21 maja w Warszawie miała miejsce polska premiera najnowszych konsolet marki Compulite, jednego z liderów i zarazem prekursorów cyfrowych systemów sterowania oświetleniem. Wydarzenie zostało zorganizowane przez firmę LTT przy współpracy z Compulite Systems, a gośćmi specjalnymi prezentacji byli Yehuda Shukrun – właściciel i CEO Compulite oraz jego syn Aviv Shukrun, kierownik działu badań i rozwoju. Konsolety z serii Vibe to kolejny interesujący rozdział w bogatej historii izraelskiej firmy. Urządzenia łączą w sobie możliwości ekranów dotykowych wraz z pewnością i wyczuciem oferowanym przez fizyczne regulatory, a opracowany od podstaw interfejs użytkownika kładzie duży nacisk na intuicyjność i prostotę obsługi.
Polską premierę Vibe otworzył Paweł Mroziński, dyrektor handlowy firmy LTT, który po krótkim powitaniu wszystkich gości oddał głos Yehudzie Shukrunowi. Właściciel Compulite w swojej prezentacji przedstawił historię firmy oraz jej najważniejsze osiągnięcia.
Aviv Shukrun (kierownik działu badań i rozwoju firmy Compulite), Jerzy Hołozubiec (prezes firmy LTT), Yehuda Shukrun (właściciel i CEO Compulite), Paweł Mroziński (dyrektor handlowy firmy LTT).
Firma została założona w 1978 roku i od samego początku skupiała się na dostarczaniu wysokiej jakości rozwiązań dedykowanych profesjonalistom z branży oświetleniowej. Spośród wielu dokonań z pewnością należy wspomnieć o modelu C-120 będącym pierwszą na świecie konsoletą opartą na mikroprocesorze, a także o sztandarowych konsoletach Spark czy Ovation, które stały się klasycznym wyposażeniem wielu obiektów teatralnych w Polsce i na świecie. W tym miejscu warto dodać, że Spark jest najlepiej sprzedającą się konsolą oświetleniową w historii branży. Po tym interesującym wprowadzeniu nadszedł czas na głównego bohatera spotkania, czyli model Vibe, który szczegółowo przedstawił i omówił doskonale wszystkim znany specjalista z firmy LTT – Paweł Jarząbek.
Yehuda Shukrun, Aviv Shukrun i Paweł Jarząbek.
Vibe to kolejny i zarazem zupełnie nowy rozdział w historii izraelskiej firmy. Jego system został opracowany od zera, uwzględniając dzisiejsze zróżnicowane potrzeby profesjonalistów. Producent podczas projektowania nowego modelu położył duży nacisk na intuicyjność i prostotę obsługi, w czym z pewnością pomagają ekrany dotykowe o rozmiarze 21,5″ i 11,6″ w modelu Vibe oraz 15,6″ i 11,6″ w mniejszym modelu Vibe M.
Wielodotykowy ekran konsolety Vibe 0 przekątnej 21,5″.
Interfejs sterowania jest w pełni konfigurowalny i oferuje dużą elastyczność z praktycznie nieograniczoną ilością playbacków dowolnie rozmieszczanych na ekranie. Możliwe jest także konfigurowanie szablonów, widoków roboczych oraz liczby kontrolek na ekranie. Dzięki temu każdy realizator ma możliwość dopasowania konsolety do swojego stylu pracy. Uzupełnieniem ekranów są oczywiście manipulatory sprzętowe. W modelu Vibe użytkownik ma do dyspozycji wielobarwnie podświetlaną klawiaturę numeryczną, 15 zmotoryzowanych suwaków z niezależnym stronicowaniem, 35 klawiszy wielofunkcyjnych Q-key, 4 podświetlane encodery ogólnego użytku oraz 4 dodatkowe interaktywne pokrętła i pionowe koło jasności, a ponadto podświetlany trackball XY z 3 klawiszami funkcyjnymi i dedykowany crossfader teatralny. Dla zapewnienia wysokiej wydajności oraz stabilności pracy konsoletę zaprojektowano z dużym zapasem mocy obliczeniowej, który wystarcza do obsługi 256 linii DMX.
Uzupełnieniem ekranów są manipulatory sprzętowe.
Platforma sprzętowa oparta jest na najnowszym procesorze Intel i7 oraz oddzielnym procesorze graficznym NVidia. Do operacji systemowych wykorzystywany jest szybki dysk SSD i 16 GB pamięci RAM natomiast do przechowywania danych służy dodatkowy dysk HDD. Podsumowując najważniejsze funkcje, warto dodać, że konsolety Vibe umożliwiają wgranie show zaprogramowanego na konsolecie Vector, co z pewnością ucieszy wielu użytkowników tego modelu.
Mariusz Głodnicki prezentuje możliwości konsolety Vibe.
Po części teoretycznej organizator zaplanował najbardziej wyczekiwaną część praktyczną, podczas której każdy mógł osobiście sprawdzić możliwości nowych urządzeń Compulite. Zainteresowanie konsoletą było bardzo duże, co przełożyło się na wysoką tego dnia frekwencję. Testom i dyskusjom nie było końca. Pracownicy firmy LTT odpowiadali wyczerpująco na każde pytanie, popierając je przykładowymi operacjami na konsoletach. Swoją wiedzą równie chętnie dzielili się panowie z firmy Compulite, serwując gościom informacje z pierwszej ręki. Współpraca i kontakt z użytkownikiem końcowym w przypadku izraelskiej marki nie jest pustym sloganem, ale jedną z kluczowych kwestii działania. Myślę, że po prezentacji nikt nie będzie miał co do tego wątpliwości.
Tekst i zdjęcia: Marcin Ziniak Muzyka i Technologia