Firma Universal Audio stworzyła wirtualne repliki legendarnego przedwzmacniacza 610, którego pierwsza wersja powstała w 1958 roku.
Firma Universal Audio stworzyła wirtualne repliki legendarnego przedwzmacniacza 610, którego pierwsza wersja powstała w 1958 roku, a za jego projekt odpowiadał Milton Tasker “Bill” Putnam. Wtyczka UA 610-A to wirtualna replika pierwszej wersji przedwzmacniacza. Podczas modelowania producent skorzystał z konsolety Wally Heider. Brzmienie jakie oferował oryginalny przedwzmacniacz mikrofonowy usłyszymy m.in. w nagraniach Franka Sinatry. We wtyczce jak i w oryginale realizator może wybrać źródło pochodzenia sygnału (mic/line), dwie wartości wzmocnienia, skorzystać z filtrów półkowych (10 kHz i 100 Hz), odwrócić polaryzację, wzmocnić sygnał wejściowy i wyjściowy oraz skorzystać z filtru górnoprzepustowego 75 Hz o nachyleniu 12 dB na oktawę. UA 610-B to natomiast replika nowszej odsłony przedwzmacniacza, lecz opartego na tych samych podzespołach. Nowsza wersja pozwalała na wybór dodatkowej impedancji wejściowej, wprowadziła pięciostopniową skalę wzmocnienia sygnału oraz wyposażona została w przestrajane filtry półkowe z możliwością większego podbicia/redukcji pasma powyżej lub poniżej wybranej częstotliwości. Producent podczas modelowania brzmienia wtyczek skupił się na wszystkich aspektach jakie zachodziły w oryginałach. Odwzorowane zostały również subtelne, tak dziś pożądane zniekształcenia, które spowodowane były konstrukcją urządzenia (m.in. obwodem nieliniowym). Wtyczka do działania wymaga środowiska UAD (minimum 7.5). Posiadacze interfejsów audio z serii Apollo mogą skorzystać z technologii Unison, z którą wtyczki są kompatybilne. Pozwoli to nie tylko na kontrolę wtyczek z poziomu interfejsu, ale również zmieni impedancję, wzmocnienie i charakterystykę przedwzmacniacza w interfejsie audio zbliżając tym samym brzmienie jak najbliżej oryginału podczas rejestracji.