22 kwietnia w katowickim Spodku odbył się koncert z okazji 20-lecia powstania grupy Golec uOrkiestra rejestrowany i transmitowany przez TVP, rozpoczynający oficjalne obchody urodzin i jubileuszową trasę koncertową.

W trakcie ponad dwugodzinnego koncertu, zgromadzona w Spodku publiczność miała okazję usłyszeć najbardziej znane hity najsłynniejszych polskich bliźniaków z Milówki. Co więcej Braci Golec w kilku utworach wspierali tacy goście jak: Anna Wyszkoni, Pectus, Ewa Farna czy Kamil Bednarek, którzy wystąpili na dużej, bardzo multimedialnej scenie.Autorem projektu oprawy wizualnej był Zbigniew Feliksiak, rozwiązania oświetleniowe zostały zapewnione przez Transcolor, natomiast dostawą multimediów zajęła się firma Wizja. Wśród zastosowanych lamp znalazły się takie rozwiązania jak: Robe Robin 800 LEDWash, Robe MegaPointe, Vari*Lite VL3000Spot, Clay Paky Super Sharpy, Chromlech Jarag-5, Martin MAC Quantum Profile, Robe CycFX 8, James Thomas Pixelline 1044. Wszystkie te urządzenia pracowały pod kontrolą dwóch konsolet MA Lighting grandMA2 full size. Do wytwarzania dymu zastosowano maszyny MDG Atmosphere.  Stworzeniem oprawy graficznej całej produkcji zajął się Piotr Szabliński który przygotował niezwykle interesujący content nawiązujący nie tylko do tekstów piosenek, ale także do znanych góralskich symboli jak parzenice czy koniakowskie koronki. Materiały były wyświetlane na potężnych ekranach LED wypełniających horyzont sceny i jej boki oraz na podłodze LED. Całością zawiadywał media serwer disguise sterowany z poziomu konsolety MA Lighting grandMA2 light.  Realizacją dźwięku dla potrzeb publiczności zgromadzonej w Spodku oraz zapewnieniem systemu nagłośnieniowego zajęła się firma Technika Kubacki. Zarówno na stanowisku FOH (za którą pracował Damian Kubacki) jak i MON (Łukasz Mucha) pracowały konsolety Solid State Logic L300 spięte za pomocą protokołu Dante.  System nagłośnieniowy bazował na rozwiązaniach marki Adamson. Każde z dwóch gron głównych składało się z szesnastu elementów S10, które wspierały dwa outfille skonfigurowane w oparciu o osiem elementów S10. Za najniższe częstotliwości były odpowiedzialne dwa zestawy, po dwanaście subwooferów S119 na stronę. Dodatkowo stanął na nich niewielki frontfill złożony z dwóch elementów S10 na stronę. Cały system był zasilany z pomocą ośmiu wzmacniaczy PLM 12K44 i dwóch PLM 20000Q zarządzanych z poziomu oprogramowania Lake Controller. Odsłuchy dla wszystkich artystów obsługiwały systemu Sennheiser EW 300 IEM G3.  Swoją premierę w trakcie tej produkcji miał również nowy wóz dźwiękowy firmy 120dB – realizacja dźwięku. Była na nim prowadzona rejestracja całego koncertu w postaci wielośladowej. Wóz bazuje na technologii Dante oraz stageboxach Solid State Logic, zaś jego sercem jest jeden z trzech na świecie, broadcastowych systemów produkcyjnych Serii T.  

Tagi:

adamson