#WeMakeEvents – Stand as One – miliony ludzi w jednej akcji. Swój udział potwierdziła także NASA. Akcja solidarnościowa dla całej branży związanej z organizacją i pracą przy wydarzeniach kulturalnych, w sektorze spotkań i wydarzeń biznesowych oraz wielu innych wydarzeń, które nie mogą się odbywać
w wyniku sytuacji wywołanej przez COVID-19 odbędzie się 30 września 2020 roku jako RED ALERT.
Na całym świecie tego dnia o godz. 20.00 czasu lokalnego ludzie z branży technologii wydarzeń solidaryzują się pod hasłem Stand as One. Za pośrednictwem streamingu dostępna będzie relacja live na profilu Facebook „We Make Events Poland”. Udział w akcji potwierdziły tysiące techników z ponad 20 krajów. Koncepcja akcji zakłada artystyczne podświetlenie na czerwono budynków charakterystycznych dla danego miasta, gdzie często organizowano wiele wydarzeń. Na ten moment do akcji zgłosiły się kraje takie jak: USA, Australia, Bangladesz, Brazylia, Kanada, Hong Kong, Nowa Zelandia, Belgia, Niemcy, Afryka Południowa, Słowenia, Chile, Polska i wiele innych.
Amerykańska NASA również wyraziła chęć pomocy i przy sprzyjających warunkach pogodowych wykona zdjęcia oświetlonych obiektów na świecie, które zostaną wskazane przez organizatorów. W Polsce na tą chwilę podświetlony zostanie między innymi Spodek w Katowicach oraz Stadion we Wrocławiu. Do finalnej listy dołączą kolejne obiekty z naszego kraju.
Kampania #WeMakeEvents – RED ALERT – Stand as One ma na celu podniesienie świadomości opinii publicznej i mediów w zakresie wspierania sektora wydarzeń na żywo. Nie odbywają się główne festiwale, koncerty, wycieczki, targi czy wydarzenia biznesowe. Bez natychmiastowego wsparcia rządów krajowych sektor wydarzeń i łańcuch powiązanych podmiotów jest zagrożony absolutnym załamaniem. Od marca miliony ludzi na całym świecie pozostają bez pracy, a perspektywa powrotu szacowana jest na wiosnę 2021 r.
Inicjatorem akcji #WeMakeEvents – RED ALERT – Stand as One jest PLASA – stowarzyszenie zrzeszające podmioty z zakresu technologii usług branży wydarzeń i rozrywki. Dotychczasowe akcje firmowane przez PLASA miały miejsce w Wielkiej Brytanii 11 sierpnia oraz w USA i Kanadzie 1 września tego roku. Polska Izba Techniki Estradowej PITE została zaproszona do udziału w globalnej kampanii w roli partnera akcji. Do tej pory PITE zorganizowało pikietę „Czy Nas Widać? Czy Nas Słychać?” 7 lipca w Warszawie, która była początkiem dialogu z Rządem RP w
sprawie uchwalenia programów wspierających branżę.