Zapewnieniem systemu nagłośnieniowego na potrzeby koncertu oraz realizacją dźwięku dla publiczności zgromadzonej przed sceną zajęła się firma Gigant Sound, Jerzego Taborowskiego.

Eska Music Awards jest nagrodą muzyczną przyznawaną już od dwunastu lat przez Radio Eska. O jej niesłabnącej popularności świadczy nie tylko liczba widzów gromadzących się rokrocznie przed telewizorami, ale także liczba osób biorących udział w głosowaniu czy artyści przyjmujący zaproszenie do udziału w koncertach. O randze całego przedsięwzięcia świadczy również przybierająca rok po roku na znaczeniu technika. Szczególnie, że w tym roku pod hasłem Eska Music Awards 2015 miały miejsce aż dwa koncerty.  Finałem tegorocznej odsłony Eska Music Awards 2015 był koncert zorganizowany już po raz kolejny w szczecińskiej hali Azoty Arena. Wśród artystów, którzy wystąpili na koncercie transmitowanym na żywo przez TVP1, pojawili się m.in. Cleo, Margaret, Natalia Nykiel, Vodeo, Donatan i Maryla Rodowicz, a także Adam Lambert – wykonawca święcącego olbrzymie sukcesu hitu „Ghost Town”, będącego jednym z najczęściej granych utworów radiowych w 2015 roku.  Zapewnieniem systemu nagłośnieniowego na potrzeby koncertu oraz realizacją dźwięku dla publiczności zgromadzonej przed sceną zajęła się firma Gigant Sound, Jerzego Taborowskiego. Do tego zadania wykorzystany został system nagłośnieniowy firmy Outline. Składał się z dwóch gron L-R złożonych z dziewięciu elementów Outline C-12 oraz trzech kolumn Mantas (grających jako downfill) na stronę. Aby pokryć dźwiękiem obszary bardziej oddalone od osi sceny, zainstalowano również dwa grona outfill, złożone z siedmiu kolumn Mantas na stronę. Najniższe częstotliwości obsługiwał zestaw szesnastu subbasów DBS18 firmy Outline, ustawionych w ramach dwóch zestawów L-R oraz zestawu centralnego w konfiguracji endfired. Aby przybliżyć nieco źródła dźwięku publiczności znajdującej się najbliżej sceny, wzdłuż niej rozstawiono siedem kolumn Mantas pełniących funkcję frontfilla.Wszystkie te kolumny z powodzeniem zapewniły dźwięk całej publiczności znajdującej się w Azoty Arenie, a więc w praktyce w całej hali.  Przy tej realizacji ekipa firmy Gigant Sound postawiła na rozwiązania firmy Yamaha. Na froncie pracował model PM5D, na monitorach natomiast QL5. Podczas konfiguracji monitorów wykorzystano osiemnaście monitorów d&b audiotechnik M4. Jak przyznał Jerzy Taborowski, przy tym układzie sceny oraz ustawieniu monitorów wokół sceny i na scenie nie było konieczności korzystania z zestawów sidefilla. Część artystów korzystała z dwóch modeli Sennheiser EW 300 IEM G3 zapewniających osiemnaście kanałów. W ramach systemów mikrofonowych wykorzystano około dwudziestu ośmiu mikrofonów bezprzewodowych Shure UHF-R. Przygotowana na potrzeby gali oprawa oświetleniowa była dziełem Artura Szymana, scenografię multimedialną zaprojektował Giorgos Stylianou-Matsis, zaś sprzęt dostarczyła firma VES. Koncepcja scenografii bazowała w tym roku na kostkach multimedialnych. Tworzyły je pojedyncze moduły kurtyny diodowej HiLED, umieszczone w specjalnie przygotowanej zabudowie scenograficznej. Za ich konfigurację odpowiadał konwerter Folsom Image Pro HD. Za pomocą kurtyny diodowej HiLED został także stworzony ekran centralny. Do jego budowy wykorzystano dwieście osiemdziesiąt pięć modułów o wymiarach 60 × 60 cm każdy, składających się na dziewiętnaście podłużnych, multimedialnych konstrukcji. Każdy z pasków miał 9 m wysokości i 0,6 m szerokości. Całość została skonfigurowana za pomocą miksera wizji Christie Vista Spyder. Na scenie zainstalowane zostały również dwa ekrany boczne MorisLED P7 HD o wymiarach 7,5 × 5 m każdy, wypuszczany był na niej sygnał z wozów TV oraz materiały dostarczone przez organizatora wydarzenia.  Sam projekt nie wymagał zastosowania projektorów, natomiast na potrzeby imprezy oprócz technologii ledowej dostarczone zostały również monitory LED firmy Samsung o przekątnej 40 i 50 cali. Były one umiejscowione na backstage’u, gdzie przeprowadzano wywiady z gwiazdami, a także w biurach organizatora. Firma VES zainstalowała również rozwiązania multimedialne w podłodze sceny.  Do zaakcentowania konturów sceny wykorzystano taśmę ledową, w proscenium natomiast zamontowano panele diodowe MiStrip LED firmy Barco wykorzystujące diody 3w1 SMD, charakteryzujące się rozdzielczością 13,25 mm, jasnością na poziomie 6100 Nit oraz kątami świecenia w zakresie 145°. Łącznie firma VES dostarczyła ponad 200 m2 powierzchni diodowej.Do zrealizowania całości wykorzystane zostały media serwery Catalyst Pro HD V4 oraz mikser Christie Vista Spyder X20-1608. Za przygotowanie wizualizacji na potrzeby produkcji odpowiadał Piotr Szabliński.Integralną częścią tegorocznej oprawy wizualnej przygotowanej na koncercie Eska Music Awards 2015 był potężny zestaw oświetlenia zrealizowany we współpracy z Bartoszem Kijem i Michałem Włodkowskim przez Artura Szymana. Scenografia znajdująca się na scenie i w jej sąsiedztwie została oświetlona przy użyciu pixel PAR-ów JTE, washów Vari-Lite VL3500Wash oraz efektowo za pomocą stroboskopów Martin Atomic 3000 ze zmieniaczami kolorów. W obrębie sceny, nad kratownicach znajdujących się nad artystami, zainstalowano lampy: Clay Paky Supersharpy, Robe Robin 800 LEDWash oraz Vari-Lite VL3000. Na scenie ustawiono także zestaw opraw Clay Paky A.Leda B-EYE oraz Robe BMFL. Oświetlenie ekspozycyjne było realizowane za pomocą dwudziestu czterech spotów Vari-Lite VL3500Spot oraz czterech followspotów podwieszonych wraz z krzesłami dla operatorów: dwóch Robert Juliat Cyrano oraz dwóch Robert Juliat Ivanhoe. Za oświetlenie publiczności odpowiadały dwadzieścia cztery washe ledowe Robe Robin 1200 LEDWash. Projekt oświetlenia przewidywał pokazanie ścian otaczających scenę – dokonano tego za pomocą naświetlaczy SGM P-5.Warto nadmienić, że całe oświetlenie bazowało na rozwiązaniach LED oraz wyładunkach. Jedynymi żarowymi źródłami światła były totemy scenograficzne z zabudowanymi żarówkami PAR zlokalizowane w przestrzeni publiczności. Za sterowanie całością odpowiadały dwie konsolety MA Lighting grandMA2 FullSize oraz jedna MA Lighting grandMA2 Light z wingiem.Do podwieszenia omawianego oświetlenia wykorzystano głównie kratę aluminiową 290 mm i sto trzydzieści wyciągarek elektrycznych. Konstrukcja sceniczna oraz scenografia zostały zbudowane z Layhera oraz z wspomnianej wcześniej kratownicy i obudowane przez scenografię.  Mówiąc o koncertach kryjących się pod hasłem Eska Music Awards 2015, warto wspomnieć o koncercie zapowiadającym tegoroczną galę, zatytułowanym „Odliczanie do Eska Music Awards”. Realizacją dźwięku na potrzeby tej produkcji również zajęła się firma Gigant Sound Jerzego Taborowskiego. Była to bardzo interesująca z punktu widzenia dźwięku ze względu na fakt, że w Szczecinku były restrykcje obciążeniowe i ekipa mogła podwiesić w dosyć dużym plenerze zaledwie po osiem sztuk kolumn Outline C-12 i po trzy sztuki Outline Mantas w roli downfilla. Za transmisję najniższych częstotliwości odpowiadały dwa zestawy subbasów Outline DBS18-2 po osiem sztuk. Dodatkowo cztery kolumny Mantasy pełniły rolę infilla i cztery kolejne outfilla. Jak przyznała ekipa, teren widowni był bardzo duży, ale bez trudu udało się zapewnić jego pokrycie. Zgodnie z życzeniem organizatora za wieżą FOH stanęła linia opóźniająca do dogłośnienia  dalszego  obszaru  oraz terenu całej gastronomii, w odległości około 200 m w prostej linii od stanowiska FOH. Wykorzystano tu osiemnaście kolumn Mantas. Jej działanie podsumował Jerzy Taborowski: „Efekt był nawet dla nas zadziwiająco i zaskakująco dobry – do końca terenu brzmienie było równe w całym paśmie. Ta mała kolumna daje sobie radę we wszystkich aplikacjach. Nic dziwnego, że mantasy traktujemy jak małe robocze osiołki. Cóż, są niezwykle małe, lekkie i zdumiewająco sprawne. Na Woodstocku użyliśmy ich w jeszcze większej liczbie punktów – efekt znakomity!”

Tagi:

outline