Dobiega końca trasa koncertowa formacji Volbeat. Na każdym z koncertów zespołowi towarzyszyły systemy Meyer Sound oraz konsolety DiGiCo.
Dobiega końca trasa koncertowa formacji Volbeat. Nominowany do nagrody Grammy duński zespół na przestrzeni ostatnich dwóch miesięcy zagrał ponad trzydzieści koncertów w USA i Kanadzie. Na każdym z koncertów zespołowi towarzyszyły systemy Meyer Sound oraz konsolety DiGiCo. Jak przyznaje Mads Mikkelsen, wieloletni realizator formacji Volbeat, o wykorzystaniu systemów Meyer Sound LEO oraz LYON zdecydowała przede wszystkim doskonała klarowność i subtelność charakterystyki brzmieniowej omawianych kolumn, które pozwoliły przenieść całą produkcję na zupełnie nowy poziom dźwięku live: „Praca z systemami Meyer Sound LEO oraz LYON pozwala mi usłyszeć w miksie elementy, których wcześniej nie słyszałem i które giną w innych systemach. Teraz mogę dodać do mojego miksu na przykład bardzo delikatny delay czy reverb, ponieważ po prostu słyszę efekty ich zastosowania i wiem, że usłyszy je również publiczność znajdująca się nawet w najdalszych rzędach”. Jak zauważył Mikkelsen, niezwykle użyteczne jest również to, że kolumny LEO i LYON są rozwiązaniami aktywnymi: „Dzięki końcówkom mocy znajdującym się bezpośrednio w kolumnach nie tylko nie mamy do czynienia z sytuacją strat mocy ze względu na długie kable połączeniowe między kolumnami a końcówkami mocy – również proces wieszania całego systemu jest znacznie łatwiejszy”. System zaprojektowany na potrzeby koncertów formacji Volbeat składa się z gron głównych złożonych z dwunastu elementów Meyer Sound LEO-M, dwóch LYON-M oraz LYON-W, zestawu dwudziestu czterech subbasów 1100-LFC oraz dwóch gron outfill w skład których wchodzi osiem elementów Meyer Sound LEO-M z dwoma kolumnami LYON-W podwieszonymi pod nimi.Frontfill na wszystkich koncertach trasy był realizowany za pomocą ośmiu kolumn M’elodie.Całym systemem zarządzał jeden procesor Galileo 616 oraz trzy procesory Galileo Callisto 616. System monitorowy został skonfigurowany w oparciu o rozwiązania firmy Meyer Sound. Na scenie działa szesnaście monitorów MJF-212A, cztery subbasy 1100-LFC jeden 500-HP oraz sześć kolumn JM-1P. Pracujący na stanowisku FOH Mikkelsen korzysta także z aktywnych kolumn MM-4XP oraz subwoofera MM-10. Inżynier systemu, Theis Romme, tak komentuje pracę podczas trasy: „Konfiguracja całego systemu, a więc podwieszenie gron głównych, outfilli oraz ustawienie subbasów zajmuje zaledwie półgodziny! Ale najlepsze jest to, że charakterystyka brzmieniowa systemu nie zmienia się w momencie, gdy do hali wejdzie publiczność”. Na wszystkich koncertach trasy dźwięk dla publiczności był miksowany na konsolecie DiGiCo SD10 wyposażonej w serwer DiGiGrid; taka sama konsoleta pracowała również na stanowisku MON.