Zmotywowana sukcesem konsolet SQ-5 i SQ-6, firma Allen & Heath zdecydowała się wprowadzić na rynek nowy, większy model – SQ-7 korzystający z tego samego rdzenia co mniejsi przedstawiciele serii SQ (XCVI 96kHz FPGA), lecz umożliwiający poszerzone sterowanie i oferujący rozbudowany panel wejść i wyjść.

 Zmotywowana sukcesem konsolet SQ-5 i SQ-6, firma Allen & Heath zdecydowała się wprowadzić na rynek nowy, większy model – SQ-7. SQ-7 korzysta z tego samego rdzenia co mniejsi przedstawiciele serii SQ (XCVI 96kHz FPGA), ale umożliwia poszerzone sterowanie i oferuje rozbudowany panel wejść i wyjść. SQ-7 posiada 33 tłumiki, 32 wbudowane przedwzmacniacze, 16 programowanych przycisków SoftKey i 8 konfigurowalnych potencjometrów.SQ-7 to 48-kanałowa konsoleta, w pełni kompatybilna z serią zdalnych ekspanderów wejść i wyjść, w tym mobilnych stageboxów DX168. Wejścia i szyny miksujące mogą być indywidualnie przypisane do 192 kanałów na 6 warstwach. 16 SoftKey i 8 konfigurowalnych enkoderów umożliwia dopasowanie funkcjonalności miksera do wymagań każdego realizatora. Karty sieciowe Dante, Waves i SLink, które będą dostępne już niebawem, dodatkowo poszerzają możliwości rozbudowy i integracji systemu, umożliwiają split FOH/MON oraz rejestrację audio. Konsoleta cechuje się latencją mniejszą niż 0,7 ms oraz dysponuje dwunastoma miksami stereo, które konfigurujemy jako grupy lub dodatkowe tory (aux).  Pokładowe wtyczki oparte na technologii DEEP processing dają użytkownikom SQ-7 dostęp do emulacji kompresorów i przedwzmacniaczy, które mogą być zapięte prosto na wejścia lub szyny miksujące bez zwiększania latencji i konieczności wprowadzania dodatkowych zmian ustawień. Łącznie na pokładzie SQ-7 znajdziemy osiem stereofonicznych procesorów FX z dedykowanym stereofonicznym powrotem sygnału i dostępem do biblioteki RackExtra FX.Ponadto zintegrowany SQ-Drive umożliwia szybką rejestrację wielośladową lub stereofoniczną w jakości 96 kHz bezpośrednio na pendrive lub dysk USB. W konsoletę wbudowany został również interfejs audio (32in x32out, 96 kHz), który pozwala na wielośladową rejestrację, tworzenie kopii zapasowych śladów i przeprowadzanie wirtualnych prób. Interfejs jest zgodny z ASIO i Core Audio, możemy nim sterować korzystając z komunikatów MIDI lub/i uniwersalnych kontrolerów DAW. Ciekawą funkcjonalnością skierowaną dla klientów z branży AV jest zawarcie dwóch niezależnych, w pełni zintegrowanych Automatycznych Mikserów Mikrofonowych (AMM), które mogą razem stworzyć 48-kanałowy AMM. Rozwiązanie to świetnie sprawdzi się podczas konferencji czy programów telewizyjnych. Do tego pełna integracja z konsoletą niweluje wszelkie dodatkowe opóźnienia. Dwa w pełni niezależne moduły AMM, każdy oddający do naszej dyspozycji 24 kanały, pozwalają na stworzenie dwóch niezależnych stref, a połączone tworzą wspomniany 48-kanałowy AMM adresowany do większych eventów.“SQ-7 ucieleśnia wszystko, co jest ekscytujące w serii SQ – moc, szybkość, ergonomię – a to wszystko w większym formacie, który pozwala nam jeszcze bardziej poszerzyć możliwości konsolety. Zaraz po premierze SQ dostawaliśmy mnóstwo wiadomości od ludzi, którzy pokochali koncepcję i funkcjonalność SQ, i którzy chcieli używać SQ w aplikacjach, które wymagają większej ilości wejść/wyjść i lepszego sterowania. SQ-7 jest dla nich!” – powiedział Keith Johnson, manager produktu w Allen & Heath.Allen&Heath SQ-7 możemy także sterować zdalnie dzięki dostępnej na systemy Android i iOS aplikacji SQ MixPad. Umożliwia ona inżynierom miksowanie z różnych miejsc oraz ustawienie miksu monitorów bezpośrednio ze sceny, alternatywnie dodając dodatkową kontrolę parametrów w czasie rzeczywistym.