Rozmowa z Maciejem Marchewką, właścicielem firmy Tibo Sound & Light
Wrocławska firma Tibo Sound & Light zakupiła niedawno konsoletę Avid S3L od dystrybutora konsolet Avid w Polsce, firmy Konsbud Audio. To już kolejny produkt tej marki przeznaczony do pracy na żywo w Tibo Sound & Light. Firma jest również użytkownikiem konsolet Profile oraz SC48. Udało się nam zadać kilka pytań panu Maciejowi Marchewce, właścicielowi Tibo Sound & Light.MiT: Skąd pomysł na sprzęt firmy AVID?Maciej Marchewka: Na koncertach bardzo często korzystam z materiału ze studia. Od kilkunastu lat jestem użytkownikiem systemu Digidesign ProTools (od wersji 4). Jest to platforma, którą doskonale znam. Przejrzysty interface oraz siła i jakość wtyczek TDM, a dzisiaj AAX, przez lata towarzyszyły mi podczas produkcji muzycznych oraz podczas wielu postprodukcji telewizyjnych i filmowych. Avid ProTools to bezsprzecznie światowy standard, z którym mocno się zaprzyjaźniłem i nie zamierzam się z nim rozstawać. Avid S3L pozwala mi pracować w studiu bardziej ergonomicznie, a co za tym idzie – szybciej i wygodniej. Jakie są dla pana najważniejsze zalety konsolet firmy Avid?Podczas pracy live spotkałem się z wieloma rozwiązaniami cyfrowymi. Inwestycja w konsolety Avid Profile oraz SC48 okazała się dobrą inwestycją. Platforma Venue oferuje bardzo dobrą ergonomię. Wszystkie enkodery i przyciski są na swoim miejscu, przez co na tych konsoletach pracuje mi się równie łatwo jak na konsoletach analogowych. Dobre brzmienie, dobrodziejstwo pluginów, zaawansowany system zarządzania scenami i trwała konstrukcja są nie do przecenienia podczas profesjonalnych produkcji.Podczas podejmowania decyzji o zakupie konsolet z serii Venue nie bez znaczenia był fakt, iż w końcu będziemy mogli obsługiwać zachodnich artystów, których realizatorzy będą mogli przyjechać do nas ze swoim pendrive’em.Dlaczego zdecydowaliście się na konsoletę Avid S3L?Zakup Avid S3L podyktowany był chęcią nierezygnowania ze sprawdzonej i dobrze znanej platformy Venue podczas mniejszych i małych koncertów – tam, gdzie nie jest możliwe zainstalowanie większej konsolety. Nie chcieliśmy, by mały rozmiar wymuszał podjęcie decyzji o kompromisie między niewielką budżetową konsoletą a jakością. Teraz pracuję na kompaktowej konsolecie z mocnym sercem HDX. Jakość wtyczek AAX oraz dynamika i brzmienie preampów powodują uśmiech na mojej twarzy. Teraz też w końcu mogę spakować swoją konsoletę do bagażnika i pojechać na gościnne występy, wiedząc, że mam ze sobą solidnie brzmiące narzędzie.Podczas moich produkcji podpieram się wielokrotnie ścieżkami audio lub materiałem wielośladowym ze studia. Avid S3L z nowym softem Venue 4,5 w tandemie z ProToolsem to dla mnie wymarzony duet. Czy stół grał już na jakichś imprezach? Już po trzech dniach po zakupie S3L zagraliśmy na niej noworoczny koncert Tercetu Egzotycznego. Paweł Bardzik – realizator Tercetu – bardzo szybko odnalazł się za nową konsoletą i po paru podpowiedziach na początku pracy już do końca koncertu bawił się nią sam. Trzy dni później S3L zagrała z powodzeniem koncert Cygańskiej Gali Sylwestrowej na Torwarze.Na początku stycznia konsoleta S3L kilkukrotnie wyjeżdżała z magazynu. Wygląda na to, że mały avid będzie nam często towarzyszyć podczas naszych produkcji, a co za tym idzie – nasza starsza cyfra będzie pewnie szukać nowego właściciela.