Martin Professional przedstawił nową konsolę oświetleniową zaprojektowaną do kontroli praktycznie wszystkiego od standardowych urządzeń oświetleniowych i ruchomych świateł po najbardziej skomplikowane media serwery.
Martin Professional przedstawił nową konsolę oświetleniową zaprojektowaną do kontroli praktycznie wszystkiego od standardowych urządzeń oświetleniowych i ruchomych świateł po najbardziej skomplikowane media serwery. Jest to jak dotąd najszybsza konsola z serii M, ponieważ wyposażona została w czterordzeniowy procesor i7 i 16GB RAM-u. Sztywna i jednocześnie lekka aluminiowa oprawa sprawia, że M6 jest jedną z najlżejszych konsol w swojej kategorii, a modularna budowa pozwala użytkownikowi dostosować urządzenie do własnych potrzeb. Konsola posiada dwa 15,6” multidotykowe ekrany oraz umożliwia podłączenie dodatkowych dwóch monitorów do złączy DisplayPort. Moduł programisty posiada 3,5” ekran dotykowy dla wyboru efektów i wszystkich parametrów (zupełnie jak we wcześniejszych konsolach serii M). Nowo zaprojektowany moduł posiada także cztery enkodery FastTrack umożliwiające intuicyjną kontrolę parametrów. Dwanaście przycisków użytkownika może być przypisanych do każdej z setek wcześniej zdefiniowanych funkcji, a podświetlony trackball może być używany jako kursor do kontroli płaszczyzn pan/tilt. Moduł Playback oferuje nam 10 playbacków z wysokiej jakości zmotoryzowanymi faderami i czterema przypisanymi klawiszami kontroli oraz pięcioma przyciskami PlayPair. Znacznie ułatwia to organizację oraz częste używanie zapisanych wcześniej scen. Moduł Submaster natomiast posiada 12 faderów wraz z parami przycisków oraz 12 oddzielnych przycisków dla zapisanych scen. Ostatnim modułem jest LiveBlender, który pozwala na realizację gładkiego mieszania i przejść danych medialnych, poszczególnych playbacków (scen) a także zwykłej płynnej kontroli oświetlenia. www.martin.com