Dave Pemberton realizuje i produkuje muzykę od 1988 roku. Grał w wielu zespołach, zrealizował wiele koncertów, przed podjęciem decyzji, co naprawdę chce w życiu robić, czyli pracować w studio nagraniowym.
Dave Pemberton realizuje i produkuje muzykę od 1988 roku. Grał w wielu zespołach, zrealizował wiele koncertów, przed podjęciem decyzji, co naprawdę chce w życiu robić, czyli pracować w studio nagraniowym. Dave rozpoczął przygodę z nagrywaniem w londyńskim studio The Strongroom w 1990 roku jako asystent inżyniera. Przed dołączeniem do zarządu pracował jako główny inżynier do roku 2007. Wyprodukował wiele, znanych dziś wszystkim zespołów m.in.: Spice Girls, Groove Armada czy Prodigy. „Niedawno przeniosłem się do nowego studio. Mieści się ono w siedzibie Mi7 w zachodnim Londynie. Mam tam trzy pomieszczenia: studio, reżyserkę i salę prób. Właśnie kupiłem konsole Avid C24, przede wszystkim, aby korzystać z Pro Tools, lecz najwspanialsze w nowej konsoli są przedwzmacniacze Focusrite i osiem kanałów sumujących w domenie analogowej. Mam też kilka kompresorów analogowych, których używam do rejestrowania materiału. Głównie, jednak korzystam z wtyczek, dzięki możliwości cofnięcia zmian.Mam parę mikrofonów sE4400a i używam ich niemal w każdej sesji. Są wspaniałe do perkusji, lecz używam ich również do gitar akustycznych, jako mikrofonów do oddania akustyki pomieszczenia podczas nagrywania gitar elektrycznych i stereofonicznego nagrywania instrumentów strunowych. Mają szerokie pasmo przenoszenia i mogę stworzyć odpowiedni obraz stereo. Okazjonalnie, mam też dostęp do Gemini II, który kocham używać do rejestracji wokalu. Porównywałem go z mikrofonami Neumann U67 i U87, które w moim odczuciu sprawdzają się lepiej w innych sytuacjach niż nagrywanie wokalu.Używam również mikrofonów wstęgowych firmy sE do rejestrowania fortepianów i instrumentów smyczkowych. Uznaję je za niezwykle szczegółowe i naturalnie brzmiące… Są idealne do gitar akustycznych i wielu innych zadań, takich jak mikrofony do nagrywania pomieszczenia podczas rejestracji perkusji.Używałem mikrofonów sE na większości realizowanych projektów nad jakimi pracowałem przez ostatnie pięć, sześć lat. Aktualnie nagrywam płytę z zespołem You i używam mikrofonów sE na perkusji, gitarach i wokalu”.Po raz pierwszy użyłem mikrofonu RNR1 w Strongroom podczas nagrywania fortepianu dla jednego z właścicieli sE, Jamesa Younga, na potrzeby jego własnego albumu. Kiedyś użyłem inną parę mikrofonów wstęgowych podczas sesji nagraniowej w Brighton. Para X1R sprawdziła się fantastycznie podczas nagrywania instrumentów strunowych, które pojawiły się w filmie Dummy.Dla producenta i inżyniera w studio najważniejszą kwestią jest posiadanie jak najlepszych narzędzi do osiągnięcia założonego celu. Ważne jest, że mikrofony sE, nie kosztują majątku, a są najlepsze. Są to wysokiej jakości mikrofony w rozsądnych cenach. Wybrałbym je, mając do wyboru dużo droższe konstrukcje. Nie ze względu na cenę, a na jakość dźwięku.” Dave Pemberton aktualnie pracuje w Trampoline i Mi7 w Londynie.