Przedsiębiorstwo Specjalistyczne TEATR od ponad 50 lat dba o to, aby najnowsze technologie sceniczne trafiały do największych polskich teatrów, filharmonii i prestiżowych sal koncertowych. Niemniej z równie dużą dbałością o szczegóły techniczne wspiera także nieduże domy kultury oraz różnorodne obiekty użyteczności publicznej o mniejszej skali, takie jak biblioteki, galerie, muzea czy też sale wykładowo-odczytowe. Świadczy o tym z pewnością jedna z ostatnich realizacji, jaką była modernizacja pomieszczenia zlokalizowanego w jednej z najstarszych gdańskich kamienic, zwanej Lwim Zamkiem.
Sala ta stanowi przestrzeń dla różnego rodzaju wydarzeń artystycznych organizowanych przez Gdańską Galerię Miejską dla widowni do 120 osób – konferencji, prelekcji, prezentacji multimedialnych, seminariów, wernisaży, a nawet niewielkich inscenizacji teatralnych. Aby możliwa była techniczna realizacja powyższych założeń programowych, P.S. TEATR dostarczyło i zamontowało m.in. elementy mechaniki scenicznej, takie jak relingi, kratownice aluminiowe i system okotarowania zaciemniający salę w ciągu dnia. Pojawił się również aktywny system elektroakustyczny wraz z 40-kanałowym mikserem cyfrowym i stageboksem, zestawem mikrofonów bezprzewodowych oraz niezbędnych peryferiów. Z zakresu multimediów dostarczony został m.in. rozwijany elektrycznie ekran o przekątnej 204”, projektor laserowy o jasności 6000 lm i rozdzielczości WUXGA, różnego typu konwertery sygnału wideo oraz notebook multimedialny i wskaźnik laserowy. Dodatkowo zmodernizowana została instalacja zasilająco-sterująca dedykowana urządzeniom technologii sceny.
Na szczególną uwagę zasługuje dział oświetlenia, który opanowały produkty firmy BRITEQ, łączące wysoką jakość i niezawodność, a zarazem rozsądną cenę. W Lwim Zamku znalazły swoje miejsce m.in. reflektory typu fresnel – BRITEQ BT-THEATRE 200TW, wyposażone w podwójny moduł LED 2x100W w kolorze białym, gwarantujący płynną zmianę temperatury barwowej od 2800K do 6000K. Urządzenie charakteryzuje także manualny focus i zoom w zakresie min. 12° do 56°, 5 trybów pracy DMX, obsługa RDM, bardzo cicha praca i waga poniżej 7,5 kg. Kolejne urządzenia stanowią reflektory profilowe BRITEQ BT-PROFILE 250, z mocnym 250W źródłem LED typu COB, CRI na poziomie 97 i temperaturze barwowej 3200K, dostarczone z optyką o ogniskowej zmiennej w zakresie 25°-50°. Oferują również możliwość montażu optyk stałoogniskowych, mechanizmu IRIS, uchwytu GOBO czy też zmianę krzywych ściemniania. Za wypełnianie przestrzeni kolorem odpowiadają PAR-y BRITEQ BT-COB SLIM 100, ze źródłem LED RGB typu COB o mocy 100W. Wyróżniają się szerokim standardowym kątem wiązki (80°) pełniąc rolę wall-washera, ale równie szybko ich kąt może za pomocą dołączonej soczewki być zwężony do wartości 25°. Zadanie oświetlenia horyzontu przydzielone z kolei zostało wydajnym naświetlaczom typu BAR – BRITEQ POWERPIXEL8 RGB. Cechują się zainstalowanymi źródłami LED typu COB RGB o mocy 8x30W i kątem wiązki o wartości 60°. Dzięki możliwej niezależnej kontroli każdego piksela (w trybie 32ch), czy też korzystając z gotowych wbudowanych makr, pozwalają szybko tworzyć różnorodne i dynamiczne efekty kolorystyczne.
Aparaty oświetleniowe zarządzane są przez dobrze znaną, lekką i kompaktową konsoletę cyfrową ChamSys QuickQ20 obsługującą 1024 kanały DMX. Dotykowy ekran 9,7”, ponad 30 suwaków, 4 enkodery oraz wbudowany access point umożliwiający zdalne sterowanie konsolą, zapewniają operatorowi wysoki komfort i szybkość pracy. Dystrybucja sygnału DMX powierzona została uniwersalnemu urządzeniu BRITEQ DMS-26, które łączy w sobie funkcje splittera, mergera i boostera. Ma 2 wejścia i 6 wyjść DMX w standardzie XLR 3pin i 5pin – wszystkie w pełni optoizolowane.
Reflektory wykonane w technologii LED stanowią doskonałą alternatywę dla urządzeń konwencjonalnych, których użytkowanie staje się coraz droższe z racji rosnących cen energii, a zarazem trudniejsze w eksploatacji, z powodu trudniejszego dostępu do zamiennych źródeł żarowych. Oferowane przez P.S. TEATR reflektory firmy BRITEQ z powodzeniem znajdą swoje miejsce w niedużych obiektach kulturalnych, których użytkownicy zauważą wysoką jakość wykonania, przystępny interfejs oraz cichą pracę, a uczestnicy wydarzeń z pewnością docenią walory generowanego przez nie światła.
fot. P.S. Teatr