FIFA, zlecając projekt nagłośnienia na stadionie Volgograd Arena, postawiła poprzeczkę bardzo wysoko. Instalacja musiała zostać wykonana od podstaw, a czasu nie było wiele. Z tego względu zdecydowano się na użycie końcówek mocy MC2 Audio i nagłośnienia Funktion One.

 MC2 Audio na Volgograd Arena FIFA, zlecając projekt nagłośnienia na stadionie Volgograd Arena, postawiła poprzeczkę bardzo wysoko. Instalacja musiała zostać wykonana od podstaw, a czasu nie było wiele. Z tego względu zdecydowano się na użycie końcówek mocy MC2 Audio i nagłośnienia Funktion One. Po wygraniu kontraktu w 2016 roku na rozbudowę Krasnodar Arena w południowo-zachodniej Rosji, a także dzięki wcześniejszemu doświadczeniu zdobytemu podczas Zimowych Igrzysk Olimpijskich w Soczi w 2014 roku, stworzenie instalacji od podstaw na stadionie Volgograd Arena na potrzeby mistrzostw świata w piłce nożnej dla firmy Edelweiss Audio nie było wyzwaniem nieosiągalnym. Złożona instalacja audio musiała spełnić wytyczne organizacji FIFA, dlatego Andrey Kremenchugskiy od początku wiedział, że do przedsięwzięcia potrzebuje końcówek mocy MC2 Audio i nagłośnienia Funktion One. Andrey Kremenchugskiy, dyrektor techniczny w firmie Edelweiss Audio. „FIFA stwierdziła, że podekscytowani kibice w trakcie dopingu mogą osiągnąć poziom ciśnienia akustycznego w okolicach 110 dB SPL, dlatego system dźwiękowy będzie musiał przezwyciężyć tłum o co najmniej 6 dB, z odchyleniami ogólnego poziomu w obszarze skrajnych obszarów stadionu nieprzekraczającym ±3 dB. System nagłośnieniowy powinien dynamicznie dostosowywać się do głośności otoczenia, tak aby komunikaty głosowe były zrozumiałe. Równocześnie maksymalny SPL nie mógł przekroczyć 125 dB, a charakterystyka częstotliwościowa w strefie siedzącej powinna mieścić się w zakresie od 120 Hz do 5 kHz. Nagłośnienie powinno być także przystosowane do odtwarzania muzyki paśmie rozszerzonym 40 Hz – 120 Hz (+ 6 dB / – 3 dB) oraz 5 kHz – 12 kHz (±4 dB) i cechować się wysokim zapasem mocy, aby zrekompensować utratę wysokich częstotliwości” – powiedział Andrey Kremenchugskiy, dyrektor techniczny w firmie Edelweiss Audio. Jeden z wielu wypełnionych po brzegi racków na stadionie Volgograd Arena. Rygorystyczne kryteria, jakie postawiła FIFA odnośnie nagłośnienia, wymagały jeszcze spełnienia kilku warunków dodatkowych, równie ważnych, tj. cyfrowego przesyłania sygnału, zdalnego monitorowania oraz sterowania opartego na lokalnej sieci. Po konsultacjach z Funktion One wybór padł na końcówki mocy Delta, zapewniające pokładowy procesor DSP i sieciowe audio. Zastosowane wzmacniacze udostępniają cztery dodatkowe wyjścia aux pracujące równolegle z głównymi kanałami wyjściowymi. W niektórych strefach VIP realizator zdecydował się na zastosowanie końcówek z serii Delta bez pokładowego DSP. Mógł to uczynić, ponieważ jako opcję można w nich zastosować kartę Dante, więc wymagania FIFA zostały spełnione. Wszystkie zastosowane na stadionie jednostki wyposażone w DSP były zarządzane zdalnie dzięki aplikacji AudioCore.  „Wszystkie wzmacniacze zostały połączone przez Ethernet i były konfigurowane za pomocą naszego oprogramowania AudioCore: Amped Edition. Sporym ułatwieniem dla realizatorów była nowa funkcja grouping architecture” – powiedział Richard Fleming, Sales and Applications Manager w MC2 Audio. „Nowa funkcja w AudioCore bardzo ułatwiła moją pracę, gdy przyszło do przejęcia kontroli nad całym systemem. Stworzyłem wspólne grupy góry i środka pasma dla wszystkich modułów oraz dodatkową sekcję dla dołu pasma dostarczanego przez subwoofery. Tym samym nagłośnienie mogłem kontrolować za pomocą trzech tłumików. Grupy mają jeszcze jedną ważną funkcję – solo, która umożliwiła nam szybkie sprawdzenie poprawności działania elementów systemu nagłośnieniowego na stadionie” – podsumował Andrey Kremenchugskiy.

Tagi:

mc2