Avid przedstawił dwie nowe wtyczki z serii Pro dla AAX Native i AAX DSP.
Avid przedstawił dwie nowe wtyczki z serii Pro dla AAX Native i AAX DSP. Wtyczki z serii Pro, które Avid pierwszy raz pokazał na NAMM 2013, zostały ciepło przyjęte przez inżynierów, muzyków i producentów na całym świecie. Do obecnego zestawienia Avid dołącza dwie nowe wtyczki – Pro Multiband Dynamics i Pro Subharmonic. Dostępne są one w formatach AAX Native 64, AAX DSP 64 i Audiosuite 64 dla programów ProTools 11, Media Composer 8.1 i Venue. W późniejszym terminie ma być dostępne również dla nowej platformy S3L-X. Obie wtyczki mogą pracować w formatach Dolby do 7.1 włącznie. Pro Multiband Dynamics oferuje m.in. czterodrożny kompresor i ekspander, możliwość rozdzielenia sygnału bez procesowania do oddzielnych ścieżek, co pozwoli na unikalne procesorowanie każdego pasma oddzielnie. Jest to również jedyny kompresor wielopasmowy pracujący w standardzie 7.1 i zbudowany dla AAX DSP 64. Dzięki przejrzystemu interfejsowi graficznemu obsługa wtyczki jest niezwykle prosta. Co więcej, wtyczka ta oparta jest o Pro Compressor, który zebrał świetne recenzje na rynku jako jeden z najlepiej brzmiących kompresorów. Pro Subharmonic przydatny będzie wszędzie tam, gdzie chcemy podbić niskie częstotliwości od najniższych subharmonicznych. Przy użyciu tego pluginu jesteśmy w stanie wybrać jedno z czterech pasm 120–180, 80–120,60–90 oraz 40–60 Hz. Po wybraniu pasma wtyczka wygeneruje pasmo oktawę niższe. Dla przykładu dla pasma 40–60 Hz będzie to 20–30 Hz, co przyda się idealnie przy nagraniach wybuchów. Mamy również możliwość kontroli drive’u, która pozwala na dodanie przesteru czy crunchu dla uzyskania np. tłustych saturowanych bębnów w elektronicznych projektach. Oprócz tego możemy wysłać subharmoniczne do różnych głośników przestrzennych w zależności od potrzeb, jak również precyzyjnie dobrać poziom efektu względem sygnału właściwego. Podobnie jak w przypadku Pro Multiband Dynamics wspiera ona standard 7.1 i AAX DSP.