Już po raz trzynasty Sennheiser współpracował z firmą Britannia Row Production, która zajmowała się produkcją audio, zapewniając wsparcie w wyjątkowo trudnych warunkach akustycznych panujących w obiekcie.
Tegoroczne rozdanie nagród MTV EMA Awards, którego gospodarzami byli Ed Sheeran oraz Ruby Rose, odbyło się 25 października w Mediolanie, w arenie Mediolanum Forum. Już po raz trzynasty Sennheiser współpracował z firmą Britannia Row Production, która zajmowała się produkcją audio, zapewniając wsparcie w wyjątkowo trudnych warunkach akustycznych panujących w tym obiekcie. Sennheiser zaopatrzył wielu artystów w mikrofony, monitory bezprzewodowe oraz dostarczył wszystkie kluczowe mikrofony dla prezenterów. System bezprzewodowy Digital 9000 zapewnił znacznie większą liczbę kanałów, niż byłoby to możliwe w przypadku innych systemów bezprzewodowych. „Mediolanum Forum jest obiektem z dobrze znaną historią problemów RF, wynikającą głównie z bliskości lokalnych nadajników telewizyjnych. Rozpoczynając pracę nad projektem byłem pewien, że transmisja radiowa będzie moim największym zmartwieniem. Oprócz trudnej kwestii poziomu szumów własnych, ściany boczne jak i tylna, do tego podłoga oraz sufit głównych scen wykonane były z paneli LED, które nigdy nie są dobre dla sygnałów radiowych” – opowiadał Colin Pink, który był reżyserem dźwięku całej imprezy. Barry Mcleod, który podczas MTV EMA był inżynierem RF z ramienia Britannia Row, odpowiadał za zapewnienie właściwego działania całego systemu radiowego. Z ramienia firmy Sennheiser w trakcie imprezy w jego pracy wspierali go inżynier Andrew Lillyhite oraz menedżer ds. relacji z artystami Phil Cummings. „Forum ma reputację obiektu, który jest ekstremalnie trudny. Miesiąc przed imprezą Britannia Row wysłała inżyniera, który dokonał skanowania pod kątem dostępnych częstotliwości transmisji. Wykazało ono, że nie ma możliwości zapewnienia spektrum o takiej szerokości, jakie jest zwykle wymagane przez MTV EMA” – powiedział Phil Cummings. „Pierwsze skanowanie pokazało, że w zakresie dostępnego spektrum RF na potrzeby głównej imprezy można użyć zaledwie 18 mikrofonów ręcznych oraz ośmiu kanałów IEM, co dla koncertu tego formatu stanowiło olbrzymie wyzwanie” – dodaje Colin. „Pewnym rozwiązaniem było zabranie ze sobą mnóstwa sprzętu, ponieważ nie wiedzieliśmy, co na miejscu będzie użyteczne. Sporym wyzwaniem było też to, że w obiekcie były dwie sceny na każdym z jego końców, co oznaczało, że są dwa systemy nagłośnieniowe PA, a każdy z nich wymaga oddzielnego systemu monitoringu dousznego” – poinformował nas Andrew Lilliwhite, który przygotował kompleksowy zestaw urządzeń. Bary Mcleod zaprojektował rozproszony system wieloantenowy i użył w nim nadajników ręcznych Sennheiser Digital 9000 z kapsułami MD 9235 dla prezenterów oraz zdobywców nagród, korzystając ze znakomitych możliwości tego systemu w zakresie wykorzystania dostępnego pasma transmisji. „Dzięki doskonałemu brzmieniu i bardzo niskim poziomom szumów podczas używania, seria 9000 znakomicie sprawdziła się w tym mało przyjaznym środowisku RF” – skomentował Colin Pink. Wszyscy prezenterzy oraz artyści również zaufali bezprzewodowym systemom monitorowym Sennheiser.W trakcie swoich występów wokalnych, gospodarz imprezy Ed Sheeran używał nadajnika ręcznego SKM 5200 z kapsułą mikrofonową MD 5232, a Rudimental korzystał z SKM 2000 z kapsułą MMD 935. Ellie Gouding oraz Jess Glynne śpiewali do ręcznych nadajników bezprzewodowych SKM 2000, podczas gdy Andrea Bocelli używał przewodowego mikrofonu Neumann KMS 105. „Cały system pracował bardzo dobrze, bez żadnego zaniku sygnału podczas imprezy. Widowisko przebiegło znakomicie i jest świadectwem jakości sprzętu oraz profesjonalizmu pracujących przy nim osób. Moje podziękowania kieruję do firmy Sennheiser, za całą udzieloną pomoc oraz wsparcie techniczne, co sprawiło, że tegoroczne rozdanie nagród MTV EMA zakończyło się wielkim sukcesem” – skonkludował Colin Pink.