Na rynku pojawiło się narzędzie przeznaczone do modelowania immisji w dalekim polu.

 Na rynku pojawiło się narzędzie przeznaczone do modelowania immisji w dalekim polu. W ostatnich latach przewidywanie i kontrola immisji hałasu w polu dalekim dla wydarzeń plenerowych stały się poważnymi tematami. W celu otrzymania pozwolenia na postawienie sceny potrzeba niekiedy oficjalnego stanowiska określającego, jaki będzie wpływ hałasu na otaczające tereny. Zaprezentowane narzędzie do modelowania immisji hałasu d&b NoizCalc to kolejny krok firmy d&b w dążeniu do produkcji wysokiej jakości wydarzeń.NoizCalc modeluje propagację dźwięku koherentnie emitujących źródeł złożonych, takich jak systemy liniowe i klastry basowe, na obszarach znajdujących się poza widownią w postaci generowanej trójwymiarowej mapy terenu. To oprogramowanie do systemów PC przewiduje kalkulacje zgodne z normami ISO 9613-2 i Nord 2000 dotyczące wpływu systemów nagłośnieniowych d&b audiotechnik na otwartą przestrzeń w dalekim polu. NoicCalc używa danych meteorologicznych oraz geograficznych i jest rezultatem współpracy pomiędzy firmami d&b audiotechnik, ekspertów od emisji hałasu i programistów z SoundPLAN GmbH. SoundPLAN noise wykorzystuje światowe akredytowane standardy oraz kompleksowe narzędzia, by spełnić oficjalne normy immisji hałasu. Następna wersja NoizCalca będzie mogła importować konfiguracje systemów d&b z ArrayCalca.  NoizCalc i SoundPLANnoise importują pliki z symulacjami z programu ArrayCalc, w tym złożone dane opisujące zależność pomiędzy źródłami oraz ich wspólną wydajnością. Dzięki temu systemy głośnikowe mogą być wirtualnie umieszczone w trójwymiarowym modelu terenu, co umożliwia realistyczną symulację.Werner Bayer, manager produktu d&b, mówi: „Nasza współpraca z firmą SoundPLAN rozpoczyna się w momencie, gdy immisja hałasu jest mocno brana pod uwagę podczas planowania wydarzeń plenerowych. To darmowe oprogramowanie pozwoli projektantom dowiedzieć się, jak ich ustawienie zestawów wpłynie na teren otaczający miejsce wydarzenia. NoizCalc pozwala wzajemnie zrozumieć tych, którzy kreują emisję (projektantów systemów nagłośnieniowych i techników), jak i tych, którzy dbają o ochronę przed wpływem hałasu na środowisko.