Z projekt i realizację światła na pożegnalnych koncertach formacji Kazik Na Żywo jest odpowiedzialny Robert Janiak, który po raz kolejny pracuje na konsolecie Jands Vista i3.

 Trwa właśnie pożegnalna trasa jednego z najbardziej zasłużonych dla polskiej muzyki zespołów – Kazik Na Żywo. Z projekt i realizację światła na pożegnalnych koncertach formacji jest odpowiedzialny Robert Janiak, który po raz kolejny pracuje na konsolecie Jands Vista i3, zdecydował się także wykorzystać oprawy Ayrton MagicPanel-R.  Polscy fani KNŻ mogli zobaczyć swoją ulubioną formację po raz ostatni w kilku dużych klubach m.in. w Łodzi, Szczecinie, Wrocławiu, Poznaniu czy Warszawie. Zespół da także trzy koncerty w Liverpoolu, Edynburgu oraz Londynie. Ze względu na fakt, że jest to trasa klubowa, realizator oświetlenia zespołu musiał pracować na sprzęcie znajdującym się w każdym z klubów, dopasowując przygotowane przez siebie show do zastanego wyposażenia. Tym bardziej istotna była praca na sprawdzonej i zaufanej konsolecie.  Robert Janiak, StageVision: „W zasadzie od czterech lat nie zdarzyło mi się pracować na innej konsolecie (z drobnymi wyjątkami, kiedy musiałem na szybko coś gdzieś zrobić, wskoczyć po kimś).Przygotowując się do rejestracji jednego z koncertów trasy w Łodzi, przygotowałem sobie precyzyjny plot, przerzuciłem go do ESP Vision, porobiłem sobie wszystkie piosenki z dodatkowymi przebitkami, akcentami. Dzięki temu do każdej z piosenek mam większość rzeczy gotowych. Wiadomo, wpadasz na koncert i musisz pewne rzeczy poprawić, a czasami wszystko. Również dzięki temu, że całość mam przygotowaną bardzo dobrze pracuje mi się z liczbą faderów, które ma Vista i3. Korzystam głównie z flashy i guzików, na faderach mam grupy, dym, publiczność, a cały koncert prowadzę z kolejki”.   Na potrzeby koncertu w łódzkiej Wytwórni, ze względu na fakt, że była tam rejestracja kamerowa, Robert Janiak zdecydował się wykorzystać także sześć opraw Ayrton MagicPanel-R zainstalowanych na kracie znajdującej się za zespołem. W trakcie show pracowały one jako matryca, każdy piksel oddzielnie w sumie 116 kanałów. Na tak przygotowanym zestawie tworzone były efekty. Robert Janiak, StageVision: „To świetne, bardzo ciekawe urządzenie odznaczające się dużą mocą. Moim zdaniem przede wszystkim bardzo podnosi atrakcyjność całego obrazka. Dla mnie bardzo fajne jest również to, że lampa świeci wąsko, dzięki czemu można doskonale zadziałać nią efektowo”.

Tagi:

ayrton