Wyobraźmy sobie kilkudziesięcioosobową, jedną z najlepszych orkiestr symfonicznych w Polsce, a ściślej Narodową Orkiestrę Symfoniczną Polskiego Radia, która zostaje przeniesiona ze swojej znakomitej sali koncertowej z przygotowaną specjalnie dla niej akustyką w sam środek ogromnego stadionu. Co więcej, nie akompaniuje ona skrzypkowi, pianiście lub oboiście w trakcie wykonywanego przez niego koncertu czy śpiewakowi, ale hip-hopowcom, kilku zestawom perkusyjnym, elektronice, a nawet skretchom. Chociaż może trudno sobie to wyobrazić, to właśnie taki śmiały projekt muzyczny jest dziełem Radzimira Dębskiego i 16 września miał swoją drugą odsłonę na Stadionie Śląskim w Chorzowie.

Zapewnieniem znakomitego systemu nagłośnieniowego bazującego na rozwiązaniach od d&b audiotechnik zajęła się firma GMB Pro Sound, a my byliśmy w trakcie strojenia systemu, ostatnich przygotowań i prób, rozmawiając o konfiguracji i całym procesie projektowania nagłośnienia dla potrzeb tak wymagającej produkcji.

O konfigurację systemu i szczegóły techniczne zastosowanych na Stadionie Śląskim rozwiązań zapytaliśmy Kamila Suskiego z firmy Konsbud Audio.

 

Obszerny artykuł na ten temat przeczytasz: TUTAJ