W dniach 17 – 18 października odbędzie się sympozjum zorganizowane przez Polskie Centrum Międzynarodowej Organizacji Scenografów, Techników i Architektów Teatru OISTAT oraz Akademię Sztuk Pięknych w Warszawie.
W programie sympozjum referaty tematyczne wygłaszane przez: teoretyków teatru, scenografów, architektów oraz technologów i techników w dziedzinach dźwięku, obrazu i światła m.in.:
Prof. dr hab. inż. architekt Ewa Kuryłowicz
Generalny Projektant pracowni od r. 2011, wiceprezes w autorskiej pracowni architektury Kuryłowicz & Associates; Kierowniczka Zakładu Projektowania i Teorii Architektury na Wydziale Architektury Politechniki Warszawskiej.
dr hab. Paweł Dobrzycki prof. ASP
Scenograf teatralny, architekt, malarz i pedagog. Profesor Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie. Twórca ponad 280 realizacji scenograficznych w teatrach dramatycznych i operowych w kraju i za granicą (Anglia, Niemcy, Rosja, Grecja, Izrael).
Prof. dr hab. Piotr Obracaj
Kierownik Katedry Budownictwa i Architektury Wydziału Budownictwa Politechniki Opolskiej. Założyciel kierunku Architektura i Urbanistyka w PO. Jest członkiem Międzynarodowej Komisji Architektury oraz Komisji Scenografii w Międzynarodowej Organizacji Architektów, Techników i Scenografów Teatru oraz członkiem Sekcji Scenografów Związku Artystów Scen Polskich (ZASP).
W programie również wystawa dokonań polskiej architektury i projektów sztuk multimedialno – scenograficznych ostatnich lat.
Wydarzenie wzbogacą firmy zajmujące się sprzedażą produktów i usług dla obiektów widowiskowych i wystawienniczych.
17 – 18 października 2019, Aula Wydziału Scenografii Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie Warszawa ul. Wybrzeże Kościuszkowskie 37/39
Formularze zgłoszeniowe i więcej informacji na stronie: http://pcoistat.art.pl
Swoje uczestnictwo zapowiedziały firmy:
LTT Sp. z o. o.
Audio Plus Sp. z o. o.
ESS Audio Sp. z o. o.
P.B. Rema-Tec Sp. z o. o.
Group AV Sp. z o. o.
Design Express Poland Sp. z o.o.
LISTA REFERATÓW:
Paweł Dobrzycki
Teatr jako warsztat pracy artystów.
Piotr Obracaj
Formy przekazu i informacji w teatrze, od starożytności po współczesność.
Ewa Kuryłowicz
Architektura widowiskowa na przykładzie Forum Muzyki we Wrocławiu
Marcin Pietuch
Zagadnienia projektowe sztuk multimedialno – scenograficznych w muzeach
Marcin Adamczewski
Muzeum Jana Pawła II i Prymasa Wyszyńskiego
Ewa Więckowska –Kosmala, Magdalena Czechowska, Radosław Ciszewski
Kształtowanie dźwięku w obiektach widowiskowych na przykładzie Akademii Muzycznej w Bydgoszczy
Radosław Zacheja
Kształtowanie światła w obiektach widowiskowych
Daniel Frąc
Filharmonia Gorzowska – widowiska światło i dźwięk
Kamil Pohl
Multimedialna projekcja w spektaklach teatralnych
Tadeusz Fidecki, Jakub Zaczkowski
Systemy elektronicznej architektury
Anita Staszewska- Furmanek
Modernizacja obiektów widowiskowych
Maria Balawejder-Kantor
Renowacja Starego Teatru w Lublinie
Jacek Lenart
Trafostacja Sztuki Szczecin
Konrad Styka
Dźwięk w architekturze obiektów widowiskowo-sportowych na przykładzie hali w Częstochowie
Sławomir Frątczak
Muzeum Katyńskie
Jerzy Kubiak
Epoka w nagłośnieniu-L-ISA- imersyjny dźwięk przestrzenny w widowisku
Alicja Głuszek
Problemy bezpieczeństwa w obiektach widowiskowych
Maciej Wojciechowski
Referat podsumowujący – Wybrane problemy technologii widowiskowej
Polskie Centrum OISTAT
Teatr Wielki – Opera Narodowa
ul.Moliera 5 pok. 156
00-076 Warszawa