Czołowy producent rozwiązań audio – Sennheiser, obchodzi w tym roku 75. rocznicę istnienia. Od momentu założenia to rodzinne przedsiębiorstwo kształtuje przyszłość audio, opracowując innowacyjne produkty i rozwiązania zapewniające wyjątkowe wrażenia dźwiękowe dla konsumentów oraz użytkowników profesjonalnych na całym świecie. Aby celebrować tę wyjątkową rocznicę, Sennheiser proponuje klientom ekscytujące promocje oraz specjalne edycje swoich legendarnych produktów.
– Cieszymy się, że możemy świętować w tym roku. To celebracja naszej 75-letniej historii, która została ukształtowana nie tylko przez wyjątkowe pomysły i innowacje, ambitne projekty i liczne sukcesy – przede wszystkim celebrujemy stałe dążenie do doskonałego dźwięku. Ta pasja wciąż nas napędza: stale wprowadzamy innowacje w zakresie technologii i produktów, aby stworzyć dźwięk, który nasi klienci mogą poczuć, a nie tylko usłyszeć – powiedział dr Andreas Sennheiser, CEO Sennheiser, który wraz ze swoim bratem Danielem Sennheiserem jest trzecim pokoleniem rodziny, która przewodzi firmie.
Andreas i Daniel Sennheiser
75 lat tworzenia niezapomnianych wrażeń dźwiękowych
Od momentu powstania firma Sennheiser zawsze kierowała się fascynacją innowacjami. Ten pionierski etos był przekazywany z pokolenia na pokolenie. – Kiedy nasz dziadek Fritz Sennheiser założył firmę Sennheiser w 1945 roku, uruchomił przedsięwzięcie, które dziś nazwano by „start-upem” – dodał dr Andreas Sennheiser. – Nie zaczęło się w garażu – jak to zwykle dzieje się w początkowej fazie – ale w wiejskim domu pod Hanowerem. Kiedy ludzie odwiedzają naszą siedzibę główną – gdzie wciąż znajduje się ten dom – można poczuć pasję do dźwięku i chęć kreowania nowych pomysłów – podsumował Sennheiser.
Prof. dr Fritz Sennheiser wkrótce odkrył rozwijające się możliwości biznesowe, wykorzystując wiedzę i umiejętności zdobyte w swojej poprzedniej karierze naukowej, aby odpowiedzieć na wysokie zapotrzebowanie na urządzenia pomiarowe i mikrofony. W 1947 roku „Lab W” weszło do świata audio, wprowadzając na rynek swój pierwszy samodzielnie opracowany mikrofon. To był dopiero początek historii innowacji i poszukiwania nowych pomysłów. Pierwszy mikrofon typu „shotgun” pojawił się w 1956 roku, a dziesięć lat później pierwsze słuchawki typu otwartego HD 414 zrewolucjonizowały rynek.
Lata 80. XX wieku stały się punktem wyjścia do internacjonalizacji firmy rodzinnej pod kierownictwem prof. dr Jörga Sennheisera. Otworzono pierwszą filię sprzedażową – Sennheiser France. Obecnie Sennheiser ma 21 oddziałów na całym świecie. W tym okresie powstało wiele rewolucyjnych produktów, w tym najlepsze na świecie słuchawki – legendarne Orfeusze z 1991 roku. Liczne patenty i nagrody w 75-letniej historii – w tym Emmy, Grammy, nagroda Scientific and Engineering Award, Amerykańska Akademia Sztuki i Wiedzy Filmowej oraz Nagroda Inżynierska Emmy imienia Philo T. Farnswortha – dowodzą, że zarówno klienci, jak i eksperci, doceniają przełomową technologię i innowacyjność Sennheisera.
Od 2013 roku dr Andreas Sennheiser i Daniel Sennheiser kierują niezależną firmą rodzinną jako współzarządzający. Wspólnie realizują wizję Sennheisera dotyczącą kształtowania przyszłości dźwięku. – Przez te wszystkie lata jedna rzecz pozostała niezmienna: nasze niezadowolenie z obecnego stanu rzeczy, które zawsze nas popycha do przodu – powiedział Daniel Sennheiser.