W dniach 8–10 czerwca w Sopocie już po raz drugi odbył się SeaZone – Music & Conference, czyli jedno z ciekawszych wydarzeń w naszym kraju, łączące w sobie festiwal, targi muzyczne, warsztaty oraz konferencję, którego głównym celem jest edukacja oraz integracja branży muzycznej.

W dniach 8–10 czerwca w Sopocie już po raz drugi odbył się SeaZone – Music & Conference, czyli jedno z ciekawszych wydarzeń w naszym kraju, łączące w sobie festiwal, targi muzyczne, warsztaty oraz konferencję, którego głównym celem jest edukacja oraz integracja branży muzycznej.  Wszyscy miłośnicy muzyki, niezależnie od tego, czy zajmują się nią zawodowo, czy wyłącznie hobbystycznie, przez trzy dni mieli okazję uczestniczenia w wielu ciekawych wydarzeniach przybliżających zasady funkcjonowania branży oraz możliwość poszerzenia wiedzy z zakresu nowinek sprzętowych, produkcji, promocji, organizacji imprez czy pozyskiwania funduszy na własne projekty. Podczas konferencji oraz warsztatów swoją wiedzą i doświadczeniem dzielili się specjaliści na co dzień czynnie działających w branży muzycznej i odnoszący sukcesy na wielu jej płaszczyznach. Muzycy, DJ-e, producenci, wydawcy, a także osoby zajmujące się marketingiem, zarządzaniem, licencjami czy organizacją eventów i festiwali.  Jedną z głównych atrakcji SeaZone Music & Conference bez wątpienia była część koncertowa, czyli Showcase Festiwal, w ramach którego wystąpiło wielu artystów z różnych zakątków świata. Na kilku scenach sopockich klubów zaprezentowali się między innymi tacy wykonawcy jak Low Roar, O.S.T.R., Daria Zawiałow, Coals, Rosalie, BeMy, Lilly Hates Roses, Dick4Dick, Würffel, 57 (OH CHILL) i Eyre Llew.Nie mniejszą popularnością cieszyły się targi, które były doskonałą okazją dla rodzimych dystrybutorów do zaprezentowania sprzętu czołowych światowych marek. Swoją ofertę przedstawiły między innymi firmy Audiostacja, DSV, Konsbud Audio i SoundTrade. W specjalnej strefie Testuj Sprzęt każdy mógł obejrzeć i przetestować gramofony, miksery, kontrolery, odtwarzacze CD, syntezatory, samplery, monitory, słuchawki oraz najnowsze cyfrowe rozwiązania i technologie.Wydarzenia organizowane w ramach SeaZone odbyły się w wielu znanych i ważnych na mapie kulturalnej Sopotu miejscach, między innymi takich jak: Sofitel GRAND Sopot, Państwowa Galerii Sztuki, Scena Kameralna Teatru Wybrzeże, Teatr na Plaży, Teatr Boto, Zatoka Sztuki, oraz klubach: Sfinks 700, Libation, Tan, Mewa Towarzyska, Big Boat, Dream Club, Ego, Wtedy, Spatif, Scena, Unique, Atelier, Hah, co znakomicie obrazuje skalę i wysoki poziom organizacyjny całego przedsięwzięcia.Pomysłodawcą i realizatorem projektu SeaZone – Music & Conference jest firma Portobello Group, wokół której skupionych jest kilka obiektów eventowych, restauracji oraz firm producenckich i PR. W swoim dorobku ma realizację kilkudziesięciu prestiżowych wydarzeń, z których wymienić można m.in. Big Boat Party, H&M Loves Music, Snow Music Show Madonna di Campiglio, Lotto Music, Fabryka Batycki Art. & Business Meeting, The View Warsaw i wiele innych. Partnerem odpowiedzialnym za koordynację działań w sektorze technologicznym SMC jest właściciel marki djSHOP.PL – istniejącego od 2001 roku, największego sklepu ze sprzętem dla DJ-ów, VJ-ów, producentów muzycznych etc.Podsumowując festiwal i targi organizatorzy mogą mówić o ogromnym sukcesie. Jego miarą niech będzie znakomita frekwencja i zadowolenie osób uczestniczących we wszystkich wydarzeniach. Organizatorzy już pracują nad kolejną edycją i zapewniają, że w przyszłym roku na pewno nie zabraknie ciekawych gości, licznych nowości i niespodzianek.