Avid przedstawia największą i najnowocześniejszą konsoletę z serii Venue.

 Avid przedstawia największą i najnowocześniejszą konsoletę z serii Venue. Wszystko wskazuje na to, że stoisko Avida na targach Prolight + Sound będzie mocno oblegane. Najnowsza konsoleta S6L jest napakowana funkcjonalnością do granic możliwości. Nowy system opiera się na znanym już z konsolety S3L-X procesorze DSP HDX z możliwością obsługi nowych pluginów AAX. System S6L składa się z trzech części. Powierzchnia sterująca S6L-32D ma cztery dwunastocalowe dotykowe wyświetlacze TFT i trzydzieści cztery suwaki; nad każdym suwakiem znajdziemy cztery pokrętła z wyświetlaczami OLED. Dwie kolejne powierzchnie sterujące – S6L-24D i S6L-24 – mają odpowiednie trzy i jeden wyświetlacz dotykowy, dwadzieścia sześć suwaków i po dwa pokrętła nad kanałem z wyświetlaczami OLED. We wszystkich powierzchniach znajdziemy na plecach zestaw złączy: osiem wejść i osiem wyjść analogowych na złączach XLR, cztery wejścia i cztery wyjścia AES/EBU, dwa niezależne wyjścia słuchawkowe, złącze DVI, pięć wejść USB, złącze Ethernet do zdalnej kontroli oraz dwa złącza AVB Ethernet.  Kolejnymi elementami systemu są silniki DSP E6L 192 i E6L 144. Wspólne cechy obu urządzeń to przetwarzanie 48/96 kHz, dwie niezależne szyny solo, dwadzieścia cztery grupy VCA, processing wejściowy z prawdziwą kompensacją gainu, filtry HPF i LPF, czteropunktowy w pełni parametryczny korektor, ekspander, bramka, kompresor, limiter, opóźnienie, cztery punkty insertu i insert hardware’owy. Na wyjściach mamy z kolei siedmiopunktowy, w pełni parametryczny korektor, kompresor, limiter i opóźnienie.  W zależności od wybranego silnika otrzymujemy do dyspozycji sto dziewięćdziesiąt dwa lub sto czterdzieści cztery kanały wejściowe, dziewięćdziesiąt sześć lub sześćdziesiąt cztery szyny wyjściowe i do tego wyjścia LCR, dwadzieścia cztery lub szesnaście matryc oraz dwieście lub sto dwadzieścia osiem slotów na pluginy. W standardzie możemy nagrać do sześćdziesięciu czterech kanałów naraz poprzez protokół AVB Ethernet.  Ostatnim elementem systemu jest stagerack Stage64 mający sześćdziesiąt cztery wejścia, trzydzieści dwa wyjścia, podwójne wyjście MADI umożliwiające bezpośrednie splitowanie kanałów wejściowych.

Tagi:

avid