W ramach serii ACT 8 producent oferuje odbiorniki 1-kanałowe, 2-kanałowe i 4-kanałowe. Wielokanałowe odbiorniki produkowane są w obudowie o wysokości 1U – nawet w przypadku odbiornika czterokanałowego. Typowy system teatralny, złożony z 16 kanałów, zajmuje więc niewiele miejsca w szafie rack i wymaga zaledwie jednego splitera antenowego, co także istotnie redukuje wymagany budżet. Odbiorniki dwukanałowe i czterokanałowe dostępne są w wersji wyposażonej w komunikację Dante. Flagowy model ACT848 Dante pracuje w paśmie UHF z przedziału 482-790 MHz. Cyfrowa transmisja sygnału radiowego RF zapewnia większą odporność systemu na zakłócenia interferencyjne oraz stały odstęp sygnału od szumu, niezależnie od oddalenia odbiornika od nadajnika.

W ramach serii ACT 8 producent oferuje odbiorniki 1-kanałowe, 2-kanałowe i 4-kanałowe. Co istotne, wielokanałowe odbiorniki produkowane są w obudowie o wysokości zaledwie 1U. Dzięki temu czterokanałowy odbiornik umożliwia zbudowanie wielokanałowego systemu, który zajmuje niewiele miejsca w szafie rackowej.

Sygnał audio przetwarzany jest z rozdzielczością 24 bit/44,1 kHz. Kodowanie audio odbywa się na 256 bitach, a dynamika konwersji A/D wynosi 115 dB. Technologia DigitnamicPlus odpowiada za eliminację zakłóceń audio. Producent zadbał o 10 edytowalnych ustawień korekcji dla różnych kapsuł mikrofonowych, a także 10 ustawień filtra antysprzężeniowego SmartEQ. Kolorowy wyświetlacz VFD zapewnia dobrą widoczność, a poruszanie się po intuicyjnym menu umożliwia kontroler obrotowy. Zarządzać systemem można również za pomocą dedykowanego oprogramowania, które jest zaprojektowane w innowacyjny, a jednocześnie wyjątkowo prosty sposób. Zasilane napięciem +8V złącza antenowe TNC 500 umożliwiają podłączenie aktywnego wzmacniacza antenowego MIPRO. Latencja systemu wynosi jedynie 2,7 ms, a pasmo przenoszenia z tolerancją +/- 2dB zawiera się w przedziale częstotliwości 20-20000 Hz.

W przypadku nadajników ręcznych do wyboru są dwa modele: A CT 80 H zasilany dwoma bateriami AA oraz A CT 80 HC zasilany akumulatorem ICR 18500. Oba charakteryzują się lekką i wytrzymała konstrukcją oraz oferują do 13 godzin pracy.

Nadajniki
W przypadku nadajników z serii ACT 8 do wyboru mamy nadajnik do ręki, które można uzupełnić dowolną kapsułą mikrofonową MIPRO (a w nowej wersji, dostępnej od połowy 2021 roku, także kapsułami innych popularnych marek), oraz nadajniki miniaturowe typu bodypack. W przypadku nadajników ręcznych do wyboru są dwa modele: ACT 80 H zasilany dwoma bateriami AA oraz ACT 80 HC zasilany akumulatorem ICR 18500. Oba charakteryzują się lekką i wytrzymałą konstrukcją ze stopów lekkich oraz zapewniają do 13 godzin pracy. Wyposażono je w podświetlany panel LCD informujący jednocześnie o wybranym kanale, stanie naładowania baterii, oraz poziomie audio AF i radiowym RF.

Nadajnik bodypack ma wytrzymałą obudowę ze stopu magnezu i waży około 80 gramów.

Nadajniki bodypack także dostępne są w dwóch wersjach. Różnica między modelem 80T a 80TC podobnie jak w przypadku nadajników ręcznych dotyczy sposobu zasilania. W wypadku pierwszego wystarczą dwie baterie AA, natomiast drugi ma dedykowany akumulator ICR 18500. W związku z tym model zasilany akumulatorem jest nieco mniejszy, co jest istotne w nadajnikach, które z założenia mają być jak najmniejszych rozmiarów. Czas pracy wariantu z akumulatorem to min. 13 h. Nadajnik w obu wersjach posiada wytrzymałą obudowę ze stopu magnezu i waży około 80 gramów.

Nagłowny mikrofon MIPRO MU23 o charakterystyce dookólnej

Mikrofony nagłowne i krawatowe
Spośród rozwiązań oferowanych przez MIPRO pod kątem zastosowań teatralnych warto wymienić lekkie modele nagłowne o charakterystyce dookólnej – MU13 i MU23, charakteryzujące się miniaturową kapsułą: zaledwie 3 mm średnicy. Te modele różnią się konstrukcją uchwytu nagłownego: MU13 obejmuje jedno ucho, zaś MU23 – oboje uszu. Kolejny mikrofon, o którym warto wspomnieć, to MU 53 HNS wyróżniający się kardioidalną charakterystyką kierunkową i plastycznym mocowaniem kapsuły pozwalającym na precyzyjne jej ustawienie względem źródła dźwięku. Dostępne są również ich bliźniacze odpowiedniki w wersji krawatowej, w kolorze zarówno cielistym, jak i czarnym.

Nadajnik do systemów monitoringu dousznego

Dopełnieniem mikrofonów cyfrowych do użytku w teatrze jest system monitoringu dousznego MI-909, wyróżniający się w pełni cyfrowym torem transmisji. Na zakończenie warto dodać, że dostępne są także liczne akcesoria, bez których profesjonalna seria mikrofonów bezprzewodowych nie miałaby racji bytu, w tym: anteny kierunkowe i dookólne, wzmacniacze antenowe, splittery antenowe, sumatory antenowe, uchwyty, baterie i ładowarki.

Po szczegółowe informacje zapraszamy do kontaktu z oficjalnym dystrybutorem marki MIPRO w Polsce, firmą Audio Plus z Łomianek.