Festiwal Unsound to obecnie jeden z najważniejszych międzynarodowych festiwali muzycznych, w którym dominuje muzyka mało popularna. Tylko w trakcie tego wydarzenia można posłuchać artystów reprezentujących różne style muzyczne – ambient, metal, hip-hop, techno, pop oraz takich, którzy wymykają się wszelkim klasyfikacjom. Mnogość gatunków, miejsc i wydarzeń towarzyszących, a także niepowtarzalny klimat Krakowa przyciąga liczną grupę wiernych słuchaczy z całego świata.
Podczas tegorocznej edycji w ciągu ośmiu dni można było posłuchać 171 artystów z całego świata w wielu krakowskich lokalizacjach takich jak nieczynny budynek Telkom-Telos, Teatr Łaźnia Nowa, Teatr im. J. Słowackiego, ICE, kopalnia soli Wieliczka, kino Kijów, Hotel Forum, Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej Manggha i w wielu innych. Duża liczba lokalizacji i różnorodność artystów to ogromne wyzwanie nie tylko dla organizatorów tego wydarzenia, ale również dla ekipy technicznej odpowiedzialnej za realizację.
Jak co roku za kompleksową realizację nagłośnienia odpowiedzialna była firma Target Sound. Firma ma w swojej ofercie różnorodne systemy nagłośnieniowe najlepszych światowych marek – L’Acoustics oraz Outline. Target Sound jest obecnie jedną z nielicznych firm światowych, która jest równocześnie partnerem K1 jak i GTO. Mając do dyspozycji tak szerokie spektrum dostępnych systemów, Target Sound miał możliwość precyzyjnego doboru użytych systemów w zależności od przestrzeni i charakteru granej muzyki.
W trakcie festiwalu uczestnicy mieli okazję doświadczyć dźwięków pochodzących zarówno z małych kompaktowych systemów – L’Acoustics SYVA, L’Acoustics Kiva, jak i z systemów dedykowanych do dużych przestrzeni – L’Acoustics Kara, L’Acoustics K2, Outline Superfly czy Outline Mantas. Całość uzupełniały potężne głośniki basowe L’Acoustics Ks28 oraz Outline GTOSUB.
Ciekawym koncertem był występ Hildur Guðnadóttir, która po raz pierwszy na świecie zaprezentowała na żywo muzykę, którą skomponowała do stworzonego przez HBO serialu Czarnobyl, a za którą otrzymała w tym roku statuetkę Emmy.
Projekt ten stanowił również wyzwanie dla ekipy technicznej. W przestrzeni nieczynnej już fabryki Telkom-Telos trzeba było stworzyć dziesięciokanałowy, potężny system, który miał oddawać brzmienie ulegającej katastrofie elektrowni w Czarnobylu. W tym celu Target Sound zastosował głośniki firmy Outline w następującej konfiguracji – 6 zestawów stackowanych złożonych z dwóch basów GTOSUB oraz czterech głośników Superfly oraz 4 zestawy podwieszane zbudowane w oparciu o sześć głośników Mantas. Całość zasilana była siedmioma końcówkami mocy Outline X8 Dante, a za dystrybucję sygnału odpowiedzialny był najnowocześniejszy obecnie na rynku procesor dźwięku Newton.
Festiwal Unsound już od wielu lat gości na światowej mapie festiwalowej. Tegoroczna edycja potwierdziła tylko jego mocną pozycję. Również firma Target Sound pokazała, że nie przypadkowo jest jedną z największych polskich firm nagłośnieniowych i że jest w stanie zrealizować każdy, nawet najtrudniejszy, projekt dźwiękowy.