W związku z intensywnym rozwojem firma Koman ProSound zdecydowała się na zmianę frontowego systemu nagłośnieniowego. Wszystko po to, aby sprostać rosnącym wymaganiom klientów oraz móc realizować mnożące się zlecenia. Po wnikliwej analizie rynku wybór padł na rozwiązania francuskiej marki L-Acoustics.

Ze względu na najwyższą jakość dźwięku oraz duże możliwości konfiguracji w nietypowych sytuacjach do Koman ProSound trafił zestaw składający się z następujących elementów:

4x ARCS Wide
2x ARCS Focus
4x SB18m
1x LA12X

oraz akcesoria:

4x WIFO Sock
2x WIFO Bump
2x WIFO Lift

Zapytaliśmy właściciela firmy Koman ProSound, Patryka Komanieckiego, dlaczego zdecydował się właśnie na L-Acoustics,
Patryk Komaniecki:
Decydując się na system stałokątowy od L-Acoustics przede wszystkim kupuje się i „żeni” z pewną ideologią złożoną z trzech elementów: uniwersalności, bezkompromisowej jakości i uśmiechu na twarzy. Oferowane przez Francuzów rozwiązania w tym zakresie korespondują ze strategią Koman ProSound, zapotrzebowaniem zleceniodawców oraz intensywnym rozwojem firmy w ostatnim czasie.

Co masz na myśli mówiąc o uniwersalności?
PK: Uniwersalność rozumiemy poprzez zunifikowaną kompatybilność oferowanych modeli kolumn głośnikowych z dedykowanym do nich ampingiem (LA12X, LA4X), co umożliwia nieutrudnione powiększanie systemu o kolejne elementy, niekoniecznie z tej samej serii. Powyższa wszechstronność łączy się szczególnie ze swoistą cechą ARCS-ów, jaką jest wachlarz konfiguracji systemu.


Jakie korzyści oferuje nowy zestaw?
PK: Dzięki zestawieniu kolumn o różnej propagacji (15 i 30 stopni), pełnej kompatybilności zawiesi z dedykowanymi subwooferami (SB18m), sposobności stackowania oraz podwieszania, zarówno w konfiguracji wertykalnej, jak i horyzontalnej, czy też zastosowania pojedynczego ARCS Wide na statywie, uzyskujemy szerokie spektrum możliwości precyzyjnego pokrycia dźwiękiem zmierzonej przestrzeni z jednoczesną zdolnością do zręcznego ograniczenia odbić od ścian w długich i wąskich pomieszczeniach, co niekoniecznie jest oferowane przez typowe grono źródła liniowego.

Wygląd też był ważny?
PK: Obecne wymagania klientów nie tyczą się wyłącznie kwestii pragmatycznych dotyczących dźwięku. System ARCS Wifo wraz z SB18m są eleganckie i stonowane, a jednocześnie nie przykuwają uwagi, co oceniamy jako atut w sytuacjach kameralnych lub obecności wizji.

Wspomniałeś o bezkompromisowej jakości …
PK: Wymieniona jakość oferowana przez L-Acoustics nie tyczy się wyłącznie dobrego wykonania i spasowania elementów, przewidywanej żywotności oraz zmyślnych rozwiązań hardware’owych i software’owych, lecz przede wszystkim świetnego dźwięku, który raczej nie wymaga szerszego komentarza. Nasze obcowanie z różnymi systemami od L-Acoustics zawsze pozostawiało pozytywne wspomnienia, co z dobrodziejstwem inwentarza przyjmujemy i godzimy się na dołączenie do współtwórców dobrych wrażeń.