JBL VTX A8 w MIRUS SOUND – Mirek Michalak opowiada o swoim nowym systemie nagłośnieniowym

Rozpoczęcie biznesu, gdy ma się już za sobą ogromny bagaż doświadczeń? Nie ma wątpliwości, że jest to jedna ze słuszniejszych dróg, niemal gwarantująca uniknięcie szeregu błędów. Pozwala już na etapie inwestycji podejmować bardzo przemyślane i bezpieczne decyzje. Co prawda, Mirosław Michalak nie założył działalności teraz, a kilkanaście lat temu, ale to właśnie w ostatnich tygodniach do magazynów Mirus Sound została dostarczona pokaźna ilość sprzętu nagłośnieniowego, co w pewnym sensie wiąże się z nowym otwarciem.

Mirosław Michalak pracował przy największych produkcjach, dzięki czemu dokładnie zna rynek nagłośnieniowy i potrzeby klientów. Jest realizatorem świadomym szczegółów, których wpływ na ogólny odbiór całości wydarzenia jest niebagatelny. Swój park sprzętowy rozbudowuje o urządzenia i produkty wielu uznanych marek, aby zapewnić na każdym kroku i każdym etapie toru audio najwyższą jakość. Systemem nagłośnieniowym, jaki wybrał, jest JBL VTX A8, który – pomimo niedawnej premiery – widnieje w riderach wielu gwiazd jako preferowany, a realizacje na nim oparte zdobywają masę pozytywnych recenzji.

– VTX A8 ujął mnie zaskakującą skutecznością, dobrym brzmieniem i fantastycznym systemem riggingu – argumentuje swój wybór Mirek Michalak.

Andrzej Skowroński, Muzyka i Technologia: Spośród wielu dróg, jakimi mogłeś pójść, wybrałeś akurat system JBL. Chciałoby się zapytać, czym wyróżnia się VTX A8 spośród konkurencyjnych produktów? Czemu odrzuciłeś pozostałe możliwości?
Mirosław Michalak, Mirus Sound: System VTX A8 ujął mnie zaskakującą skutecznością, dobrym brzmieniem i fantastycznym systemem riggingu. JBL po trudnych czasach VERTEC-a zrobił duży krok przy systemach VTX V25 i V20, a seria A jest ukoronowaniem tej pracy. JBL dzięki temu stał się bardzo chętnie akceptowanym przez realizatorów systemem. Integracja systemu, dzięki zastosowaniu oprogramowania do predykcji i zarządzania/strojenia systemu i platformie wzmacniaczy Crown I-Tech, stała się jednorodną i przyjazną dla użytkownika platformą.

Zestaw zasila 8 dedykowanych, 4-kanałowych wzmacniaczy Crown I-Tech 4×3500 HD.

Czy było Ci dane na tym systemie pracować? A może wykonałeś research wśród znajomych, zanim podjąłeś ostateczną decyzję?
Tak – zagrałem na tym systemie dwa koncerty przed podjęciem decyzji o inwestycji. Rozmowy z realizatorami również utwierdziły mnie w przekonaniu, że jest do dobry kierunek rozwoju. System może być przygotowany do pracy wstępnie bardzo szybko, system riggingu ułatwia i bardzo przyspiesza montaż, zintegrowane akcesoria do transportu są wykonane z niebywałą precyzją i pozwalają zapomnieć o niedogodnościach, które często spowalniają prace montażowe przy innych systemach.
System szerokopasmowy to jedna strona medalu. Drugą są głośniki basowe. Jaki konkretnie model i w jakiej liczbie uzupełni Twoje grona?
Wybrałem dedykowane dla A8 basy B18 w liczbie 16 sztuk. Są zdumiewająco skuteczne, doskonale dopracowane zarówno od strony akustycznej, jak i mechanicznej. Umożliwiają podwieszanie, także w konfiguracji kardioidalnej, wyposażono je w złącza głośnikowe również we frontowym grillu – dzięki czemu nie musimy zawijać przewodów głośnikowych na front grona czy stacka. Rama systemowa pozwala zawiesić zarówno A8 jak i B18 – co czyni system jeszcze bardziej elastycznym i uniwersalnym. W takiej konfiguracji mogę wykonać praktycznie każdą wersję konfiguracji.


Wybór tych subbasów w takiej liczbie ma jeszcze jedną zaletę – mam 16 dyskretnych subów, każdy z nich ma osobny processing – dzięki czemu mogę dowolnie konfigurować basy – podwieszone nad gronem A8, podwieszone za lub obok grona, stackowane, w kofiguracji cardio/end fire, jak i ARC. Taka konfiguracja umożliwia kontrolowanie basu w każdych warunkach przestrzennych i scenicznych.
Świadomie użyte oprogramowanie predykcyjne może wynieść jakość systemu nagłośnieniowego na planowany przez producenta, najwyższy poziom, gwarantując odpowiednie pokrycie dźwiękiem terenu oraz bezpieczeństwo podczas planowania wydarzenia. Opowiedz o sofcie używanym przez Ciebie, w celu dostosowania pracy zestawu nagłośnieniowego do warunków zastanych.

Program do predykcji – Line Array Calculator III w połączeniu z Performance Managerem – oprogramowaniem do konfiguracji, strojenia i obsługi systemu działają jako zintegrowana platforma wspierająca pracę z urządzeniami Harman Pro – JBL, Crown, BSS. Program do predykcji jest prosty i intuicyjny, pozwala na szybkie przygotowanie projektu. Zintegrowany Performance Manager umożliwia import konfiguracji z LAC III – co przyśpiesza i integruje prace nad systemem. Dodatkowym gadżetem – bardzo pomocnym – jest aplikacja na smartfon umożliwiająca import konfiguracji systemu z LAC III. Po zaczytaniu QR kodu mamy w telefonie wszystkie informacje – ciężar systemu, kąty, konfigurację ramy, obciążenia wyciągarek, wymiary grona, itp. Konfiguracja pozostaje w aplikacji. Grając tym samym systemem w tej samej przestrzeni kolejnym razem, mamy dostęp do poprzedniego projektu bezpośrednio w smartfonie.

– System riggingu ułatwia i bardzo przyspiesza montaż, zintegrowane akcesoria do transportu są wykonane z niebywałą precyzją i pozwalają zapomnieć o niedogodnościach, które często spowalniają prace montażowe przy innych systemach.

Jak na chwilę obecną prezentują się możliwości Mirus Sound w zakresie odsłuchów? Czy są to też produkty JBL?
Jeśli chodzi o systemy odsłuchowe, mam pełen zakres monitorów koaksjalnych L-Acoustics. 5XT do zastosowań typu hotspot i odsłuchów dla sekcji orkiestrowych, X8 dla składów jazzowych oraz gęsto zastawionych muzykami scen oraz X12 spełniające oczekiwania najbardziej wymagających.

Głośniki to nie wszystko. Jeśli ciałem nagłośnienia jest system głośnikowy, to jego sercem jest konsoleta. Co i dlaczego znajdziemy u Ciebie w magazynie?
Z wielką dumą mogę powiedzieć, że konsolety wybierałem bardzo świadomie i biorąc pod uwagę zarówno jakość, jak i specyfikę projektów, które realizuję. Moją topową konsoletą jest SSL L200. W moim magazynie znajdziecie też najbogatszy w tym kraju wybór konsolet Allen & Heath – SQ6, Avantis, C1500, C3500, S5000, oraz szeroki wybór racków – DX168, GX4816, CDM32, DM64. Dochodzi do tego rozbudowany system odsłuchu osobistego – 20 mikserków personalnych ME-1 – z racji sporej liczby rozbudowanych muzycznie projektów, które realizuję.

Czasy obecne niespodziewanie zmusiły wszystkie podmioty związane z dźwiękiem do przekierowania działań. Jak odnajdujesz się w tych okolicznościach? Czy ten czas wciąż jest w Twoim przypadku związany z pracą, choćby w warunkach magazynowych?
Dziś, gdy cała branża zatrzymana została przez COVID-19, mam chwilę, by zmodyfikować organizację magazynu, uczestniczę w szkoleniach online, doszlifowuję projekty, które prowadzę. Dzięki sporej bazie wielośladowych projektów mogę wykorzystać ten czas na rozwój. Nowy system jest przygotowany do pracy w każdych warunkach. Dzięki zakupowi wraz z pełnym zestawem akcesoriów mogę go dowolnie wieszać, wraz z subbasami, mogę też stackować. Panowie z JBL wykonali kawał dobrej roboty, co sprawia, że praca z tym systemem, zarówno od strony akustycznej, jak i mechanicznej, jest czystą przyjemnością.

Rozmawiał: Andrzej Skowroński, Muzyka i Technologia
Zdjęcia: Mirus Sound

Polecamy

Najchętniej czytane artykuły

Newsletter

Zapisz się na newsletter, a nie ominie Cię żadna ważna informacja.

Close Menu
Zamknij