System nagłośnienia frontowego w konfiguracji LCR został oparty o dwudrożne pasywne kolumny głośnikowe JBL AM7212/95. Główne zalety tego modelu to wysoka jakość dźwięku, duża skuteczność, obracana tuba drivera wysokotonowego oraz dostępne presety z filtrami FIR przy współpracy ze wzmacniaczami Crown DCi. Umożliwia to montaż zarówno w pionie, jak i w poziomie, a także optymalne dostosowanie propagacji wysokich częstotliwości do nagłaśnianej przestrzeni. JBL AM7212/95 bazuje na 12” przetworniku szerokopasmowym z 3” cewką, wykonanym w technologii Differential Drive. Przetwarzanie wysokich częstotliwości producent powierzył kompresyjnemu driverowi o średnicy 1,5” z 3” cewką.  Kolumna głośnikowa zasilana w trybie biamp oferuje maksymalny SPL na poziomie 125 dB w sekcji niskotonowej oraz 136 dB w sekcji wysokotonowej. Jej dyspersja kątowa wynosi 900 x 500 i może być obracana o 90 stopni.

Za przetwarzanie najniższych częstotliwości w systemie odpowiadają aktywne moduły niskotonowe JBL SRX828S. Zostały one zainstalowane w specjalnie przygotowanej komorze pod proscenium. Dwa 18” woofery z 3” cewkami zasila wbudowany wzmacniacz klasy D o mocy 2000 W. Taka konfiguracja zapewnia przetwarzanie częstotliwości już od 29 Hz z tolerancją +/-10 dB oraz maksymalny SPL rzędu 141 dB. Warto zwrócić uwagę, że konstruktorzy wyposażyli ten model w procesor DSP oraz interfejs sieciowy, który umożliwia jego sterowanie. Całość nagłośnienia frontowego dopełniają kolumny dogłaśniające pierwsze rzędy widowni tzw. front fill, składające się z kolumn JBL AC895. Kluczowe cechy dla tego typu zastosowań to kompaktowy rozmiar, wysoka skuteczność oraz zmienna dyspersja kątowa. W tym przypadku mamy do czynienia z 8” wooferem i 1” driverem wysokotonowym w obracalnym falowodzie o dyspersji 900 x 500. Maksymalny poziom SPL modelu AC895 to 116 dB, a pasmo przenoszenia zawiera się w przedziale częstotliwości od 70 Hz do 20 kHz z tolerancją +/-10 dB.

System monitorowy sceny stanowią aktywne kolumny głośnikowe JBL PRX812. W tym przypadku 12” woofer oraz 1,5” wysokotonowy driver ciśnieniowy zasilany jest przez wbudowany wzmacniacz klasy D o mocy 1500 W. Warto zwrócić uwagę, że model ten wyposażony jest w Wi-Fi, co w połączeniu ze specjalną aplikacją tworzy bardzo funkcjonalny system monitorowy. Zasilanie pasywnych kolumn systemu frontowego powierzono czterokanałowym wzmacniaczom instalacyjnym CROWN DCi4/1250N. Podczas gdy wykorzystywane są wszystkie cztery kanały, wzmacniacz oferuje moc 1250 W przy 80 na kanał. Może on też pracować w trybie 70V/100V. Co istotne w przypadku instalacji, wzmacniacz ma gniazda GPIO, Ethernet oraz Blulink bardzo przydatne przy integracji.

Uzupełnieniem systemu koncertowego jest system nagłośnienia konferencyjnego. Składa się on z czterech liniowych kolumn głośnikowych JBL CBT100. Z powodzeniem można je wykorzystać podczas różnych konferencji, spotkań czy prezentacji. CBT100 to konstrukcja pełnopasmowa, która składa się z 16 przetworników o średnicy 2”. Producent zastosował w niej opatentowaną technologię formowania wiązki. Dzięki temu użytkownik ma do dyspozycji dwa warianty dyspersji wertykalnej: 150 lub 400. W ramach odsłuchu sceny, dla widzów przebywających we foyer zainstalowano kolumny głośnikowe JBL AC15.

Stanowisko realizatora dźwięku wyposażono w doskonale wszystkim znaną cyfrową konsoletę Soundcraft Vi 2000 oraz stagebox przyłączany na scenie. Całością systemu zarządza procesor BSS BLU100, który w połączeniu ze sterownikami BSS BLU10 zainstalowanymi w reżyserce dźwięku oraz przy wejściu na scenę stanowi integralną część sterowania systemem. Zastosowanie sterowników BSS BLU10 pozwoliło na autonomicznie sterowanie systemem nagłośnienia konferencyjnego, bez konieczności używania konsolety dźwięku. BSS BLU100 oferuje 12 analogowych wejść, 8 analogowych wyjść, 12 wejść kontrolujących i 6 logicznych wyjść GPIO oraz potężne DSP.

Ponadto system uzupełniono o odtwarzacze marki Tascam, słuchawki AKG K712 PRO oraz ponad 40 mikrofonów najwyższej klasy takich marek jak AKG, modele C414, D12VR, C480, Austrian Audio, modele OC818 Studio Set i OC18 Studio Set, oraz Sennheiser i Neumann.

Jesteśmy przekonani, że taki setup zapewni uczniom ZSM w Tarnowie idealne warunki do rozwoju muzycznego, a publiczności pozwoli cieszyć się najwyższej jakości dźwiękiem.

Zainteresowały cię opisane rozwiązania i wykorzystane urządzenia?
Skontaktuj się z nami - pomożemy, doradzimy, odpowiemy na Twoje pytania.
mail reklama@muzyka-tech.pl