MA Lighting grandMA3 v1.0

Firma MA Lighting opublikowała oprogramowanie 1.0 dla systemu grandMA3. Równolegle producent zaprezentował wersję 3.8 oprogramowania dla systemu grandMA2.

Nowe oprogramowanie dla grandMA3 jest już dostępne, a tym samym również wersje onPC dla systemów Windows oraz MacOS. W opisie oprogramowania producent wymienił główne cechy podzielone na kilka kategorii, opisując je w sposób przystępny dla operatorów grandMA2:

Menu/Adresowanie

  • Struktura organizacyjna drzewa do zarządzania dodawaniem i adresowaniem urządzeń
  • Pełna biblioteka urządzeń grandMA2, grandMA3 oraz GDTF (format General Device Type Format)
  • Importowanie pełnych map adresowych poprzez MVR (format My Virtual Rig)
  • Filtrowanie i sortowanie są dostępne jako warstwy (Layer) i klasy (Classes), ale nie są one obowiązkowe
  • Przełączanie motywu barwnego interfejsu między domyślnym ciemnym oraz wysoko kontrastowym do użytku w dzień
  • Pule Appearance (wyglądu) oraz Scribble (szkice) umożliwiają kształtowanie i urozmaicenie wyglądu oprogramowania wedle naszych potrzeb.

Programowanie

  • Arkusz urządzeń wyświetla strukturę drzewiastą według zasady-kierunku z góry na dół
  • Łatwe wybieranie przełączaniem Next/Prev i Up/Down
  • Selection Grid (siatka selekcji) dynamicznie pokazuje naszą selekcję urządzeń
  • Selekcje mają trójwymiarową strukturę kolejności urządzeń, która jest zapamiętywana w grupach, presetach i pamięciach cue
  • Presety mogą dodawać/usuwać atrybuty do wskazanych miejsc docelowych z użyciem polecenia Recast
  • Dostępne jest pięć puli presetów All
  • Fazery są informacjami presetów z krokami dynamicznymi
  • Presety z indywidualnymi czasami są zapisane w pamięciach cue, które mają połączenia z tymi czasami
  • Pule Data dają większą elastyczność organizacyjną w strukturze pliku spektaklu.

Odtwarzanie

  • Sekwencje są synchronizowane i zawsze mają ten sam status odtwarzania
  • Executory mają kontrolki, które dają większą elastyczność użycia
  • Przypisania executora mogą być zapisane jako pamięć do puli
  • Spektakle w kodzie czasowym mają dodatkowe ścieżki grupowe i markery
  • Arkusze sekwencji oraz arkusze śledzenia sekwencji są teraz połączone
  • Funkcja Temp Fader teraz obsługuje indywidualne czasy.

Narzędzia programowania

  • MATricks są teraz trójwymiarowe
  • Widok 3D zastępuje widok Stage View, dając opcje zdecydowanie bardziej realistycznej wizualizacji
  • Przybornik koloru obsługuje widoki RGB, CMY, HSI oraz CIE
  • Gesty przesunięcia umożliwiają szybsze wykonywanie typowych czynności z obiektami wprost na ekranie
  • Wciśnięcie i przytrzymanie zapisuje puste obiekty lub otwiera edycję już istniejącego obiektu
  • Swobodnie skalowany widok Playback
  • Zintegrowane zdalne sterowanie przez przeglądarkę wraz z dostępem do enkoderów oraz komunikatów
  • Funkcjonalność Copy/Paste w Programerze
  • Widok Info pokazuje wszystkie odniesienia i zależności obiektów
  • Programer może pokazać wszystkie części Part pamięci Cue
  • Konfiguracje ekranu umożliwiają elastyczne użycie tego samego ekranu z tym samym profilem użytkownika

Protokoły

  • DMX512-A
  • sACN
  • Art-Net 4
  • Nuty MIDI
  • OSC – Open Sound Control
  • Analogowe (zdalne) sterowanie

… a w przygotowaniu

  • Harmonogram Agenda
  • Programowanie XYZ wraz z integracją PSN (Posi Stage Net)
  • Pixel Mapping
  • RDM
  • Funkcjonalność Park
  • MIB
  • Pula Mask
  • PSR (Partial Show Read)
  • Zapis i aktualizacje w trybie Tracking Cue Only

 

Polecamy

Najchętniej czytane artykuły

Newsletter

Zapisz się na newsletter, a nie ominie Cię żadna ważna informacja.

Close Menu
Zamknij