Duńska grupa rockowa Volbeat po zakończeniu swojej amerykańskiej trasy żegnała rok 2022 trzymiesięcznym tournée po Europie. Wydarzenie jest warte wspomnienia także ze względu na wykorzystanie nowego systemu nagłośnieniowego Meyer Sound PANTHER, który podczas koncertów sprawdził się doskonale zapewniając publiczności niezapomniane wrażenia dźwiękowe.

Trasa obejmowała występy w bardzo różnych miejscach, poczynając od dużych sal, aż po zadaszony stadion piłkarski w Holandii, mogący ugościć ponad 30-tysięczną publiczność. Wszędzie priorytetem było uzyskanie jak najlepszego dźwięku w każdym miejscu widowni, co niewątpliwie bardzo ułatwiły zestawy PANTHER. Nad całością czuwał zespół techniczny pod czujnym okiem realizatora FOH, Denniego Millera. On sam od razu zresztą docenił zalety nowych modeli, ich kompaktowe (jak na tego typu nagłośnienie) rozmiary, a przy tym zdolność do zagwarantowania imponującego poziomu dźwięku (ponad 150 dB). Jak zauważył: Posiadanie mniejszego i lżejszego systemu bez wątpienia zmienia zasady gry.

Kulminacją, podczas której zastosowano maksymalną konfigurację systemu nagłośnienia był koncert na stadionie piłkarskim GelreDome w Arnhem. Wykorzystano po obu stronach sceny grona zawierające po 22 elementy PANTHER, z dwoma outfillami po 18 takich zestawów. W zakresie niskich częstotliwości system uzupełniono o 12 subwooferów Meyer Sound 1100-LFC, skonfigurowanych jako lewy i prawy end-fire. Pośrodku sceny przygotowano rodzaj sekcji widokowej dla 200 fanów, nagłośnionej skierowanym w dół pojedynczym gronem składającym się z 6 elementów PANTHER, wpartym 15 subwooferami 900-LFC ustawionymi na podłodze. Wszystkie elementy połączono w sieć, by zapewnić odpowiednie monitorowanie za pomocą platformy programowej Nebra (Meyer Sound), z dźwiękiem przesyłanym pomiędzy 16 sieciowymi platformami Galileo GALAXY 816, poprzez protokół Milan AVB.

Dennie Miller podkreśla, że dzięki zestawom PANTHER, ich wyjątkowej elastyczności, udało się nie tylko uzyskać jeszcze lepszy dźwięk dla publiczności, ale także zaoszczędzić wiele czasu oraz pieniędzy. Jak stwierdził: Z tak niebywałą redukcją wagi przy takiej samej mocy odkrywamy, że teraz możemy latać z subwooferami tam, gdzie wcześniej nie było to możliwe ze względu na ograniczenia wagowe. To wielki krok naprzód. Uzyskujemy jeszcze lepsze pokrycie w całym obiekcie, ekipy montażowe są mniej narażone na stres, a kierownictwo jest zadowolone, ponieważ nie wydajemy pieniędzy na kratownice. PANTHER jest dobry dla zespołu, dobry dla fanów, jak również dla wyników finansowych.

Docenia on także zestaw narzędzi programowych Meyer Sound, zwłaszcza MAPP 3D, który pozwala na symulację i prognozowanie działanie nagłośnienia w różnych obiektach, także tych naprawdę bardzo trudnych do obsłużenia, jak frankfurcka Festhalle, z kopułowym zadaszeniem i zakrzywionymi balkonami. Zastosowanie wspomnianego oprogramowania pozwoliło nie tylko na optymalne skonfigurowanie systemu, ale także wydatne skrócenie czasu pracy.

Foto: Britt Bowman