Specjalnie dla czytelników naszego Magazynu, sprawdziliśmy jak przebiegały przygotowania do największej produkcji telewizyjnej kończącej 2024 rok, czyli do „Sylwestra z Dwójką” na Stadionie Śląskim w Chorzowie.
W samym centrum spektakularnej, podwójnej sceny o szerokości 119 metrów i wysokości 19 metrów, zlokalizowana była, mechanicznie rozkładana kula, nazywana pieszczotliwie „mandarynką”, która oczywiście również uzbrojona została w rozwiązania multimedialne.
Łącznie na scenie i na całym Stadionie zainstalowano ponad 1800 urządzeń oświetleniowych takich firm: Claypaky, Robe, Chauvet, Acme Lighting, Martin Lighting.
Głównym providerem całego systemu oświetleniowego była firma ATM SYSTEM sp. z o. o.
Do ich obsłużenia wykorzystano ponad 300 linii Art-Net, a sieć MA-Net obsługiwała prawie 100 000 parametrów!
Autorem koncepcji oświetlenia „Sylwestra z Dwójką” w tym roku był Marcin Michna, a za kontent multimedialny odpowiedzialny był Piotr Maruszak z Red Square
Nie lada ciekawostką był z pewnością system followspotów bazujący na szesnastu urządzeniach RoboSpot firmy Robe sterujących czternastoma oprawami iFORTE LTX FS i dwoma iFORTE FS dzięki czemu operatorzy followspotów zamiast wspinać się po wieżach, mogli wygodnie pracować w kontenerze znajdującym się za sceną.
Oczywiście nie mogło zabraknąć również rozbudowanego systemu multimediów. Ponad 2,5 modułów LED z których zbudowano ekrany o powierzchni 1000m2 dostarczyła firma Wizja.
System sterowania tej potężnej instalacji bazował na konsoletach MA Lighting grandMA3 full size oraz media serwerach Disguise.
Za nagłośnienie dla widzów, którzy zebrali się na śląskim obiekcie odpowiedzialna była firma GMB Pro Sound. System główny bazował na rozwiązaniach JBL, na scenie pracowały monitory podłogowe i zestawy sidefill d&b Audiotechnik, a zarówno na stanowisku FOH jak i MON zastosowano konsolety marki DiGiCo.
Więcej już w najbliższym wydaniu magazynu Muzyka i Technologia.