Qu-Pac jako nieliczne tego typu urządzenie, poza oczywistą kontrolą z poziomu urządzenia mobilnego oferuje również zainstalowany na przedniej części panel kontrolny z pięciocalowym wyświetlaczem dotykowym.

W dzisiejszych czasach firmy produkujące miksery cyfrowe wypracowały dwie ścieżki rozwoju. Pierwsza, bardziej tradycyjna, obejmuje najczęściej spotykane miksery w formie zbliżonej do analogowych odpowiedników. Druga grupa to cyfrowe miksery w postaci rackowej. Stają się one coraz bardziej popularne zarówno ze względu na kompaktową formę, jak i niższą cenę. Jednak praktycznie wszystkie z nich potrzebują do obsługi urządzenia mobilnego, takiego jak tablet czy smartfon. Qu-Pac poszedł o krok dalej. Nikomu mającemu chociaż minimalny kontakt z branżą audio nie trzeba przedstawiać brytyjskiej marki Allen & Heath. Od lat firma ta jest rozpoznawalna niemal na całym świecie, znajdując się w ścisłej czołówce producentów konsolet i innego sprzętu pro-audio. Najnowsza konsoleta w wersji rackowej, czyli Qu-Pac, idealnie wkomponowuje się w rozrastającą ofertę tego typu urządzeń na rynku. Spora część użytkowników ma problem z wyborem między konsoletą typu stół a konsoletą rackową. Qu-Pac ułatwia ten wybór, ponieważ jako jedna z nielicznych konsolet ma wbudowany wyświetlacz oraz szereg możliwości obsługi z poziomu urządzenia, a nie tylko z aplikacji mobilnej. Postanowiliśmy sprawdzić, na ile Qu-Pac jest urządzeniem wszechstronnym i innowacyjnym, poddając go testowi praktycznemu w warunkach koncertowych i konferencyjnych. Pierwszymi rzeczami, które rzucają się w oczy, są nietypowy kształt i budowa. Dla tych, którzy mieli już do czynienia z urządzeniami z serii Qu, nie jest to nowość, jednak dla reszty profil i wycięty środek mogą być zaskoczeniem. Pomimo nieco odmiennej formy mikser wykonany jest bardzo solidnie i nie można mieć pod tym względem żadnych zastrzeżeń. Przedni, pochylony panel zawiera identyczny jak w modelach Qu-16 i Qu-24, pięciocalowy, dotykowy wyświetlacz LCD z przyciskami i enkoderem. Na froncie znajdziemy szesnaście przycisków sel, umożliwiających wybór jednego z szesnastu sygnałów warstwy użytkownika oraz piętnaście w pełni programowalnych przycisków soft, które można dostosować do własnych potrzeb. Po prawej stronie przedniego panelu są złącze USB, gniazdo słuchawkowe z regulatorem głośności i dodatkowe wejście ST3 na złączu 1/8″ mini-jack. Pod wyświetlaczem znajdziemy sekcję przycisków funkcyjnych fn, copy, paste i reset, zaś po jego prawej stronie przyciski jome, fx, scenes, setup oraz processing i routing. Wszystkie przyciski znane są nam z pozostałych konsolet serii Qu. Nowością w Qu-Pac są dwa przyciski: Qu-control oraz channel, których rolę opiszę dokładniej w późniejszej części tekstu. Kolejnym przystankiem w naszym opisie jest panel tylny, czyli dla niektórych najciekawsza część urządzenia. W jego górnej części znajdziemy przede wszystkim szesnaście gniazd wejściowych, z czego każde występuje w dwóch formach: złącza mikrofonowego – XLR, oraz złącza liniowego – jack 1/4 cala. Po lewej od sekcji wejść znajdują się dwa dodatkowe złącza XLR, jedno z nich służy do podpięcia mikrofonu jako talkback, a drugie, czteropinowe, służy do zainstalowania lampki oświetlającej przedni panel. Poniżej znajduje się sekcja wyjść, w której ulokowano zestaw dziesięciu męskich złączy XLR odpowiadających za wyjścia szyn oraz jedną parę XLR odpowiadającą za wyjście główne main. Dodatkowo w urządzeniu zaimplementowano dwie pary stereofonicznych wejść 1/4 cala ST1 i ST2 (np. do podłączenia klawiszy czy syntezatorów), jedną parę jacków 1/4 cala 2TRK out, służącą do podłączenia analogowego urządzenia rejestrującego, oraz parę jacków 1/4 cala (alt out), na przykład do podłączenia dodatkowych kolumn. Do sterowania wyjściem alt out służy osobne pokrętło na panelu przednim. Jeżeli chodzi o zainstalowane na tylnym panelu złącza cyfrowe, to znajdziemy tam wyjście w formacie AES3 na złączu XLR, złącze dSNAKE (RJ45) do podłączenie stageboxa za pomocą kabla sieciowego oraz gniazdo sieciowe (RJ45), dzięki któremu możemy podpiąć router Wi-Fi, tak by móc swobodnie operować mikserem za pomocą tabletu czy smartfonu. Ostatnim elementem wyposażenia jest gniazdo USB, dzięki któremu możemy podpiąć mikser do komputera i używać jako interfejs audio. Mikser, mimo że ma ograniczoną liczbę złącz analogowych, może zostać rozszerzony o dodatkowe złącza za pomocą przypisanych stageboxów. Zsumujmy możliwości tego urządzenia: jest ono w stanie obsłużyć trzydzieści dwa wejścia mono i trzy stereo, dwa stereofoniczne matriksy, trzy grupy stereo, dziesięć szyn miksujących (trzy stereo i cztery mono), cztery grupy mutowania i DCA, interfejs audio 32 × 32 Qu-Drive oraz cztery procesory efektów z przypisanymi szynami i powrotami. Trzeba przyznać, że arsenał, jakim dysponuje Qu-Pac, jest imponujący, zważywszy jego kompaktowe rozmiary. Do tego doliczmy możliwość sterowania zdalnego odsłuchem osobistym, wielokanałowe odtwarzanie przez USB oraz wielośladowe nagrywanie na USB przez Qu-Drive, a otrzymamy jedno z najbardziej funkcjonalnych urządzeń w swojej klasie.