Podczas tegorocznych targów Prolight + Sound we Frankfurcie miała miejsce premiera pierwszej w historii firmy Solid State Logic konsolety nagłośnieniowej do pracy live. 

  Podczas tegorocznych targów Prolight + Sound we Frankfurcie miała miejsce premiera pierwszej w historii firmy Solid State Logic konsolety nagłośnieniowej do pracy live.    Znana i ceniona na całym świecie dzięki swoim konsoletom produkcyjnym marka Solid State Logic zaprezentowała po raz pierwszy konsoletę przeznaczoną do zastosowań na żywo. SSL Live może obsłużyć do dziewięciuset siedemdziesięciu sześciu wejść i wyjść oraz stu dziewięćdziesięciu dwóch ścieżek audio z częstotliwością próbkowania 96 kHz (z pełnym przetwarzaniem sygnałów). Ścieżki te mogą zostać dowolnie ulokowane (kanały wejściowe, szyny aux, Steam Groups czy też master). Całe przetwarzanie sygnałów znajduje się w konsoli, która także ma zestaw lokalnych wejść i wyjść, dzięki czemu (jeżeli istnieje taka potrzeba) może pracować bez stageboksów. Konsola łączy się ze stageboksami poprzez protokół MADI. Istnieje także możliwość zastosowania w przypadku większych systemów opatentowanej przez SSL technologii Blacklight, która pozwala na dwukierunkowe przesyłanie do dwustu pięćdziesięciu sześciu kanałów audio poprzez pojedynczy światłowód. Jak twierdzi producent, moc jest niczym w momencie, kiedy nie można jej kontrolować, dlatego powierzchnia robocza konsolety  jest niezwykle intuicyjna i wyposażona w wiele przydatnych funkcji. Urządzenie ma centralny  dziewiętnastocalowy ekran multidotykowy, który umożliwia niezwykle szybką kontrolę i konfigurację stołu. Konsola ma też mniejszy dotykowy ekran (7,5'') do kontroli kanałów, otoczony dodatkowo piętnastoma enkoderami i dedykowanymi przyciskami do szybkiej korekcji, ustawiania panoramy, kontroli dynamiki oraz insertowania efektów. Jeżeli chodzi o jakość audio, to mamy tutaj do czynienia z technologią SSL SuperAnalogue z przetwornikami A/C pracującymi z rozdzielczością 24 bit i częstotliwością próbkowania 96 kHz. Wewnętrzne sześćdziesięcioczterobitowe przetwarzanie sygnałów gwarantuje maksymalną precyzję zapewniającą najwyższą jakość audio. Live zapewnia słynne SSL-owe narzędzia, od lat używane przez inżynierów przy tworzeniu największych hitów. Wśród nich znajdziemy: czteropasmowy korektor parametryczny, który może być przełączany pomiędzy dwoma trybami: stałej dobroci i SSL Legacy EQ, filtry górno- i dolnoprzepustowe z możliwością wyboru nachylenia zbocza, kompresor, bramkę szumów, ekspander, a także linię opóźniającą i filtr wszechprzepustowy. Live ma także imponującą kolekcję trzydziestu  nowych efektów. Wśród nich znajdziemy słynny SSL Stereo Bus Compressor, Mic Compressor, reverby, delaye czy różnego rodzaju efekty modulacji. W kwestii korekcji rack efektowy oferuje użytkownikom trzydziestodwupasmowy korektor graficzny i dziesięciopasmowy korektor parametryczny. Wśród efektów znajduje się także VHD Saturator będący emulacją SSL Variable Harmonic Drive (VHD). Jeżeli chodzi o kwestię liczby wejść i wyjść oraz innych portów w konsolecie, standardowa wersja zapewnia czternaście wejść mikrofonowych/liniowych, dwa wejścia talkback mikrofonowe/ liniowe, dwanaście liniowych wyjść, cztery wyjścia na słuchawki oraz miejsce na rozszerzenie lokalnego racka o szesnaście wejść i wyjść. Ponadto na tylnym panelu stołu znajdziemy jeszcze wejścia i wyjścia AES/EBU (cztery pary wejść i wyjść (rozszerzalne do ośmiu), porty MADI, Blacklight II, LTC, Wordclock i GP I/O. Konsola ma zapasowy zasilacz. Jeżeli chodzi o stageboksy, to mamy do wyboru zestaw jednostek z wejściami i wyjściami analogowymi, jak również AES/EBU czy też MADI.    www.solid-state-logic.com