Podczas tegorocznej konwencji AES, odbywającej się w Nowym Jorku, Neumann zaprezentował najnowszy mikrofon studyjny, wielkomembranowy.

Podczas tegorocznej konwencji Audio Engineering Society, odbywającej się w Nowym Jorku w połowie października, Neumann zaprezentował najnowszy mikrofon studyjny: wielkomembranowy model TLM 107.   To ucieleśnienie filozofii marki Neumann, w której innowacja bazuje na tradycji. Jest to uniwersalny mikrofon z przełączalną charakterystyką kierunkowości, zaprojektowany do pracy w różnorodnych aplikacjach, jak rozgłośnie radiowe czy wymagające zastosowania homerecordingowe. Konstrukcja TLM 107 obejmuje zaskakująco świeży wygląd i nowoczesną koncepcję obsługi. Wolfgang Fraissnet, Prezes Zarządu firmy Neumann.Berlin, tłumaczy: „TLM 107 to nowoczesny, wysokiej klasy przetwornik akustyczny o świetnych właściwościach, który umożliwia przekazanie dźwięku bez jakiegokolwiek zabarwienia, dzięki czemu zapewnia twórczą wolność podczas miksu i postprodukcji.”  Po raz pierwszy wszystkie funkcje mikrofonu dostępne są z poziomu wygodnego przycisku nawigacyjnego na obudowie. Nowoczesny i prosty w obsłudze system ustawień składa się z podświetlanego panelu przedstawiającego charakterystyki kierunkowości oraz diod poziomu i filtra dolnozaporowego, zlokalizowanych po bokach przycisku. Cały panel starowania umieszczony jest na tyle obudowy, aby nie przeszkadzać muzykowi korzystającemu z mikrofonu. Po 15 sekundach podświetlenie panelu samoczynnie gaśnie, pozwalając na ustawienie Neumanna TLM 107 na scenie w sposób dyskretny. Nowej konstrukcji kapsuła o dwóch membranach jest zainspirowana jednym z topowych modeli Neumanna: D-01. Dzięki swojej wyjątkowej czułości na impulsowe sygnały jest doskonałym wyborem do instrumentów perkusyjnych oraz najdrobniejszych szczegółów brzmienia instrumentów smyczkowych. Ponieważ to mikrofon o przełączalnej charakterystyce kierunkowości, dostarcza niezwykłych wrażeń nie tylko w standardowym ustawieniu kardioidalnym, ale we wszystkich pięciu charakterystykach: wszechkierunkowej, kardioidalnej, óśemkowej oraz pośrednich: szerokiej kardioidzie i hiperkardioidzie. Dla wszystkich rodzajów kierunkowości odwzorowanie dźwięku jest niemal liniowe aż do częstotliwości 8 kHz, a powyżej jej zachodzi delikatne podbicie górnego pasma, dla dodatkowej wyrazistości i klarowności w nagraniach. Szczególną uwagę poświęcono naturalnej reprodukcji ludzkiego głosu, zwłaszcza krytycznemu sybilantowi „s”. Niską czułość na dźwięki wybuchowe zapewniono dzięki zoptymalizowanemu akustycznie grillowi, który ma charakterystyczny dla mikrofonów Neumanna wygląd. Kapsuła zaprojektowana jest tak, by zapewnić niską podatność na wilgotność i inne warunki otoczenia. Na przykład obie membrany są uziemione, przez co nie mają tendencji do przyciągania drobinek kurzu. Aby mieć pewność, że kurz nie dostaje się do środka kapsuły na etapie produkcji, przetwornik – tak jak wszystkie kapsuły marki Neumann – produkowany jest we własnej fabryce o podwyższonej czystości w Niemczech. Układ elektryczny pozbawiony transformatora zezwala na bardzo dobrą linearność pasma i duży zakres dynamiki. Szum własny na poziomie 10 dB-A jest praktycznie niesłyszalny. Maksymalny poziom ciśnienia akustycznego, podany jako 141 dB SPL, może być podwyższony do 153 dB SPL dzięki dwustopniowemu filtrowi wejścia, a więc sygnały nawet z najgłośniejszych źródeł mogą być przenoszone bez przesterowania. Przełączalny filtr dolnozaporowy o trzech ustawieniach (liniowe / 40 Hz / 100 Hz) został zaadaptowany do praktycznych sytuacji nagraniowych: ustawienie 40 Hz eliminuje zakłócenia poniżej dźwięków podstawowych, zaś ustawienie 100 Hz jest przystosowane do mowy i śpiewu. Neumann TLM 107 występuje w dwóch kolorach obudowy: niklowym i czarnym, i dostarczany jest w komplecie z uchwytem statywowym.

Tagi:

neumann