W historii sprzętu nagłośnieniowego jest to z pewnością jedna z najdłużej odwlekanych premier, której wstępne zapowiedzi pojawiły się w roku 2016. Doliczając czas oczekiwania na te pierwsze wzmianki, mogę zaryzykować wręcz stwierdzenie, że być może jest to najbardziej wyczekiwany produkt, jaki kiedykolwiek miał się na rynku audio pojawić. Ciekawość potencjalnych użytkowników modelu Heritage-D HD96-24 dyktowana była faktem dużej popularności modeli serii PRO, które na przestrzeni lat zdążyły zaskarbić sobie sympatię realizatorów, gościły w riderach technicznych, a także stały się częścią touringowego wyposażenia wielu zespołów, również w Polsce. Teraz nadszedł czas na serię prezentacji, szkoleń, pokazów oraz czerwonych dywanów, aby wszyscy potencjalni inwestorzy mogli w praktyce przekonać się, czym konkretnie jest Midas Heritage-D HD96-24. Jednym z najważniejszych punktów dotychczasowej trasy premierowej był pokaz, który odbył się w sali Audytoryjnej im. Krzysztofa Pendereckiego Centrum Kongresowego ICE Kraków.

Prezentację zorganizowaną przez firmę SoundTrade poprowadził Michał Niezbecki, który zna funkcjonalność konsolety na wylot i w dogłębny sposób jest w stanie opowiedzieć o jej funkcjach, podpierając swoje słowa prezentacją działań na powierzchni roboczej.

Centrum Kongresowe ICE Kraków, którego operatorem jest KBF, zlokalizowane w samym sercu miasta, pozwala na organizację wydarzeń o charakterze kulturalnym, nie omijając przy tym konferencji czy spotkań biznesowych. Oferuje wiele różnorodnych, w pełni wyposażonych przestrzeni. Jedną z nich jest Sala Audytoryjna  im. Krzysztofa Pendereckiego typu pół winnica (z widownią otaczającą scenę z trzech stron), ale do dyspozycji organizatorów dostępne są również świetnie wyposażone od strony technicznej sale: Teatralna, Kameralna oraz Zespół Sal Konferencyjnych. Tym razem pod swoje skrzydła ICE Kraków przyjęło uczestników zorganizowanej przez firmę SoundTrade prezentacji. Poprowadził ją Michał Niezbecki, który, jako opiekun niniejszego produktu, zna funkcjonalność stołu na wylot i w dogłębny sposób jest w stanie opowiedzieć o funkcjach konsolety, podpierając swoje słowa prezentacją działań na powierzchni roboczej.

Obecny na prezentacji realizator dźwięku z ICE Kraków, Wiesław Szeliga, chwalił sobie funkcjonalność i innowacyjność rozwiązań, takich jak podsłuch zmian EQ, zanim zostaną one zaimplementowane do toru audio (preEQ), zapis personalizowanych ustawień w chmurze, bezpośrednio z poziomu konsolety czy też możliwość rozszerzenia przestrzeni roboczej o zewnętrzne banki tłumików.

Wiesław Szeliga, realizator dźwięku w ICE Kraków, zdradził nam kilka szczegółów dotyczących organizacji tego wydarzenia: – Na prezentację konsoli umówiliśmy się z Michałem Niezbeckim z SoundTrade tuż po pojawieniu się takiej możliwości w ofercie firmy. Wspólnie ustaliliśmy, że w pokazie powinni uczestniczyć wszyscy zainteresowani funkcjonalnością miksera: przedstawiciele lokalnych firm nagłośnieniowych, eventowych, teatrów czy freelancerzy. Dzięki temu stworzyliśmy zarówno możliwość poznania propozycji sprzętowej uznanego producenta, jak i okazję do spotkania branżowego – pierwszego po wielu miesiącach pandemicznego zastoju, bezpiecznego i zgodnego z obowiązującym reżimem sanitarnym.

Nowa propozycja Midasa, skierowana do najbardziej wymagającego segmentu rynku, robi bardzo duże wrażenie.

Spotkanie miało za zadanie przybliżyć uczestnikom mnogość funkcji modelu HD96-24, który przez producenta został hojnie obdarowany serią rozwiązań, do tej pory nieznanych z innych, konkurencyjnych konstrukcji. Począwszy od ciekawych i bardzo praktycznych rozwiązań, bazujących na połączeniu internetowym, przez uniwersalny i rozbudowany routing, po bardzo szeroko rozwiniętą personalizację ustawień przestrzeni roboczej pod konkretne wymagania realizatora.  Trzeba przyznać, że nowa propozycja Midasa, skierowana do najbardziej wymagającego segmentu rynku, robi bardzo duże wrażenie.

HD96-24 został hojnie obdarowany serią rozwiązań, do tej pory nieznanych z innych, konkurencyjnych konstrukcji.

Firma SoundTrade nie ograniczyła jednak spotkania tylko do jednego konkretnego produktu. Na miejscu każdy z uczestników wydarzenia mógł również pod okiem Macieja Szewczyka przyjrzeć się innym produktom ze stajni Midas i Behringer, a nawet je przetestować. Dostępna była konsoleta WING, system odsłuchowy DP48 wraz z urządzeniem do zaawansowanej dystrybucji sygnałów HUB-4, a także stageboksy współpracujące zarówno z WING-iem, jak i główną gwiazdą wieczoru, czyli Midasem Heritage-D HD96-24.

– Każdy, kto chciał poczuć ‘heble’ pod palcami, mógł stanąć przed konsoletą i z pomocą Michała zobaczyć, jak działa oprogramowanie miksera, sprawdzić różne funkcje i przekonać się, jak urządzenie reaguje, co było niezwykle istotnym i potrzebnym elementem spotkania – dodaje Wiesław Szeliga.

Częstotliwość próbkowania 96 kHz i 64-bitowe przetwarzanie zmiennoprzecinkowe zapewniają wzorową jakość dźwięku, a nadpróbkowanie i algorytmy interpolujące DSP w połączeniu z czułymi na dotyk elementami sterującymi zapewniają natychmiastową i pewną reakcję, jak podczas pracy na konsolecie analogowej.

Odbiorcami wydarzenia byli przedstawiciele lokalnych firm nagłośnieniowych, eventowych oraz realizatorzy, którzy chcieli przyswoić jak najwięcej informacji na temat premierowego modelu. Warto w tym miejscu podkreślić, jak ważne dla firmy Midas jest wsłuchiwanie się w głos potencjalnych użytkowników. Michał Niezbecki chętnie zbiera opinie i spostrzeżenia osób, które miały okazję „przejść na ty” z nową konsoletą. Proces ten służy do podejmowania kroków, prowadzących do rozbudowy funkcjonalności produktów Midas, aby stały się one tym bardziej przyjazne użytkownikowi. Obecny na prezentacji realizator dźwięku z ICE Kraków, Wiesław Szeliga, chwalił sobie funkcjonalność i innowacyjność rozwiązań, takich jak podsłuch zmian EQ, zanim zostaną one zaimplementowane do toru audio (preEQ), zapis personalizowanych ustawień w chmurze, bezpośrednio z poziomu konsolety czy też możliwość rozszerzenia przestrzeni roboczej o zewnętrzne banki tłumików.

Choć HD96-24 został zaprojektowany do środowiska miksu na żywo podczas tras koncertowych jest idealnym rozwiązaniem również dla teatrów, miejsc kultu religijnego, instalacji stałych czy zastosowań broadcastowych.

Ćwiczeń praktycznych nigdy za wiele. Z tą ideą SoundTrade prezentuje produkty dostępne w swojej dystrybucji. Możliwość zadawania pytań, zgłaszania uwag, praktycznego sprawdzenia działania dostępnych funkcji i zasadność ich wprowadzania to najkrótsza droga do rozwoju produktu i marki w taki sposób, aby dostroić ofertę do wymagań rynku. Spotkanie w okazałym Centrum Kongresowym ICE Kraków stanowiło dobry przykład tego, w jaki sposób powinna wyglądać premiera flagowej konsolety, niezależnie od czasów, w jakich przyszło nam tę premierę przeżywać.

– Jesteśmy przekonani, że to spotkanie pomogło kolegom i koleżankom z branży w planowaniu rozwoju firmy lub instytucji, w której zajmują się realizacją dźwięku. W ICE Kraków śledzenie nowości produktowych, trendów w branży i kierunków rozwoju rynku audio jest częścią naszej pracy i pasji. Wyszukujemy i oceniamy poszczególne rozwiązania, rozważamy systemy i urządzenia pod kątem przydatności w naszych salach. Ten nowoczesny mikser z nowatorskimi funkcjami i ogromnym potencjałem rozwoju będzie przez nas brany pod uwagę w przyszłości, podczas potencjalnych zmian sprzętu – podsumowuje Wiesław Szeliga.

Tekst: Andrzej Skowroński, Muzyka i Technologia

 

Midas Heritage-D HD96-24  to wynik wieloletnich doświadczeń Midasa w pracy z dźwiękiem, zaprojektowany bez żadnych kompromisów dla współczesnych inżynierów dźwięku. Nowe, wybiegające w przyszłość pomysły, w tym sterowanie za pomocą dużego ekranu dotykowego, z oddzielnymi obszarami w stylu widżetów, nowoczesna obsługa za pomocą gestów wielodotykowych oraz chmura internetowa Midas mCloud, ułatwiająca zarządzanie wieloma zadaniami systemu HD96-24, to tylko niektóre z nowych koncepcji stworzonych z myślą o przeniesieniu miksowaniu dźwięku na nowy poziom. Choć HD96-24 został zaprojektowany do środowiska miksu na żywo podczas tras koncertowych jest idealnym rozwiązaniem również dla teatrów, miejsc kultu religijnego, instalacji stałych czy zastosowań broadcastowych. Heritage-D wyposażony jest w 144 wejścia flexi i 123 (96 x Flexi Aux + 24 x Matrix + 3 master = 123) zsynchronizowane czasowo i koherentne fazowo wyjściowe szyny miksujące. Częstotliwość próbkowania 96 kHz i 64-bitowe przetwarzanie zmiennoprzecinkowe zapewniają wzorową jakość dźwięku, a nadpróbkowanie i algorytmy interpolujące DSP w połączeniu z czułymi na dotyk elementami sterującymi zapewniają natychmiastową i pewną reakcję, jak podczas pracy na konsolecie analogowej.