Tegoroczny LFO odbył się w dniach 16-19 czerwca i po raz kolejny gościł plejadę polskich i zagranicznych artystów. A tam gdzie światowe gwiazdy tam i światowy sprzęt.  

W 2010 roku staraniami urodzonego i mieszkającego w Oświęcimiu Darka Maciborka – dziennikarza muzycznego radia RMF FM – światło dzienne ujrzał wyjątkowy festiwal muzyczny. Jego głównymi przesłaniami są tolerancja, budowanie pokojowych relacji, życie i muzyka. Na przestrzeni siedmiu edycji impreza rozrosła się do rangi jednego z największych i najbardziej wyczekiwanych wydarzeń muzycznych w Polsce. Tegoroczny LFO odbył się w dniach 16-19 czerwca i po raz kolejny gościł plejadę polskich i zagranicznych artystów. A tam gdzie światowe gwiazdy tam i światowy sprzęt.    W trakcie kolejnych edycji Life Festival Oświęcim, rozrastająca się z roku na rok publiczność mogła usłyszeć koncerty takich światowych gwiazd jak: Ray Wilson, James Blunt, Peter Gabriel, Sting, Soundgarden, Eric Clapton, Manu Chao, Jessie Ware. Co roku na oświęcimskiej scenie goszczą także polscy wykonawcy. Na przestrzeni sześciu lat byli to m.in.: Anna Maria Jopek, Brodka, Edyta Bartosiewicz, Kayah, Lemon, Voo Voo, Varius Manx czy Afromental.Również w tym roku organizatorzy nie zawiedli wiernych fanów imprezy, tworząc bardzo emocjonujący i pełen gwiazd line up. Oczywiście największym zainteresowaniem melomanów cieszyły się koncerty tegorocznych headlinerów Festiwalu, a więc Eltona Johna, który był gwiazdą wieczoru w sobotę 18 czerwca oraz formacji Queen koncertującej regularnie od 2014 z Adamem Lambertem. Ponadto mocnymi punktami siódmej edycji były także koncerty formaji: Jeremy?, Che Sudaka czy niezwykle energetyczny koncert Johna Newmana. Świetnie zaprezentowała się także polska ekipa, w tym: Dagny, Dawid Podsiadło, Kortez, Taco Hemingway czy legendarna grupa Perfect.Jeżeli chodzi o zaplecze techniczne każdej odsłony LFO, zgodnie z wymaganiami produkcji festiwalowej zarówno system nagłośnieniowy jak i projekt oświetlenia są przygotowane zgodnie z wymaganiami riderowymi i w sposób uwzględniający potrzeby produkcji każdej z gwiazd. Po raz kolejny zapewnieniem systemu nagłośnieniowego zajęła się firma Fotis Sound, natomiast sprzęt oświetleniowy został dostarczony i zainstalowany przez TSE. Nagłośnienie, zostało skonfigurowane w oparciu o rozwiązania marki L-Acoustics. W systemie głównym pracowały kolumny K1 i K2. Te ostatnie zostały także wykorzystane w gronach outfill. Zarówno na scenie jako sidefille jak i przed nią w roli frontfilli wykorzystano zestawy L-Acoustics ARCS. Za niskie częstotliwości odpowiadał rozbudowany zestaw subbasów SB28.Bardzo tłoczno było na stanowisku FOH gdzie obok siebie pracowały takie konsolety jak: Soundcraft Vi6,  Avid Profile, Midas Pro2 czy analogowa Yamaha PM5000, która przyjechała wraz z Eltonem Johnem. W skład oświetleniowego zestawu festiwalowego dostarczonego przez firmę TSE wchodziły taki oprawy jak: Clay Paky Sharpy, Clay Paky Mythos, Clay Paky A.leda K10 B-EYE, Clay Paky A.leda K20 B-EYE, Clay Paky Alpha spot czy Vari*Lite Spot. Na potrzeby sterowania całym tym systemem zostały przygotowane dwie konsolety MA Lighing grandMA2 full size. Ponadto content wideo był podawany z dwóch media serwerów Catalyst.   Oprócz tych wszystkich rozwiązań wraz z produkcją Queen + Adam Lambert przyjechał dodatkowy zestaw sprzętu oświetleniowego, a także rozwiązań nagłośnieniowych, które wypełniły w sumie siedem trucków legendarnej firmy transportowej, wożącej największe gwiazdy muzyki – FLYbyNITE.