Abel „The Kid” Garcia  opowiedział nam z jakich narzędzi korzysta podczas tworzenia muzyki.

Abel „The Kid” Garcia  opowiedział nam z jakich narzędzi korzysta podczas tworzenia muzyki. Pochodzący z Madrytu Abel „The Kid” Garcia swój pseudonim zawdzięcza DJ-ce, z którą rozpoczął przygodę w wieku dziesięciu lat. Jego wytrwałość i zaangażowanie sprawiły, że dziś jest on potęgą sceny EDM (Electronic Dance Music). Zarówno jako DJ, jak i producent. W trakcie swojej kariery DJ Garcia koncertował zagranicą w najsłynniejszych miejscach, takich jak: Privilege Ibiza, Ushuaia, Pacha i Arkadia Miami. Szczególnie godnym uwagi wśród jego osiągnięć jest fakt, że przez osiem lat był rezydentem w madryckim klubie Fabric. Dotychczas Garcia wydawał swoje single w trzech wytwórniach: Subliminal Records, Strictly Rhythm i Synergy Recordings. Jeden z jego utworów, „Zumba Socks”, uplasował się na pierwszym miejscu w rankingu portalu BeatPort. Wkrótce po tym sukcesie Warner Music odnalazło go dzięki współpracy z Snoop Doggiem i Julio Iglesiasem Juniorem. W swoim studio Garcia umieścił oprogramowanie Studio One® Professional 2 i kontroler MIDI FaderPort, które wykorzystuje przy tworzeniu własnych aranżacji.  „FaderPort jest najlepszym narzędziem, jakie używałem z DAW. Jego integracja ze Studio One jest idealna, a niewielki rozmiar kontrolera i łatwość obsługi czynią z tego urządzenia narzędzie niezbędne podczas procesu tworzenia” – komentuje Garcia.„Używam Studio One prawie do wszystkiego: nagrywania wokali i instrumentów, komponowania, produkcji i remiksowania. Szybkość programu jest niesamowita, ale najbardziej kocham w nim to, że jest niezawodny w każdej sytuacji”- kontynuuje. Biorąc pod uwagę fakt, że muzyka artysty jest ściśle powiązana z tempem, znalezienie DAW współpracującego z próbkami audio miało pierwszorzędne znaczenie. „Podstawą w tworzeniu utworów klubowych jest odpowiednie wykorzystanie pętli i sampli. Istotną kwestią jest również to, aby sample idealnie zgrywały się z tempem utworu. Algorytmy wykorzystane w Studio One sprawdzają się znakomicie. Uwielbiam korzystać z przeglądarki w celu poszukiwania plików MIDI, ponieważ nie muszę ich przeciągać do okna edycyjnego, aby tam zastosować je dla wybranych półfabrykatów”. Wielu producentów nie lubi wypowiadać się na temat technik używanych podczas produkcji utworów, jednak Garcia zdradza nam jedną ze swoich tajemnic. „Moją ulubioną sztuczką, którą wykorzystuję za każdym razem jest użycie efektu transformacji na ścieżce z wokalem. W tym celu ustawiam siatkę na 1/16. Wykorzystując funkcję „Split to Grid”, tnę wokal na równe fragmenty. Plastry mogę dostosować indywidualnie, tworząc pożądany efekt szybko i intuicyjnie. Następnie, z powstałych fragmentów tworzę jeden plik, na którym stosuję kompresję, opóźnienie i pogłos” – opowiada.