B ExpoFloodDL60° to urządzenie służące do podświetlania elementów architektury, a także do oświetlania wystaw, targów i konferencji. Dzięki swoim właściwościom sprawdzi się też przy produkcjach streamingowych, na planach filmowych i w studiach telewizyjnych. Prostota obsługi i szeroki kąt świecenia sprawiają, że nie należy zawężać jego przeznaczenia tylko do instalacji stałych, co wynikałoby z klasy szczelności IP66, lecz można ją stosować jako oprawę będącą wyposażeniem firm rentalowych i ekip filmowych.
B ExpoFloodDL60° to oprawa typu flood light o temperaturze barwowej 4800 K i szerokości 60°. Źródło światła to zespół 320 jednowatowych diod wykonanych w technologii SMD, zamkniętych w soczewce fresnela. Oprawa jest bardzo prosta – po załączeniu zasilania zaczyna emitować światło. Klasa szczelności tego urządzenia to IP66, czyli chroniona przed silnym strumieniem wody, stąd jest to bardzo dobry wybór do oświetlenia architektonicznego zabytków, instytucji publicznych, czy pomników. Smukła, estetyczna oprawa idealnie wkomponuje się w otoczenie. Montaż także nie będzie problematyczny – jego masa to 6,4 kg, a podłużny otwór montażowy rozciąga się praktycznie przez cały uchwyt, pozwalając na elastyczne dobrania punktów montażowych.
Urządzenie charakteryzuje się wysokim współczynnikiem oddawania barw CRI na poziomie 95. Taka wartość współczynnika oznacza to, że przedmioty i powierzchnie, na które rzucimy światło z flooda, będą wyglądały bardzo wiernie, nie będzie dużych różnic pomiędzy światłem słonecznym a światłem z oprawy B ExpoFloodDL60°. To istotna rzecz; gwarancja, że mury zabytkowych budowli czy gmachy instytucji będą wyglądały dobrze niezależnie od pory dnia. Na korzyść działa także szeroki kąt świecenia oprawy wynoszący 60° i soczewka fresnela, która scala światło pochodzące z LED SMD, tworząc szeroką, równomierną plamę światła.
Kształt B ExpoFloodDL60° sugeruje nam, że mamy do czynienia z typową oprawą architektoniczną. Drzemie w niej jednak sporo cech, których z pozoru nie widać. Pierwsze to wcześniej wspomniane dobre odwzorowanie barw spowodowane CRI 95. Co więcej, częstotliwość odświeżania modułu LED jest tak dobrana, by nie powodowała efektu migotania w kamerach i aparatach. Dodając fakt, że chłodzenie oprawy jest konwencjonalne, przez co całkowicie bezgłośne, można powiedzieć, że tak samo dobrze jak w instalacji architektonicznej sprawdzi się w studiu fotograficznym, TV, na wszelkiego rodzaju wystawach, targach, konferencjach i wszędzie tam, gdzie potrzeba bezgłośnego urządzenia emitującego użytkowe światło przystosowane do specyfiki kamer. A oprawa, choć wydaje się sporych rozmiarów, jest przystosowana do ustawiania pozycji i blokowania jej jedną ręką. Sporo zalet generuje sporo zastosowań. W końcu proste rozwiązania są najlepsze.