Znakomite produkty marki Chauvet Professional są wykorzystywane na całym świecie do stworzenia odpowiedniej oprawy świetlnej wielu wydarzeń. Warto przy tym docenić szczególnie spektakularne instalacje – jak ta, którą stworzono na potrzeby trasy koncertowej Coldplay.
Światowa trasa „Music of the Spheres” nie tylko promuje muzykę zespołu, ale także idee zrównoważonego rozwoju, bowiem muzycy postawili sobie za cel możliwie jak największą redukcję emisji CO2 w porównaniu z ich poprzednią trasą (z lat 2016-17). Swój zamiar ujęli w trzech kluczowych zasadach: po pierwsze – ograniczyć zużycie energii, postawić na recykling i obniżyć emisję CO2 o 50%, po drugie – wspierać zielone technologie i rozwinąć nowe, zrównoważone metody realizacji koncertów, które minimalizują ślad węglowy, a wreszcie po trzecie – sprawić, by trasa koncertowa była przyjazna środowisku jak tylko jest to możliwe, jednocześnie zbudować portfolio projektów, które spełniają przyjęte założenia.
Zespół podjął współpracę ze swoimi partnerami i dostawcami sprzętu, by zrealizować swój plan w praktyce. W istocie było to imponujące przedsięwzięcie, angażujące m.in. producenta paliwa (oleju napędowego dla ciężarówek przewożących sprzęt) z surowców odnawialnych, wykorzystanie paneli fotowoltaicznych, specjalnych baterii zasilających czy wreszcie podłóg kinetycznych, na który fani mogą tańczyć i jednocześnie wspomóc wytwarzanie energii do zasilenia sprzętu podczas koncertu.
Warto także zwrócić uwagę na projekt samej sceny, zainspirowany tekstami i diagramami Pitagorasa. Cała instalacja oświetleniowa jest pomysłem znakomitej projektantki, Sooner Rae Routhier, która wykorzystała w niej aż 192 urządzenia Chauvet Professional Color STRIKE M. Mogą one pełnić różne funkcje, jak stroboskop, naświetlacz czy blinder, i wykorzystują dwie jasne, białe linie świetlne, które są otoczone dwoma panelami z miksowaniem barw RGB. Dzięki klasie szczelności IP65 doskonale nadają się do pracy w każdych warunkach. Przy realizacji projektu Sooner Routhier wsparła Misty Buckley, specjalizująca się w tworzeniu oprawy tras koncertowych, oraz Phil Harvey, dyrektor kreatywny, będący w istocie piątym członkiem zespołu Coldplay. Trzeba przyznać, że finalny efekt naprawdę robi wrażenie i nic dziwnego, że oczarował publiczność koncertową – w czym dużą zasługę ma wysoka jakość produktów Chauvet Professional.