W realiach dzisiejszego rynku eventowego, gdzie technologia LED stała się standardem, a większość nowości sprowadza się do optymalizacji znanych już rozwiązań, coraz trudniej o urządzenie, które rzeczywiście wnosi nową jakość. GLP MAD MAXX to przykład oprawy, która wychodzi poza utarte schematy – zarówno pod względem konstrukcji optycznej, jak i możliwości zastosowań. Projektowany jako efekt typu „fat beam” o niespotykanej średnicy wiązki 750 mm, MAD MAXX jest odpowiedzią na zapotrzebowanie na mocny, wyrazisty akcent świetlny w produkcjach wielkoformatowych – zarówno scenicznych, jak i outdoorowych. To nie uniwersalna głowica typu „wash-spot-beam”, lecz wyspecjalizowane narzędzie do zadań, w których liczy się siła przekazu, widoczność z dużej odległości i efekt przestrzennej dominacji światła.

GLP MAD MAXX nie jest narzędziem uniwersalnym – i to jego największa zaleta! Został zaprojektowany jako punktowy efekt specjalny, idealny do podkreślania kulminacyjnych momentów show, jako „sky beam” na dachach budynków lub element artystycznej instalacji świetlnej. (fot. M. Ziniak)
GLP MAD MAXX to urządzenie typu fat beam, generujące niezwykle szeroką i intensywną wiązkę światła o średnicy aż 750 mm. Efekt ten nie tylko wyróżnia się na tle klasycznych beamów, ale również redefiniuje ich zastosowanie. Nawet pojedyncza jednostka potrafi zbudować centralny punkt scenograficzny, który wizualnie dominuje przestrzeń – czy to podczas koncertu, czy na otwartej przestrzeni miejskiej. Urządzenie nie aspiruje do funkcji precyzyjnego malowania światłem ani tworzenia finezyjnych efektów gobo. Jego siła leży w monumentalności – dramatycznej, masywnej wiązce widocznej z dużych odległości, zdolnej do stworzenia przestrzennego efektu światła wręcz „rysującego powietrze”.

MAD MAXX na konferencji Scena Jutra 2025. Stoisko AV Light – polskiego dystrybutora marki GLP (fot. M. Ziniak)
Parametry
Sercem MAD MAXX-a jest matryca złożona z 19 białych diod LED, z których każda oferuje moc 90 W. W efekcie całkowita moc światła sięga 1710 W, generując strumień świetlny rzędu 68 000 lumenów – poziom, który do tej pory był domeną wyładowczych lub laserowych źródeł światła. Dla bardziej wymagających aplikacji dostępny jest tryb HI CRI, umożliwiający pracę przy współczynniku CRI >90. To istotne udogodnienie przy realizacjach telewizyjnych, wydarzeniach hybrydowych czy projektach mody, gdzie precyzyjne odwzorowanie kolorów ma znaczenie krytyczne. Urządzenie oferuje ponadto 18 statycznych filtrów kolorów, koło CTO z płynną regulacją temperatury barwowej (6500K–2500K) i opcjonalną funkcję kontroli pikseli (mapowanie każdej diody LED niezależnie), umożliwiającą tworzenie złożonych animacji i efektów matrycowych.

Solidna obudowa z certyfikatem IP65 gwarantuje niezawodną pracę w każdych warunkach atmosferycznych.
Opcje sterowania
GLP MAD MAXX obsługuje wszystkie istotne standardy komunikacyjne: przewodowe DMX (5-pin), Art-Net, sACN oraz bezprzewodowe CRMX (LumenRadio) i GLP iQMesh – autorski system sieciowania urządzeń w trybie mesh. Dzięki temu możliwa jest pełna integracja z popularnymi konsoletami (MA Lighting, Avolites, ChamSys) oraz systemami sterowania opartymi o sieci IP, co znacząco upraszcza konfigurację w rozbudowanych produkcjach.

Całkowita moc światła sięga 1710 W, generując strumień świetlny rzędu 68 000 lumenów. (fot. AV Light)
Gotowy na każdą pogodę
MAD MAXX zaprojektowano z myślą o pracy w najbardziej wymagających warunkach. Obudowa o klasie szczelności IP65 chroni przed deszczem, pyłem i wahaniami temperatur, dzięki czemu urządzenie sprawdza się w plenerze – od festiwali, przez eventy miejskie, po iluminacje budynków czy pokazy mappingowe. Trzeba jednak zaznaczyć, że to sprzęt wymagający o masie 195 kg, co oznacza konieczność planowania transportu i montażu z uwzględnieniem odpowiedniego zaplecza technicznego. Niemniej, w kontekście oferowanych możliwości, ten ciężar znajduje pełne uzasadnienie.

Tam, gdzie potrzeba potężnego, ale nietypowego akcentu wizualnego – MAD MAXX wpisuje się idealnie. (fot. AV Light)
Dla kogo?
GLP MAD MAXX nie jest narzędziem uniwersalnym – i to jego największa zaleta. Został zaprojektowany jako punktowy efekt specjalny, idealny do podkreślania kulminacyjnych momentów show, jako „sky beam” na dachach budynków lub element artystycznej instalacji świetlnej. Tam, gdzie potrzeba potężnego, ale nietypowego akcentu wizualnego – MAD MAXX wpisuje się idealnie. Dla firm rentalowych, producentów eventowych czy projektantów scenografii to urządzenie może stanowić ciekawą alternatywę wobec standardowych rozwiązań, oferując nie tylko spektakularny efekt, ale również wyróżnik estetyczny i technologiczny.
MAD MAXX jest dostępny zarówno w sprzedaży, jak i w ofercie wynajmu – dla tych, którzy chcą wykorzystać jego możliwości podczas własnych realizacji. Więcej informacji można uzyskać u polskiego dystrybutora – AV Light.

Prezes AV Light Rafał Mrzygłocki i MAD MAXX