The Weeknd i Lady Gaga postawili na rozwiązania marki Sennheiser i Neumann podczas swoich występów na 67. gali rozdania nagród Grammy.

Uroczystość, która odbyła się 2 lutego w Crypto.com Arena w Los Angeles, była transmitowana na żywo i wypełniona niezapomnianymi występami gwiazd. Na scenie pojawili się m.in. The Weeknd, Shakira, Lady Gaga, Janelle Monáe, Cynthia Erivo i Shaboozey – artyści, których zespoły techniczne wybrały mikrofony i systemy bezprzewodowe Sennheiser oraz Neumann, w tym Digital 6000. Tegoroczna gala miała wyjątkowy charakter. Została zaprojektowana z myślą o podkreśleniu sytuacji w Los Angeles i wsparciu osób dotkniętych bezprecedensowymi pożarami. W trakcie transmisji Recording Academy zebrała ponad 24 miliony dolarów na pomoc za pośrednictwem MusiCares, przy wsparciu sponsorów, takich jak Sennheiser Group. To wydarzenie pokazało, jak branża muzyczna potrafi się zjednoczyć, by realnie pomóc społecznościom miasta.

Najważniejsze momenty wieczoru
Jednym z największych zaskoczeń była niespodzianka od The Weeknd – jego występ, zapowiedziany przez CEO Recording Academy, Harvey’a Masona Jr., zawierał premierowe utwory „Cry For Me” i „Timeless” z najnowszego albumu Hurry Up Tomorrow. Artysta, nominowany do nagrody Best Melodic Rap Performance, korzystał z kapsuły MD 5235 na mikrofonie SKM 5200-II oraz odbiornika EM 3732, co zapewniło perfekcyjną jakość dźwięku.
Wśród najbardziej pamiętnych występów znalazł się także show latynoskiej królowej muzyki, Shakiry, która zdobyła czwartą nagrodę Grammy za album Las Mujeres Ya No Lloran. Jej wykonania „Ojos Así” oraz „Shakira: Bzrp Music Sessions, Vol. 53” brzmiały doskonale dzięki systemowi Digital 6000 i kapsule MM 435 firmy Sennheiser.  „Kapsuła była świetna, ponieważ Shakira była przed całym nagłośnieniem. Była w samym centrum na widowni, wszystko było szeroko otwarte, a potem wylądowała na scenie B. To były trudne warunki, a te kapsuły wyszły z tego po mistrzowsku”— mówi inżynier muzyki nadawanej John Harris, który miksuje transmisje Grammy od 1989 r.

Magiczny hołd dla ponadczasowego Quincy Jonesa
Janelle Monáe zadbała o to, by jej występ ku czci zmarłego Quincy Jonesa był spektakularnym widowiskiem – zarówno pod względem artystycznym, jak i technicznym. Wykonując przebój Michaela Jacksona “Don’t Stop ‘Til You Get Enough”, rozpoczęła swój show na scenie, po czym wbiegła na widownię, tańczyła na stole, rzuciła mikrofon do jednej z osób, a następnie przebiegła około 35 metrów z powrotem na scenę. Tak dynamiczna i wymagająca precyzji sekwencja wymagała sprzętu najwyższej jakości – dlatego wybór bezprzewodowego systemu Digital 6000 był oczywisty i niezastąpiony.
Tego wieczoru na scenie pojawiła się również Cynthia Erivo – gwiazda musicalu Wicked, która wraz z legendarnym Herbiem Hancockiem wykonała “Fly Me To The Moon”. Utwór ten, zaaranżowany przez Jonesa w 1964 roku dla Franka Sinatry i Counta Basiego, wybrzmiał z niezwykłą mocą. Dzięki kapsule Neumann KK 205, mikrofonowi SKM 6000 i odbiornikowi EM 6000 wokal Erivo zachwycał czystością i głębią, dodając występowi wyjątkowej magii.  „Cynthia brzmiała niesamowicie” — mówi Harris. „Ona jest jedną z tych wokalistek, które wiedzą, jak używać tej kapsuły, jak być blisko niej, jak się od niej odsunąć i jak używać jej tak, jak robił to wielki Tony Bennett. Ci artyści rozumieją mikrofon na tyle dobrze, aby dać ci występ, jakiego od nich oczekujesz, i używają go jak pędzla. Jej wiedza, bliskość z kapsułą i jej głos sprawiły, że było to magiczne”.

Perfekcja w trudnych warunkach
„W ciągu ostatnich kilku lat mikrofony Sennheiser i Neumann działały niesamowicie”, mówi Harris o swoim doświadczeniu w miksowaniu na dużych arenach, takich jak Grammy. „Mają piękną kierunkowość i możliwości, które pasują do tego, co potrafię. Ich zdolność adaptacji i różne środowiska, w których można je zastosować, dają niezawodny, świetnie brzmiący efekt. To najgorsze okoliczności, w których można umieścić mikrofon, a one po prostu działają wszędzie”.
Tego wieczoru Lady Gaga odebrała nagrodę Grammy za swój singiel “Die With A Smile”, nagrany wspólnie z Bruno Marsem. Artyści pojawili się razem na scenie, by wykonać poruszający cover “California Dreamin’”. Ich występ, oparty na kapsule MD 5235, mikrofonie SKM 5200-II i bezprzewodowym odbiorniku EM 3732, pozwolił potężnemu wokalowi Gagi zabrzmieć w pełnej krasie. Był to wzruszający hołd dla Los Angeles, które w zeszłym miesiącu zmagało się z niszczycielskimi pożarami.
Debiutujący wokalista Shaboozey wykorzystał swoją chwilę na scenie podczas występów Best New Artist, prezentując twangowe hity “Good News” oraz nominowany do Grammy “A Bar Song (Tipsy)”. Wyzwanie stanowiło utrzymanie spójnego brzmienia w dynamicznym widowisku, w którym uczestniczyło wielu artystów, a szybkie zmiany i różnorodne lokalizacje na scenie wymagały perfekcyjnej synchronizacji dźwięku. Dzięki niezawodnemu systemowi Digital 6000 wszystko przebiegło bez zakłóceń – „wszystko poszło świetnie” – podsumował Harris.
„Mieliśmy kilka nowych MD 421 Kompakt, które absolutnie uwielbiam” – powiedział Harris. „Były najlepsze, ponieważ musiały być małe i łatwe do zamontowania oraz często umieszczane na zestawach perkusyjnych… Małe, lekkie i wspaniałe. Mieliśmy je również na kilku wzmacniaczach gitarowych”.

Wsparcie dla sceny muzycznej Los Angeles po tragedii
Tegoroczna gala Grammy miała wyjątkowy charakter, ponieważ została zaprojektowana z myślą o wsparciu MusiCares Fire Relief – funduszu niosącego pomoc osobom dotkniętym niedawnymi pożarami w Los Angeles. Zebrane środki przeznaczono na doraźne wsparcie finansowe, obejmujące koszty ewakuacji, naprawę i wymianę instrumentów, odbudowę domów, opiekę psychologiczną oraz inne podstawowe potrzeby życiowe dla profesjonalistów muzycznych.
Przez cały wieczór branża muzyczna – artyści, wytwórnie płytowe, platformy streamingowe, sponsorzy i inni partnerzy – połączyła siły, by realnie wpłynąć na poprawę sytuacji dotkniętych tragedią społeczności Los Angeles.  „Jesteśmy zaszczyceni, że możemy przyczynić się do działań pomocowych MusiCares” — powiedział współdyrektor generalny dr Andreas Sennheiser. „Poza naszą darowizną zobowiązujemy się do przywrócenia tego, co zostało utracone, współpracując bezpośrednio z naszymi przyjaciółmi z branży muzycznej, ponieważ pożary w Los Angeles zdewastowały miasto i będą wymagały długoterminowego wsparcia.
Obiecujemy, że będziemy nadal wspierać odbudowę tej ukochanej społeczności twórczej, dopóki nie stanie się silniejsza niż kiedykolwiek” – dodał współdyrektor generalny Daniel Sennheiser. Grupa Sennheiser wspiera również odbudowę poprzez udział w inicjatywach wymiany sprzętu we współpracy z Guitar Center Music Foundation i kontaktując się bezpośrednio z osobami dotkniętymi pożarami.
„Wsparcie i odporność na pożary lasów były niezwykłe. Dzięki partnerom takim jak Sennheiser Group, MusiCares jest w stanie zapewnić bezpośrednią pomoc osobom w pilnej potrzebie. Od doraźnej pomocy finansowej i opieki nad zdrowiem psychicznym po wymianę instrumentów i sprzętu muzycznego, nasze wysiłki zapewniają profesjonalistom muzycznym sieć bezpieczeństwa w obliczu tych trudnych czasów” – powiedziała Laura Segura, dyrektor wykonawczy MusiCares.

Więcej informacji o inicjatywie i sposobach wsparcia można uzyskać na stronie internetowej MusiCares Disaster Relief Fund i Guitar Center Music Foundation.