Każdy, kto bacznie obserwuje rynek eventowy, doskonale kojarzy firmę VES. Należąca do grupy kapitałowej TRIAS spółka nie boi się wyzwań i może pochwalić się wieloma ciekawymi realizacjami. Mijający rok z pewnością był dla VES ważny i pełen licznych nowości. Firma została także doceniona przez międzynarodowe jury i wspólnie z Anix Events znalazła się w finale konkursów The Event Technology Awards oraz Bea World Festival – The International Festival of Events and Live Communication. Z tej okazji spotkaliśmy z Iwoną Czarnatą – dyrektorem zarządzającym VES, aby porozmawiać o zrealizowanych w tym roku produkcjach i zapytać o cele oraz plany na przyszły rok.

(kreacja i produkcja: Perfectto) Każdy, kto bacznie obserwuje rynek eventowy, doskonale kojarzy firmę VES. Należąca do grupy kapitałowej TRIAS spółka nie boi się wyzwań i może pochwalić się wieloma ciekawymi realizacjami. Mijający rok z pewnością był dla VES ważny i pełen licznych nowości. Firma została także doceniona przez międzynarodowe jury i wspólnie z Anix Events znalazła się w finale konkursów The Event Technology Awards oraz Bea World Festival – The International Festival of Events and Live Communication. Z tej okazji spotkaliśmy z Iwoną Czarnatą – dyrektorem zarządzającym VES, aby porozmawiać o zrealizowanych w tym roku produkcjach i zapytać o cele oraz plany na przyszły rok.  Marcin Ziniak, Muzyka i Technologia: Za wami kolejny okres wytężonej pracy. Jak podsumowujesz mijający rok?Iwona Czarnata, dyrektor zarządzający VES: Krótko mówiąc: działo się. Mijający rok był dla nas czasem pełnym wyzwań na wielu płaszczyznach. 2017 był rokiem wielu nowości, które pojawiły się na rynku i w dużej mierze zasiliły nasze magazyny. Największe zmiany zaszły jednak w naszym sposobie myślenia i podejściu do technicznej obsługi eventów i efektów, które dzięki najnowszym technologiom możemy wykreować. Rok 2017 to również zmiany w sposobie komunikacji z klientami. Nowa platforma – www.inspiracje.ves.pl, na której na naszych klientów czekają liczne inspirujące materiały filmowe i zdjęciowe przedstawiające projekty z całego świata oraz studio projektowe, stanowią przestrzeń inspirujących spotkań i wymiany pomysłów oraz doświadczeń. Tak jak wspomniałaś, obok zmian w komunikacji z klientami, m.in. za sprawą nowej platformy, to także rok ważnych inwestycji sprzętowych. O większości mieliśmy okazję porozmawiać na łamach naszego pisma. Czy do waszych magazynów trafiły jakieś dodatkowe nowości? Obok projektorów Christie Boxer 4K30, ekranu diodowego w nieregularnych modułach – Creative LED P5, bezprzewodowych lamp TABLED, sensorów ruchu pojawiły się również nowe narzędzia, takie jak system Kinetyk, który wprawia scenografię w ruch, jednocześnie dając możliwość jej śledzenia poprzez media serwery i zarządzanie wyświetlanym kontentem, oraz efektowy media serwer marki d3 technologies gx2 z oprogramowaniem Notch. Punktem przełomowym ostatnich kilku miesięcy dla VES jest zdecydowanie możliwość pracy z media serwerem gx 2 i oprogramowaniem Notch. Pomysły, które jeszcze do niedawna stanowiły jedynie odległe marzenia, dziś są rozwiązaniami realnymi. Dzięki połączeniu mocy obliczeniowej najnowszego media serwera d3 technologies gx 2 ze specjalnym oprogramowaniem Notch realizatorzy są w stanie renderować grafiki i efekty specjalne w czasie rzeczywistym. System może być używany do przetwarzania sygnału z kamer jak również do obróbki grafik na żywo. Efekty, jakie można osiągnąć dzięki połączeniu gx 2 z Notch, i sposób, w jaki system przełamuje stereotypowe myślenie o kontencie, zaprezentowaliśmy m.in. podczas koncertu pt. „Cohen i kobiety”. gx 2 i Notch to kombinacja narzędzi, która otwiera przed realizatorami multimediów zupełnie nowy rozdział kreacji i spojrzenia na projektowanie grafik. Sam gx 2 zapewnia optymalne parametry pracy z efektami Notch, tak aby w pełni wykorzystać możliwości oprogramowania. Stanowisko XBOX na T-Mobile Warsaw Games Week 2017 to najnowszy przykład zastosowania ekranu diodowego Creative LED P5 w nieregularnych modułach (kreacja i produkcja: Focus Event) „Cohen i kobiety” – rozumiem, że to jeden z tych eventów, które stanowiły dla was wyzwanie? Czy są jeszcze jakieś inne realizacje mijającego roku, z których jesteście szczególni dumni?To trudne pytanie. Na naszą dumę i satysfakcję z wykonywanej pracy składają się wszystkie mniejsze i większe eventy, które mamy możliwość realizować. Pod względem produkcji rok 2017 to mieszanka dobrze znanych formatów eventowych w odmienionej, za sprawą najnowszych rozwiązań i technologii, formule. Obsługiwany przez VES od 2002 Open’er Festival w 2017 roku zachwycił uczestników swoim rozmachem. Największa dotychczasowo scena oraz wysokie oczekiwania artystów wynikające z riderów technicznych wymagały od nas dostarczenia ponad dwukrotnie więcej powierzchni diodowych w odniesieniu do ubiegłego roku (łącznie 610 m2). Do technologicznie zaawansowanych projektów z pewnością należy zaliczyć produkcję The World Games – Wielkie Otwarcie, podczas której na terenie Stadionu Miejskiego we Wrocławiu zainstalowaliśmy ekrany diodowe o łącznej powierzchni 800 m2, czyli wielkości odpowiadającej blisko pięciu pełnowymiarowym boiskom do siatkówki. Nasze najnowsze rozwiązania technologiczne, dzięki zaufaniu klientów i ogromnemu doświadczeniu ekipy technicznej i realizacyjnej, mieliśmy okazję wykorzystać m.in. podczas Gali Outsourcing Stars, Konferencji ABSL, dwudziestolecia firmy Nivea Polska, stanowiska XBOX podczas targów czy wcześniej wspomnianego koncertu „Cohen i kobiety”. Koncert „Cohen i kobiety ”