Tegoroczny finał Konkursu Piosenki Eurowizja tradycyjnie zebrał wysokie noty za realizację techniczną. W tym roku do tego sukcesu przyczyniły się m.in. produkty firm Sennheiser i ShowLED.
Tegoroczny finał Konkursu Piosenki Eurowizja tradycyjnie zebrał wysokie noty za realizację techniczną. W tym roku do tego sukcesu przyczyniły się m.in. produkty firm Sennheiser i ShowLED.Tegoroczny finał konkursu odbył się w Telenor Arena w Oslo, a jego produkcją zajął się norweski nadawca, Norwegian Broadcasting Corporation. 29 maja w Telenor Arena zgromadziło się 18000 osób, a przed telewizorami konkurs oglądało 125 milionów widzów. Zbudowana dla artystów scena miała prawie 1000 m², a jej mobilne elementy pozwalały zmieniać ją na potrzeby każdego występu. W przygotowaniu koncertu brało udział prawie tysiąc osób, a potrzebny sprzęt przywiozło na miejsce dwieście ciężarówek. Do współpracy zaproszono oczywiście najlepszych. Zapewnieniem i konfiguracją części sprzętu audio na potrzeby Eurowizji zajęła się firma Sennheiser Nordic. Do Oslo przywiozła systemy bezprzewodowe zbudowane na odbiornikach EM 3732-II oraz nadajnikach SKM 5200 (do ręki) i SK 5212 II (bodypack) z mikrofonem nagłownym HSP 4. Odsłuchy dla artystów zostały również zrealizowane bezprzewodowo na systemach serii 2000. Dla stworzenia olśniewającego efektu wizualnego wykorzystano m.in. 800 m² kurtyn diodowych RGB ShowLED Chameleon dostarczonych przez partnerów firmy ShowLED – ShowTex Netherlands i Norsk Sceneteknikk. Kurtyny wykorzystano nie tylko na scenie, ale również w greenroomie. Dzięki różnym efektom uzyskanym za ich pomocą możliwe było nadanie wyjątkowego charakteru każdej z finałowych piosenek.www.sennheiser.comwww.showled.com