadek był większy, ale system grał naprawdę bardzo daleko”. Niedługo po tych odsłuchach podjęto decyzję, że zaplecze sprzętowe firmy ZPHU Magtex zasilą dwadzieścia cztery elementy Adamson S10. Tekst i zdjęciaŁukasz KornafelMuzyka i Technologia

Tagi:

adamson