Opera Wrocławska przystąpiła do wymiany systemu sterowania mechaniką sceniczną na scenie głównej. Wszystkie te wymagania z powodzeniem spełnia system AIDA, który został stworzony przez inżynierów Przedsiębiorstwa Specjalistycznego TEATR.

Opera Wrocławska przystąpiła do wymiany systemu sterowania mechaniką sceniczną na scenie głównej. Zadanie postawione przez Operę nie było łatwe, raz ze względu na krótki termin realizacji (okres przerwy wakacyjnej), dwa na główne cele stawiane nowemu systemowi – tania eksploatacja, szybka reakcja serwisowa, poprawiona ergonomia, co najmniej podobna funkcjonalność do systemu poprzedniego Batalpha, który firma PS TEATR zainstalowalowała ponad 13 lat temu.  Wszystkie te wymagania z powodzeniem spełnia system AIDA, który został stworzony przez inżynierów Przedsiębiorstwa Specjalistycznego TEATR, z polską myślą techniczną, zbierając doświadczenia operatorów z obiektów kongresowych, teatralnych, operowych i własne. System napisany po polsku i dla polskich operatorów. Z natychmiastowym czasem reakcji i dostępnością  24h/dobę.  System zbudowany został w oparciu o zharmonizowane normy dotyczące automatyki i systemów bezpieczeństwa. System spełnia wymagania SIL3, projektowany jest przez certyfikowanych przez UDT I TUV specjalistów. Podstawą interfejsu są nowoczesne i wygodne w użyciu panele operatora o dwóch monitorach 22” i z czterema manipulatorami (joystiki). Aplikacja spełnia wymagania stawiane przez prawo ale przede wszystkim jest przyjazna dla użytkownika. Pozwala na pełna funkcjonalność od jazd pojedynczych, grupowych, synchronicznie i asynchroniczne poprzez harmonogram i alarmowanie.Niektóre funkcjonalności zostały przygotowane specjalnie jak np. przyśpieszanie i opóźnianie konkretnej synchronizacji  dla całej grupy za pomocą dodatkowych potencjometrów.  Podstawą modernizacji była wymiana wnętrza starych szaf i zainstalowanie nowoczesnych falowników spełniających wymagania dla systemów Motion oraz Safety na poziomie SIL3. Wnętrza szaf zostały wykonane na nowo, dodatkowo podstawowe elementy przekazano w formie wolnych części zamiennych, a użyte podzespoły typu enkodery, czujniki są powszechnie dostępne, wytrzymałe i sprawdzone w trudnych warunkach przemysłowych. Po wymianie części elektrycznej przyszedł czas na system sterowania. Jego jądrem jest sterownik swobodnie programowalny z funkcjonalnością Motion i sterownik safety. Programiści zaimplementowali program, testowany już od dwóch lat w różnych obiektach. Program przedstawień zapisywany jest na serwerze, skąd operator wprowadza je na pulpit operatora. Dostarczono dwa identyczne panele, awaria jednego nie powoduje przestoju, po prostu operator przesiada się na drugi. Inżynierowie PS TEATR mają stałe szyfrowane połączenie z jednostką centralną i na bieżąco mogą pomagać lub interweniować.

Zainteresowały cię opisane rozwiązania i wykorzystane urządzenia?
Skontaktuj się z nami - pomożemy, doradzimy, odpowiemy na Twoje pytania.
mail reklama@muzyka-tech.pl

Tagi:

aida