W tej oprawie zaskoczyły mnie dwie rzeczy: rozmiar i waga. To maleństwo ma dwadzieścia cztery trzywatowe diody na pokładzie i waży 1,3 kg.

W październikowym wydaniu MiT opisywałem inny reflektor z serii professional, lecz oparty na źródle światła COB. W tym teście przyjrzymy się dwóm innym produktom typu LED PAR. Choć wiele rozwiązań konstrukcyjnych jest podobnych, to postaram się wykazać wszystkie różnice mogące mieć znaczenie przy dobieraniu opraw do określonych zastosowań. Oprawa LED PAR 64 18x10W RGBW różni się znacznie od PAR COB, ale jest oparta na podobnym oprogramowaniu. Konstrukcyjnie ten PAR przypomina ledowego washa, a więc każdy zespól ledów ma swój odbłyśnik i soczewkę. Oprawa ta w porównaniu z flashowym COB-em jest nieco krótsza i lżejsza. Cała obudowa jest zrobiona z tworzywa ABS i jedynym zewnętrznym, metalowym elementem jest podstawa, podobnie jak w COB-ie umożliwiająca powieszenie reflektora. Podobnie też ustawia się kierunek świecenia za pomocą dwóch plastikowych pokręteł. Tył obudowy wygląda identycznie, zastosowano dokładnie ten sam design. Przy rozrzuconych po przedniej tarczy źródłach światła mamy do czynienia ze zmianą w układzie chłodzenia. Oczywiście w tej oprawie jest również aktywny układ, w trybie disco jest on nawet znacznie cichszy niż w oprawie COB. Tryb theater nie generuje więcej hałasu niż mój laptop, który stoi tuż obok.  tekstPaweł MurlikMuzyka i Technologia pomiary oraz przygotowanie materiałówTomasz Porembski zdjęciaAleksander Joachimiak