Na początku lutego ukazała się kolejna płyta jednej z najlepszych polskich wokalistek Anny Marii Jopek. Wkrótce po wydaniu albumu, artystka wyruszyła w składająca się z kilkunastu koncertów trasę koncertową promującą najnowsze wydawnictwo.

Na początku lutego ukazała się kolejna płyta jednej z najlepszych polskich wokalistek Anny Marii Jopek. Wkrótce po wydaniu albumu, artystka wyruszyła w składająca się z kilkunastu koncertów trasę koncertową promującą najnowsze wydawnictwo. Tym razem uwagę artystki skupiły najpiękniejsze polskie przedwojenne tanga. Artystka słynie ze śmiałych eksperymentów muzycznych i inspiracji czerpanych z różnorodnych gatunków muzycznych. Znane przez wszystkich kompozycje na albumie “Minione” zostały zaprezentowane w towarzystwie i w aranżacjach jednego z największych pianistów improwizujących naszych czasów – fenomenalnym Gonzalo Rubalcabą. Annie Marii Jopek i Gonzalo Rubalcabie na koncertach trasy towarzyszą również: wyśmienity perkusista Ernesto Simpson i basista Armando Gola.  Zarówno album jak i koncerty to najwyższej próby uczta muzyczna które spotkały się z ogromnym zainteresowaniem publiczności o czym mogą świadczyć zarówno status złotej płyty jak i rekordowo szybko rozchodzące się bilety. Aby w warunkach koncertowych zaprezentować w możliwie najbliższy płycie charakter audiofilskiej, pełnej różnorodnych barw, artykulacji i odznaczającej sie niezwykłą rozpiętością dynamiczna muzyki, przed ekipą nagłośnieniową stanęło nie łatwe zadanie.  Podjęła się go firma FS Audio, która zdecydowała się zastosować tylko rozwiązania technologiczne i produkty z najwyższej światowej półki jakościowej.   Przy fortepianie marki Bosendorfer pełniącym kluczowa rolę w trakcie koncertów, po wnikliwych testach została wybrana para mikrofonów Schoeps MK 21. Taki sam zestaw pracuje również jako overhead zestawu perkusyjnego. Dodatkowo na scenie pracuja także mikrofony: Neumann KM 184, Shure Beta 57A czy Shure Beta 91A. Anna Maria Jopek śpiewa do swojego ulubionego mikrofonu – Shure 87A.   Aby zapewnić artystom ma scenie najwyższy komfort pracy zastosowany rozbudowany system odsłuchowy. Składa się on z zestawu Bose L1 pełniące funkcję mini PA oraz zestawu monitorów podłogowych Meyer Sound MJF-208. To model pokazany w trakcie targów Prolight+Sound 2016. Odznacza się on mniejszymi rozmiarami i mocą niż modele MJF-210 czy MJF-212 ale zapewnia niezwykle przezroczyste brzmienie z bardzo płaska charakterystyką częstotliwości od 800Hz w górę. Ostatnim elementem spinającym cały system są oczywiście konsolety. Na monitorach pracuje model DiGiCo S21 natomiast front jest realizowany na najnowszej konsolecie producenta, modelu SD12. Konsolety współpracują w trakcie trasy ze stageboxem SD-Rack i są spięte w pętli Optocore.   Jest to system gwarantujący niemal pełną powtarzalność uzyskiwanych rezultatów na każdym koncercie, zarówno na scenie jak i przed nią. Elementem zmieniającym się w trakcie trasy są tylko systemy frontowe. Jak do tej pory, zależnie od miejsca, były to rozwiązania L-Acoustics, Meyer Sound a w kilku miejscach zapewniany przez firmę FS Audio system d&b audiotechnik Y, T wraz z subbasami B22.  Już wkrótce na łamach Muzyki i Technologii rozmowa z Markiem Suberlakiem na temat konfiguracji sprzętu i realizacji poszczególnych koncertów.    

Tagi:

digico