W przedostatni weekend sierpnia odbył się już 45 Sopot Festiwal. Dwa dni wypełnione były szczelnie konkursami i występami gwiazd. Konkurs o nagrodę Bursztynowego Słowika i Słowika Publiczności poprowadziła dziennikarka TVN Magda Mołek.

Natomiast w jury głównego konkursu zasiedli: dyrektor tegorocznego festiwalu – Piotr Metz, dyrektor Robert Kozyra, piosenkarz Andrzej Krzywy, wiceprezydent miasta Sopot Wojciech Fułek oraz śpiewaczka Małgorzata Walewska. O Bursztynowego Slowika walczyli polscy wykonawcy: Formacja Nieżywych Schabuff, zespół Video z Anią Wyszkoni, formacja For Teens, Natalia Lesz oraz grupa Pectus. Z polskich artystów jurorom najbardziej spodobał się właśnie ostatni zespół, którego liderem jest Tomasz Szczepanik. Pectrus spodobał się również odbiorcom i otrzymał Słowika Publiczności. Werdykt widzów nie pokrył się w tym roku z opinią jury – Bursztynowego Słowika otrzymał zespół Oh Laura. Drugi dzień festiwalu przeniósł nas w lata 80. Odbyło się to za sprawą zaproszonych gwiazd: Sabriny, Samanty Fox, Limahla czy zespołu KajaGooGoo, a także bogatej scenografii oraz choreografii wymyślonej przez Agustina Egurrolę. Smaczku dodawały żarty Szymona Majewskiego, który z Magdą Mołek poprowadził koncert.Nagłośnienie festiwalu już tradycyjnie powierzono GMB pro sound.         Multimediami na festiwalu zajeła się firma Trias. Aby ciekawość widzów została zaspokojona, umożliwiając prawie z bliska podziwianie gwiazd, powstała konstrukcja wmontowanych w scenografię dwóch dużych ekranów ledowych (Po prawej stronie sceny zamontowano ekran o pow. prawie 70m2 firmy Lighthouse a z lewej strony powstał ekran o pow. 48 m2 Strip Curtain MorisLed. W centralnym punkcie sceny Trias skonstruował z Mipixów dwie olbrzymie półkule o średnicy 6 m każda. Kule były obłożne Mipixami od wewnątrz i zewnątrz, dzięki czemu mogły się obracać. Oprócz ciekawych efektów świetlnych półkule wykorzystane były do wyświetlania wizuali. Trzecia mniejsza półkula (o średnicy 4 m) została zamontowana na widowni.          Łącznie zostało użytych ponad 10 tys. szt. Mipixów. Schody na scenie zostały zaś wyłożone Mistripami – 288 szt. Dodatkowy efekt wizualny został stworzony dzięki obrysowi sceny wężem ledowym o długości prawie 160 m. Oświetlenia fesiwalu poraz kolejny wykonała firma Transcolor, która użyła 60 x Vari*Lite Vl 3000 Spot, 28 x Vari*Lite Vl 2500 Spot, 46 x Vari*Lite Vl 2000 Wash, 29 x Vari*Lite Vl 3500 Wash, 134 x Vari*Lite Vl 500, 6x Vari*Lite Vl 1000 AS, 311 x JTE Pixel Par 90, 97 x JTE Pixeline 1044, 200 x Showtec Led Tube, 500 x Par 64, 113 x Par 36 (DWE), 10 x Strand 2kW, 12 x Strand 1kW, 4 x RJ Cyrano, 2 x RJ Ivanhoe, 8 x MDG Atmosphere, 4 x MDG MAX 3000, 1 x HOG III, 1 x Grand MA, 3 x Catalystwww.transcolor.plwww.trias.plwww.gmbprosound.pl