Jason Serrano podzielił się z nami swoimi przemyśleniami na temat PreSonus StudioLive 16.4.2.

Jason Serrano podzielił się z nami swoimi przemyśleniami na temat PreSonus StudioLive 16.4.2. Pochodzący z Los Angeles Jason Serrano związany jest z muzyką od dawna. Za czasów swojej młodości spędził kilka lat w wielokrotnie nagradzanej orkiestrze Polytechnic High School Marching Band. Następnie, zdobył tytuł inżyniera dźwięku w Los Angeles Recording School. Odnosił również sukcesy jako perkusista i DJ. Od 2003 roku współpracował z Skylark Recordings, pełniąc rolę producenta i realizatora dźwięku. Obecnie jest realizatorem w Roxy Theatre, mieszczącym się w Hollywood. Ponadto oferuje usługi związane z produkcją muzyki i rejestracją koncertów za pośrednictwem swojej spółki – Mimic Recordings.Mikser PreSonus® StudioLive™, który używa Serrano nadaje unikatowe brzmienie jego przedsięwzięciom. „O PreSonus dowiedziałem się od znajomego, który miał StudioLive 16.4.2. Zrobiłem swoje własne rozeznanie. Chwila z konsoletą wystarczyła mi, aby przekonać się, że to świetny produkt w tym przedziale cenowym. Ma on wszystko, co jest mi potrzebne do realizacji nagrań w studio i na scenie. Wybrałem StudioLive za jakość dźwięku, jaką oferuje i mnogość funkcji. Oczywiście, na wybór wpłynęła również niezła cena!” – komentuje Serrano. O swojej pracy z konsoletą mówi: „Mogę realizować muzykę w jakimkolwiek miejscu – od 10 do 40 przedstawień w tygodniu. Dzięki współpracy z Roxy mam dużo pracy. Wykorzystuję StudioLive 16.4.2 i Capture do miksowania oraz nagrywania występów na żywo, używając jednocześnie konsolety do monitorowania miksu. Ta konsola ma wszystko, co potrzebuję, i co jest w zasięgu ręki: bramkę, korektor i pozostałe efekty. Nie muszę niczego szukać.”„W Roxy zazwyczaj jest to trudne, ponieważ konsoleta jest za zespołem, czyli za ścianą. Na szczęście mogę kontrolować StudioLive zdalnie, używając iPada. Pozwala mi to kontrolować parametry z odległości 20 lub 30 metrów. Latencja jest praktycznie niezauważalna, co ułatwia pracę”.Swoim entuzjazmem muzyk zaraża innych inżynierów dźwięku w legendarnym miejscu, jakim jest Roxy. „Dzięki niewielkim rozmiarom mogę za każdym razem przenieść StudioLive do teatru. Pozostali inżynierowie są pod wrażeniem tego, co można osiągnąć przy pomocy mojej konsolety. Może jeszcze nie dziś, ale za jakiś czas StudioLive znajdzie się w wyposażeniu Roxy”. Virtual StudioLive Smaart® to istotne narzędzie w jego pracy: „Używam Smaart Room Analysis Wizard regularnie. Spektogram i analizator widma pozwalają w łatwy sposób dostosować dźwięk do warunków panujących w pomieszczeniu. Kolorowe RTA w Virtual StudioLive pozwala na bezbłędne usunięcie sprzężeń zwrotnych”. Konsola StudioLive, której właścicielem jest Serrano, zagości znów w jego domu, po tym, jak służyła w Roxy.”W studio używam tej konsoli do wszystkiego, do czego używany jest mikser w reżyserce. Kiedy nagrywam w StudioOne, najpierw ustawiam wzmocnienie na wejściu, a później do zgrania powroty FireWire. Odbywa się to identycznie jak na scenie. Nagrywam, ale tworzę zgranie do odsłuchu. Jest to skuteczne rozwiązanie i nie mogę oczekiwać więcej. Czasem wykorzystuję konsoletę podczas prac masteringowych. RTA pomaga mi w tym”. Przy produkcji swojego najnowszego singla, „Guide of Souls”, Serrano korzystał z 16.4.2, które było jego najważniejszym narzędziem.”W Guide of Souls” używałem StudioLive do zgrania sesji i masteringu. Podczas miksu użyłem kompresora i bramki, aby nadać mu charakterystycznego brzmienia. Dla przykładu, przygotowałem potrzebną pętlę perkusyjną. W momencie rejestrowania włączyłem w konsoli korekcję i kompresję. W ten sposób przetworzony sygnał zarejestrowałem w Studio One. Użyłem przycisku Digital Out, aby skierować poszczególne kanały z konsolety do moich śladów w DAW”.