Firma MA Lighting opublikowała oprogramowanie 1.0 dla systemu grandMA3. Równolegle producent zaprezentował wersję 3.8 oprogramowania dla systemu grandMA2.
Nowe oprogramowanie dla grandMA3 jest już dostępne, a tym samym również wersje onPC dla systemów Windows oraz MacOS. W opisie oprogramowania producent wymienił główne cechy podzielone na kilka kategorii, opisując je w sposób przystępny dla operatorów grandMA2:
Menu/Adresowanie
- Struktura organizacyjna drzewa do zarządzania dodawaniem i adresowaniem urządzeń
- Pełna biblioteka urządzeń grandMA2, grandMA3 oraz GDTF (format General Device Type Format)
- Importowanie pełnych map adresowych poprzez MVR (format My Virtual Rig)
- Filtrowanie i sortowanie są dostępne jako warstwy (Layer) i klasy (Classes), ale nie są one obowiązkowe
- Przełączanie motywu barwnego interfejsu między domyślnym ciemnym oraz wysoko kontrastowym do użytku w dzień
- Pule Appearance (wyglądu) oraz Scribble (szkice) umożliwiają kształtowanie i urozmaicenie wyglądu oprogramowania wedle naszych potrzeb.
Programowanie
- Arkusz urządzeń wyświetla strukturę drzewiastą według zasady-kierunku z góry na dół
- Łatwe wybieranie przełączaniem Next/Prev i Up/Down
- Selection Grid (siatka selekcji) dynamicznie pokazuje naszą selekcję urządzeń
- Selekcje mają trójwymiarową strukturę kolejności urządzeń, która jest zapamiętywana w grupach, presetach i pamięciach cue
- Presety mogą dodawać/usuwać atrybuty do wskazanych miejsc docelowych z użyciem polecenia Recast
- Dostępne jest pięć puli presetów All
- Fazery są informacjami presetów z krokami dynamicznymi
- Presety z indywidualnymi czasami są zapisane w pamięciach cue, które mają połączenia z tymi czasami
- Pule Data dają większą elastyczność organizacyjną w strukturze pliku spektaklu.
Odtwarzanie
- Sekwencje są synchronizowane i zawsze mają ten sam status odtwarzania
- Executory mają kontrolki, które dają większą elastyczność użycia
- Przypisania executora mogą być zapisane jako pamięć do puli
- Spektakle w kodzie czasowym mają dodatkowe ścieżki grupowe i markery
- Arkusze sekwencji oraz arkusze śledzenia sekwencji są teraz połączone
- Funkcja Temp Fader teraz obsługuje indywidualne czasy.
Narzędzia programowania
- MATricks są teraz trójwymiarowe
- Widok 3D zastępuje widok Stage View, dając opcje zdecydowanie bardziej realistycznej wizualizacji
- Przybornik koloru obsługuje widoki RGB, CMY, HSI oraz CIE
- Gesty przesunięcia umożliwiają szybsze wykonywanie typowych czynności z obiektami wprost na ekranie
- Wciśnięcie i przytrzymanie zapisuje puste obiekty lub otwiera edycję już istniejącego obiektu
- Swobodnie skalowany widok Playback
- Zintegrowane zdalne sterowanie przez przeglądarkę wraz z dostępem do enkoderów oraz komunikatów
- Funkcjonalność Copy/Paste w Programerze
- Widok Info pokazuje wszystkie odniesienia i zależności obiektów
- Programer może pokazać wszystkie części Part pamięci Cue
- Konfiguracje ekranu umożliwiają elastyczne użycie tego samego ekranu z tym samym profilem użytkownika
Protokoły
- DMX512-A
- sACN
- Art-Net 4
- Nuty MIDI
- OSC – Open Sound Control
- Analogowe (zdalne) sterowanie
… a w przygotowaniu
- Harmonogram Agenda
- Programowanie XYZ wraz z integracją PSN (Posi Stage Net)
- Pixel Mapping
- RDM
- Funkcjonalność Park
- MIB
- Pula Mask
- PSR (Partial Show Read)
- Zapis i aktualizacje w trybie Tracking Cue Only