Firma Allen & Heath zaprezentowała Avantis Solo, nową konsoletę miksującą z popularnej serii Avantis. Solo, z 12 tłumikami i jednym ekranem dotykowym, pozwala użytkownikowi korzystać z funkcjonalności serii Avantis, oferując przy tym mniejszą wagę i wymiary powierzchni miksującej.

„Od momentu premiery, która miała miejsce w 2019 roku, Avantis zdobył wiele nagród, m.in. prestiżową TEC Award w kategorii technologii konsolet małoformatowych i tytuł MMR Dealers Choice Product of the Year” – mówi Jack Kenyon, specjalista produktowy w Allen & Heath. „Otrzymaliśmy mnóstwo pozytywnych opinii na temat konsolety Avantis od użytkowników – realizatorów dźwięku czy firm rentalowych. Bardzo często słyszeliśmy też, że dobrym pomysłem byłoby wprowadzenie na rynek mniejszej konsolety, która miałaby te same funkcjonalności w zakresie przetwarzania audio, co Avantis. Najnowszy model Avantis Solo oferuje możliwości Avantis przy jednoczesnej redukcji rozmiaru konsolety o prawie połowę”.

Avantis Solo

Bazujący na XCVI – najnowszej generacji 96 kHz silniku FPGA – Avantis Solo oferuje 64 kanały i 42 szyny bus przy zachowaniu ultra niskiej latencji 0,7 ms. Pełen processing i 12 slotów efektowych RackExtra FX mieści się w charakterystycznej dla serii Avantis lekkiej, aluminiowej obudowie. Sterowanie odbywa się za pomocą dwunastu tłumików na sześciu warstwach (72 stripy). 15,6-calowy ekran dotykowy wraz pokrętłami i 18 SoftKeys połączone z interfejsem Continuity UI dają realizatorowi te same możliwości sterowania co w przypadku konsolety Avantis.

Najnowszy model Avantis Solo oferuje możliwości Avantis przy jednoczesnej redukcji rozmiaru konsolety o prawie połowę

Solo jest wyposażony w 6 analogowych wejść XLR i 6 analogowych wyjść XLR, oraz AES (Stereo In, Stereo Out). Zintegrowany port SLink pozwala na podłączenie konsolety Solo do autorskiego ekosystemu Allen & Heath (Everything I/O), a co za tym idzie, do zdalnych ekspanderów i systemu monitoringu ME. Na wyposażeniu Solo znajdują się też dwa porty I/O pozwalające na zintegrowanie z mikserem np. kart Dante, Waves, gigaACE, MADI i innych. Avantis Solo może być więc częścią większej instalacji lub setupu, idealnie sprawdzi się też do rejestracji wielośladowej. Nowa powierzchnia pozwala na korzystanie z processingu kanałów i FX, automatycznego miksera mikrofonów (AMM) oraz silnika Allen & Heath RTA. Solo jest też zintegrowany z częstotliwościami RF producentów Shure i Sennheiser. To wszystko pozwala realizatorowi na wykonywanie większości działań z poziomu miksera.

Pełen processing i 12 slotów efektowych RackExtra FX mieści się w charakterystycznej dla serii Avantis lekkiej, aluminiowej obudowie.

Aktualizacja do dPack umożliwia użytkownikowi korzystanie z funkcji znanych z serii dLive, w tym: silnika Dyn8, kompresorów i ekspanderów DEEP, oraz przedwzmacniacza lampowego Dual-Stage Valve. Osoby, które zakupią dPack, będą automatycznie otrzymywać wszystkie przyszłe aktualizacje DEEP i FX bez dodatkowych kosztów. Oprogramowanie Avantis Director umożliwia z kolei zdalne sterowanie i edycję offline, a aplikacja MixPad – zdalne bezprzewodowe miksowanie na iPadzie. Wykonawcy, którzy chcą monitorować swoje odsłuchy na scenie, mają do dyspozycji aplikację OneMix iOS lub Axantis4You (premiera aplikacji już wkrótce). Solo jest również kompatybilny z serią kontrolerów Allen & Heath IP.

Sterowanie odbywa się za pomocą dwunastu tłumików na sześciu warstwach (72 stripy).

„Avantis Solo, o bardzo kompaktowym rozmiarze, sprawdzi się w przypadku freelancerów, realizujących mniejsze wydarzenia, w instalacjach AV i firmach rentalowych oraz wszędzie tam, gdzie istnieje już infrastruktura Allen & Heath” – dodaje Kenyon. „Dodatkowo, Avantis Solo jest idealnym rozwiązaniem w mniejszych salach koncertowych, gdzie na stanowisku FOH/MON nie ma zbyt wiele przestrzeni, a realizator nie chce rezygnować z zaawansowanych nowoczesnych możliwości miksowania”.